Sterker nog, ik denk dat je met name de laatste week juist beter wat rustiger aan kunt doen, het huiswerk moet eigenlijk al lang gedaan zijn. Het is natuurlijk wel verleidelijk als je al een paar dagen vantevoren in Frankrijk zit tussen al die mooie klimmen om veel te gaan doen. Dit wordt mijn eerste Marmotte, maar momenteel merk ik dat dat ik na een fikse Ardennentocht of me flink uitleven in Limburg al minstens een dag of 2 moet herstellen om weer helemaal "top" te zijn. Wij arriveren op zondag voor de Marmotte, dus op ma-di-wo is er ruimte zat om nog even lekker te klimmen en te wennen aan de Alpen, maar op do-vr staat rust echt met hoofdletters in de agenda.rikkert schreef:Hmmm, ik zou in de voorbereiding toch een beetje gedoseerd met de hoogtemeters omgaan...
La Marmotte 2013
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Persoonlijk heb ik vooral moeite op de 1e dag in de bergen, daarna gaat het al heel snel beter en hangt de vorm van de dag veel meer af van de mate van vermoeidheid / het weer & de omstandigheden / etc. Gewoon goed luisteren naar je lichaam, beetje weten wat je wel en niet kunt en inderdaad vooral niet vergeten te genietenpwaverijn schreef:Gewoon lekker fietsen, de eerste 2 a 3 dagen vallen de bergen tegen, daarna zul je merken dat je aan de bergen gewend raakt. Neem wel je rust natuurlijk, maar geniet vooral
Hoi, mijn opmerking over de laatste km naar boven was ook niet echt heel serieus, ik was allang blij dat ik nopg accomodatie kon vinden die een beetje dicht bij (15 a 20 km) de start ligt. Afgelopen weekend nog Rekem-Francorchamps-Rekem gefietst (kleine 190 km) dus "het moet maar kunnen zo". je opmerking over de week voor de marmotte klopt, het zal moeilijk worden, maar ik moet proberen om mezelf in te houden. Plan is om zondag/maandag/dinsdag nog lekker te trainen, woensdag rust, donderdag alpe nog eens op en vrijdag weer rust. Vorig jaar maakte ik in de drome ook de fout om teveel/ te hard te fietsen. Na een week wilde ik de ventoux op maar in plaats van profijt van mijn trainingskm werd het twee keer (1 keer zuid, 1 keer noord) verschrikkelijk afzien. Die fout probeer ik niet weer te maken.
Je hoeft je geld er niet mee te verdienen hè, dus ik zou vooral veel LOL maken.
-
- Forum-lid
Overigens heb ik zaterdag ook de langste afstand Rekem-Francorchamps-Rekem zonder al te veel problemen uitgereden, dus dat geeft wel weer vertrouwen voor de Marmotte.
Grappig, hoe laat gestart? wij +/- 07.00 uur. Je avatar komt bekend voor (ik in Garmin outfit).
Probleemloos uitgereden; ja, maar wat mij altijd tegevalt; wanneer komt de dag dat ik met een noodgang de chambralles op sprint. Heb op sommige hellingen toch weer hard moeten werken. 6 juli dan maar ?
Probleemloos uitgereden; ja, maar wat mij altijd tegevalt; wanneer komt de dag dat ik met een noodgang de chambralles op sprint. Heb op sommige hellingen toch weer hard moeten werken. 6 juli dan maar ?
-
- Forum-lid
Tracing schreef:Grappig, hoe laat gestart? wij +/- 07.00 uur. Je avatar komt bekend voor (ik in Garmin outfit).
Ik ben rond 8:15 gestart en was rond 16:45 weer terug, een keertje een pijltje gemist dus een paar bonus kilometers gereden. In het begin wat heen en weer gejojo-ed tussen verschillende groepjes maar uiteindelijk een hele tijd lekker samen mogen rijden met een klein groepje uit Valkenswaard waarin ik qua niveau op de klimmetjes steeds in het midden uitkwam.
Natuurlijk heb ik op sommige klimmetjes best wel afgezien, maar ik had erger verwacht, nergens helemaal stuk gegaan. De Chambralles was lastig en dat kreng van een "Côte des Heids" vlak voor de laatste stop ging ook niet echt soepel meer, toen begonnen de kilometers toch echt wel te tellen. Ik geloof niet dat ik me iemand in een Garmin outfit herinner
Net terug van lang weekend bourg d'oisans. Het plan was om met collega's en fietsmaatje zondag de Marmotte te fietsen. Helaas, helaas bleef de Galibier dicht. Tunnel dicht en bovenop 400m sneeuw met lawinegevaar. Dussss.
Dan maar een alternatief, Glandon, afdalen, Croix de Ver, Ornon en afsluiten op de Alp.
Glandon heerlijk rustig geklommen (2,5u naar de top), rustig dalen en nog even de vangrail gekust om een camper te ontwijken. 27 prachtige km om de croix de ver (2,5u) op te komen en weer rustig naar Allemont afdalen. Na de col d'ornon (50min) nog even goed gegeten en helemaal klaar voor Alp d'huez maar ging het tijdens de afdaling helaas mis voor mn maatje, onderuit en fiets total loss. Wachten op vervoer en daarna geen behoefte meer om op de fiets te stappen.
Ik ga dr vanuit dat ze voor jullie die galibier wel open gooien en dat jullie ook prachtig mooi weer hebben. 35C in het dal en 20C op de cols. Als ik mn tijden en wachten op collega's zo bezie was een sub 10 zeer realistisch geweest.
Voor trainingsrondjes kan ik de zeer mooie klim vanuit Mizoën naar de col de Sarenne aanbevelen. Afdalen moet dan weer erg voorzichtig met veel gravel op de weg.
Veel plezier!
Dan maar een alternatief, Glandon, afdalen, Croix de Ver, Ornon en afsluiten op de Alp.
Glandon heerlijk rustig geklommen (2,5u naar de top), rustig dalen en nog even de vangrail gekust om een camper te ontwijken. 27 prachtige km om de croix de ver (2,5u) op te komen en weer rustig naar Allemont afdalen. Na de col d'ornon (50min) nog even goed gegeten en helemaal klaar voor Alp d'huez maar ging het tijdens de afdaling helaas mis voor mn maatje, onderuit en fiets total loss. Wachten op vervoer en daarna geen behoefte meer om op de fiets te stappen.
Ik ga dr vanuit dat ze voor jullie die galibier wel open gooien en dat jullie ook prachtig mooi weer hebben. 35C in het dal en 20C op de cols. Als ik mn tijden en wachten op collega's zo bezie was een sub 10 zeer realistisch geweest.
Voor trainingsrondjes kan ik de zeer mooie klim vanuit Mizoën naar de col de Sarenne aanbevelen. Afdalen moet dan weer erg voorzichtig met veel gravel op de weg.
Veel plezier!
Mooi filmpje over sneeuwvrij maken van de Galibier. Ze zullen nu toch wel ongeveer boven zijn.. (dit is de situatie van 23 mei)
http://www.ledauphine.com/hautes-alpes/ ... vu-du-ciel
http://www.ledauphine.com/hautes-alpes/ ... vu-du-ciel
It is not a lie if you believe it...