Vandaag gefietst in 2013
Vandaag even op de ATB gezeten in de Drunense Duinen, ik was er pas om 9:30 maar het was relatief rustig . Het zal wel door de kou komen enige irritante was de karrenvracht aan hardlopers die weer eens op het pas moesten lopen. Mogen ze overal lopen maar dan motten ze in een keer op de ATB route in de weggaan lopen en dan kom je ze natuurlijk weer op het single track tegen .
Verder een wat minder ontdekking gedaan en dat ik dat ik een spaak uit mijn achterwiel heb gereden.
Verder een wat minder ontdekking gedaan en dat ik dat ik een spaak uit mijn achterwiel heb gereden.
enjoy the ride
Gisteren heerlijk weer om met de crosser op pad te gaan. Eerst een lekker stuk op de weg en na een uurtje richting de bossen, want de kou was op zich nog wel te hebben, maar die wind...... Even wat lucht uit de banden en dan nog anderhalf uur in de bossen gefietst.
Vandaag compleet ander weer. Ligt flink wat sneeuw dus meteen met de crosser naar de bossen. Valt niet mee om overeind te blijven. Erg veel boomwortels die nu door de laag sneeuw niet zichtbaar zijn, maar ondanks dat toch niet gevallen. Althans niet in de bossen. Bijna thuisgekomen een bochtje in het fietspad en gleed onverwacht onderuit. Ik vermoed dat er onder de sneeuw een laagje ijs gelegen heeft, want ondanks dat het geen bijzonder moeilijke of scherpe bocht was gleed ik bijzonder snel weg. Kleine beschadiging aan de shifter, maar verder niets. Stuiterde wel met de zijkant van mijn helm op het wegdek. Al met al een heel goed fietsweekend.
Vandaag compleet ander weer. Ligt flink wat sneeuw dus meteen met de crosser naar de bossen. Valt niet mee om overeind te blijven. Erg veel boomwortels die nu door de laag sneeuw niet zichtbaar zijn, maar ondanks dat toch niet gevallen. Althans niet in de bossen. Bijna thuisgekomen een bochtje in het fietspad en gleed onverwacht onderuit. Ik vermoed dat er onder de sneeuw een laagje ijs gelegen heeft, want ondanks dat het geen bijzonder moeilijke of scherpe bocht was gleed ik bijzonder snel weg. Kleine beschadiging aan de shifter, maar verder niets. Stuiterde wel met de zijkant van mijn helm op het wegdek. Al met al een heel goed fietsweekend.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Planning was toertocht in Voorthuizen, maar was wit in Soest. Dus kan je net zo goed in de buurt snowbiken dan eerst met de auto de weg op te gaan.
Dus lekker in de buurt de bossen in gedoken en vooral in het begin genieten omdat op sommige plekken nog niemand geweest was.
Tegen 11:00u meer sneeuw en wind en toen was het minder genieten. Toch nog dik 4:15u en bijna 90 km gedraaid als toetje van redelijke trainingsweek (17 uur).
Maar hopelijk nu echt de laatste sneeuwrit geweest.
Mijn ritje op Strava: http://app.strava.com/activities/42066699
Overigens toch nog 2 dappere rijders op de racefiets gezien.
Dus lekker in de buurt de bossen in gedoken en vooral in het begin genieten omdat op sommige plekken nog niemand geweest was.
Tegen 11:00u meer sneeuw en wind en toen was het minder genieten. Toch nog dik 4:15u en bijna 90 km gedraaid als toetje van redelijke trainingsweek (17 uur).
Maar hopelijk nu echt de laatste sneeuwrit geweest.
Mijn ritje op Strava: http://app.strava.com/activities/42066699
Overigens toch nog 2 dappere rijders op de racefiets gezien.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
-
- Forum-lid
Vandaag eindelijk eens rustig weer met een zonnetje hier in Groningen. Het was nog wel koud (een graad of 4 a 5), maar heel in de verte kon je het voorjaar ruiken. Rondje Eemshaven gedaan, waarbij ik onder andere door kosmopolitische wereldsteden als Oudeschip en Kolhol ben gekomen. Totaal 92 km.
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Achteraf een beetje verkeken op het weer. Voorspellingen redelijk (5 graden), dus 2 uurtjes gesnipperd en om 14:30u op pad met de MTB op de weg van Lieren richting de Posbank.
Al vlot het gevoel "Oei, toch wel koud". Toch ging het best aardig tot ik na zo'n 40 km een keer lek reed. Sta je toch even te lang stil en raakt de lol er iets meer af.
Boven bij de Posbank was het 0 graden en langs de kant nog sneeuw en ijsresten.
Dus blij dat ik na zo'n 75 km weer terug was en de kachel in de auto vol gas.
http://app.strava.com/activities/42448399
Al vlot het gevoel "Oei, toch wel koud". Toch ging het best aardig tot ik na zo'n 40 km een keer lek reed. Sta je toch even te lang stil en raakt de lol er iets meer af.
Boven bij de Posbank was het 0 graden en langs de kant nog sneeuw en ijsresten.
Dus blij dat ik na zo'n 75 km weer terug was en de kachel in de auto vol gas.
http://app.strava.com/activities/42448399
Geen fietsweer maar toch op pad gegaan. Rondje gemaakt langs Noordpolderzijl. Stukje langs t Wad gereden. Terug via Warffum en Onderdendam. Goed voor 80 km door de miezer. Hopelijk morgen beter weer!
-
- Forum-lid
Waar het afgelopen woensdag nog aangenaam zonnig weer was met weinig wind, was het vandaag heel anders. Bewolkt, koud (3 graden) en een stevige N-wind. Via Winsum en Zuurdijk naar Ulrum gereden en vandaar koers gezet naar Zoutkamp en het Gronings-Friese grensgebied. Wat rondgeslingerd in de omgeving van Grootegast, Kornhorn en Noordwijk, en uiteindelijk terug via Tolbert en Hoogkerk. Totaal 97 km.
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Vanmorgen maar eens een paar uurtjes uitgeleefd op de MTB op de hellingen van de Amerongse berg, want daar was het prima weer voor.
3 graden nog te koud voor de weg en nu lekker beschut. Vanaf "mijn startpunt" Leersumse veld vertrokken en via een korte omweg eerst wat getrapt op de korte 7 km route die er heerlijk bij lag.
Daarna naar de lange route om toch nog eens te kijken hoe het er nu bij lag en bijna overal droog, niet te geloven. Maar opnieuw verwonderd hoe enorm deze route compleet naar de klote is gereden op sommige stukken. Tja vaste MTB routes dat wil wat........
Uiteindelijk mezelf toch 2 rondjes "geplaagd" waarvan de 2e op snelheid, maar voor 9 maart staat er een z.g. marathontraining gepland met 7 ronden...................
Daarna verder wat kriskras door het bos gereden om moe maar voldaan over de 100 km / 1.100 hm offroad uit te komen http://app.strava.com/activities/42654424
3 graden nog te koud voor de weg en nu lekker beschut. Vanaf "mijn startpunt" Leersumse veld vertrokken en via een korte omweg eerst wat getrapt op de korte 7 km route die er heerlijk bij lag.
Daarna naar de lange route om toch nog eens te kijken hoe het er nu bij lag en bijna overal droog, niet te geloven. Maar opnieuw verwonderd hoe enorm deze route compleet naar de klote is gereden op sommige stukken. Tja vaste MTB routes dat wil wat........
Uiteindelijk mezelf toch 2 rondjes "geplaagd" waarvan de 2e op snelheid, maar voor 9 maart staat er een z.g. marathontraining gepland met 7 ronden...................
Daarna verder wat kriskras door het bos gereden om moe maar voldaan over de 100 km / 1.100 hm offroad uit te komen http://app.strava.com/activities/42654424
Net even een rondje van 55km gefietst. Vanuit Leusden met een omwegje via Baarn naar Spakenburg en via Amersfoort weer terug.
En ik kan u verzekeren dat de lente nog níet(!) begonnen is!
En ik kan u verzekeren dat de lente nog níet(!) begonnen is!
Vanmorgen tegen een uur of acht op de fiets gestapt richting Veenendaal, voor de Voorjaarstoertocht. Gekozen voor de 100 km variant, maar vanaf Achterveld niet doorgereden naar Veenendaal, maar via Amersfoort weer terug naar Nijkerk. Goed voor 130 km, heerlijk fietsweer vandaag!
Eenvoud kenmerkt het ware.