Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Sorry maar voor mij blijft Lance Armstrong een held

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16761
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 jan 2013 11:00

Ik vind het zijn eigen schuld dat hij nu zo hard wordt aangepakt, hij heeft ook altijd het hardst geroepen dat hij niks heeft gebruikt. Hij heeft zelfs rechtszaken gevoerd tegen degene die hem beschuldigden.
Waarom zou ik dan nu medelijden met hem moeten hebben? En dan nu gaan zitten uithuilen bij Oprah, wat een minkukel.

Overigens zijn er wel mensen die een leuk opiniestukje over Lance bij Oprah kunnen schrijven:http://www.flandriacafe.com/2013/01/no- ... style.html

Vooral deze passage vond ik erg treffend:
"That the self-proclaimed 'hardest of all hard men' would choose to give his mea culpa to Oprah, the most sissified, feeling-sharing, kumbaya-singing everybody-gets-a-trophy soccer mom talk show host says it all...Think she'll bring up LA's multiple works of published fiction? Doubt it. She'll follow his publicist's script to the letter"
Campagnolo Ultra Dork

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 13 jan 2013 12:09

ajhoff schreef:Het is ook niet zo dat je met doping per definitie een geweldige renner wordt.
Armstrong is in ieder geval het levende bewijs dat je van doping ook geen geweldig mens wordt. Vrijwel alle andere renners waren ook aan de doping, ongetwijfeld, maar Armstrong steekt er als etterend gezwel bovenuit door de manier waarop hij mensen die de waarheid onthulden over zijn dopinggebruik op alle mogelijke manieren terroriseerde. Wat hij mensen als Lemond, Kimmage, Simeoni en vele anderen aandeed heb ik geen enkele andere renner zien doen en dat is het grote verschil. Niet dat ik ook maar een moment de illusie heb dat Oprah hem daarop zal aanspreken, de slachtofferrol die Armstrong in haar talkshow zal krijgen staat vast.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 13 jan 2013 12:18

http://youtu.be/tlTr2GSVUGg" onclick="window.open(this.href);return false;

ajhoff
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 11 aug 2009 18:54

ajhoff 13 jan 2013 13:05

timo2.0 schreef:Armstrong is in ieder geval het levende bewijs dat je van doping ook geen geweldig mens wordt.
Da's waar ,maar noem eens een topsporter die aardig en lief is. Om die top te bereiken moet je zeer egocentrisch zijn op het psychopathische af. Dat Armstrong nu veel wind vangt is inderdaad zijn eigen schuld, maar het vermindert de schuld van anderen niet die er nu relatief makkelijk mee wegkomen. Dat laatste is het punt dat ik wilde maken.

Ik heb geen medelijden met welke dopingzondaar of medeverantwoordelijke arts, bestuurder of wie dan ook.

ruud_k
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 14 mei 2010 18:51

ruud_k 13 jan 2013 13:20

timo2.0 schreef:
ajhoff schreef:Het is ook niet zo dat je met doping per definitie een geweldige renner wordt.
Armstrong is in ieder geval het levende bewijs dat je van doping ook geen geweldig mens wordt. Vrijwel alle andere renners waren ook aan de doping, ongetwijfeld, maar Armstrong steekt er als etterend gezwel bovenuit door de manier waarop hij mensen die de waarheid onthulden over zijn dopinggebruik op alle mogelijke manieren terroriseerde. Wat hij mensen als Lemond, Kimmage, Simeoni en vele anderen aandeed heb ik geen enkele andere renner zien doen en dat is het grote verschil. Niet dat ik ook maar een moment de illusie heb dat Oprah hem daarop zal aanspreken, de slachtofferrol die Armstrong in haar talkshow zal krijgen staat vast.
Wat heeft hij die andere renners dan aan gedaan..?

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6104
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 13 jan 2013 13:21

euhh,..... een topsporter die wel aardig overkomt en een plezierig mens is.

Roger Federer, Fabio Cancelara, Dennis Bergkamp, Edwin van der Sar, Epke Zonderland,..

Om er maar eens een paar te noemen. Het fabeltje dat je alleen een echte topsporter kan worden als je ook een egoist bent is nogal onzinnig. Eikels vind je overal wel.
Live fast; die young. mijn blog

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 13 jan 2013 13:59

ruud_k schreef:Wat heeft hij die andere renners dan aan gedaan..?
Moet ik werkelijk alles vier-, vijfmaal herhalen wat in dit topic en de andere topics over Armstrong al tig keren voorbij is gekomen?
Van pagina 5 van dit topic:
timo2.0 schreef:Iedereen die Armstrong een held vindt moet de beelden uit de Tour van 2004 nog maar eens terugkijken, de etappe waarin hij de renner Filippo Simeoni voor het aanzien van de wereld vernederd omdat die het toen al aandurfde gewoon te getuigen van wat hij gezien had: dat Armstrong en Ferrari niet deugden. Voor het geval je het niet meert weet zijn hier de beelden en een samenvatting van wat er gebeurde. Een held doet zoiets simpelweg niet...
More famous is Simeoni's argument with Lance Armstrong. Simeoni was treated by doctor Michele Ferrari, who was also Armstrong's doctor. Simeoni testified in court that he began doping in 1993, that Dr. Ferrari had prescribed him doping products such as EPO and Human Growth Hormone in 1996 and 1997, and that Ferrari also gave him instructions on how to use these products.[3] In 2001 and 2002 Simeoni was suspended for several months for doping use. Armstrong reportedly called Simeoni a "liar" in an interview with the French newspaper Le Monde in July 2003. Simeoni lodged a charge of defamation against Armstrong and demanded €100,000. Simeoni announced that he would give any money awarded to him to charity.

On the 18th stage of the 2004 edition of the Tour de France, Simeoni gapped up to a breakaway of six riders that posed no threat to Armstrong's leading position. Nevertheless, Armstrong followed Simeoni, which prompted Armstrong's rival T-Mobile Team to try to catch the breakaway. This would not only catch Armstrong but also eliminate the stage winning chances of the six riders in the original breakaway. The six riders implored Armstrong to drop back to the peloton, but Armstrong would not go unless Simeoni went with him and the two riders dropped back to the peloton.[4] When Simeoni dropped back, he was abused by other riders, including Andrea Peron, Filippo Pozzato and Giuseppe Guerini. In a later interview, he told of how Daniele Nardello also abused him, calling him "a disgrace".[5] Afterwards, Armstrong made a "zip-the-lips" gesture but later said that Simeoni "did not deserve" to win a stage. Two days later was the final stage, which is usually a slow stage in which the Tour winner (in 2004 it was Armstrong) already celebrates his victory. But in this stage Simeoni continuously attacked, to take revenge for what Armstrong did three days before, but was reeled in every time by Armstrong's team.[6] Simeoni was again insulted and spat at by other riders after this.

Because Simeoni was a prosecution witness in legal proceedings against Ferrari at the time of Armstrong's move against him in the 2004 Tour, Italian authorities threatened to bring charges of witness intimidation against Armstrong. In March 2005 Armstrong was interviewed by the authorities, apparently without resolution. Armstrong had been indicted by Italian authorities in December 2005 and ordered to stand trial for defaming Simeoni on March 7, 2006. In April 2006, the defamation charges were dropped.[7]
http://en.wikipedia.org/wiki/Filippo_Simeoni" onclick="window.open(this.href);return false;

En de beelden: http://www.youtube.com/watch?v=taWGQNKUgQQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Misselijkmakend wangedrag van een megalomane sociopaat.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

tourpretendent
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 20 jul 2008 11:48

tourpretendent 13 jan 2013 16:32

rob74 schreef:euhh,..... een topsporter die wel aardig overkomt en een plezierig mens is.

Roger Federer, Fabio Cancelara, Dennis Bergkamp, Edwin van der Sar, Epke Zonderland,..

Om er maar eens een paar te noemen. Het fabeltje dat je alleen een echte topsporter kan worden als je ook een egoist bent is nogal onzinnig. Eikels vind je overal wel.

Leuk dat jij deze mensen kent van vlak voor, tijdens en na het trainen en wedstrijden!
Of heb deze indrukken opgedaan vanuit zorgvuldig geplanede (media training) intervieuws en media momenten, Ik denk het laatste.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6104
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 13 jan 2013 18:13

Ik ken de genoemde heren uiteraard ook alleen maar van de diverse media. Maar ik kan ook zo een rijtje sporters opnoemen die ik ook alleen van de media ken en die niet als aardig overkomen. Om maar eens te beginnen met Marc van Bommel. Ik denk dat LA in de realiteit niet veel anders zal zijn dan wat ik van hem ken uit de media. En zoiets geld waarschijnlijk ook voor het eerder genoemde rijtje sporters. Volgens mij is Federer in het dagelijks leven best wel een vent waarmee ik een biertje wil gaan drinken.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
milonus01
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 09 aug 2012 21:30
Locatie: Nijkerk

Gebruikersavatar milonus01 13 jan 2013 18:44

Binnenkort interview met LA. Ben jarenlang fan geweest maar dat is sinds een paar maanden echt over. Toch ben ik wel benieuwd wat hij gaat zeggen. Waarom zo lang gewacht met reageren? Waarom nu wel? Gaat dit interview een sneeuwbaleffect opleveren?
maw ik zit voor de TV (internet)

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6104
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 13 jan 2013 18:49

Kijk, dat vind ik nu mooi. Iemand die fan is geweest en dat durft toe te geven en ook aangeeft dat zijn held van zijn sokkel is gevallen. Dat hoor ik niet veel. De meeste ex-LA fans zijn óf heel stil óf ze ontkennen nog óf ze relativeren de boel bij elkaar.
Live fast; die young. mijn blog

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 13 jan 2013 18:59

ajhoff schreef:Het is ook niet zo dat je met doping per definitie een geweldige renner wordt. Een geweldige renner die doping gebruikt zal nog beter worden (of het nou fysiek of psychologisch werkt). Zonder aanleg zal je nooit de Tour winnen, ook niet met doping.
Armstrong is nou net het levende bewijs dat deze bewering niet klopt. Als jonge wielrenner was hij wel goed maar dan als klassiekerrenner en niet als ronderenner. Hij had het verbeterde herstelvermogen door doping nodig om een goede ronderenner te worden.

Het is gewoon een sprookje dat de beste met doping ook de beste zonder doping is. Dus laten we nou alsjeblieft een keer ophouden met deze verdediging van zijn resultaten.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Plaats reactie