Castelli Gabba shirt, ademend en regenbestendig ?
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
thanks allemaal! denk dat ik n.a.v. al jullie reacties toch voor de versie met lange mouwen of de convertible versie ga.
Want, het gevecht dat ik wil aangaan is: kou én regen tegelijkertijd. (voor warmer weer met regen heb ik al 2 hotpacks (met lange mouwen en zonder mouwen)
Want, het gevecht dat ik wil aangaan is: kou én regen tegelijkertijd. (voor warmer weer met regen heb ik al 2 hotpacks (met lange mouwen en zonder mouwen)
Ik heb ook de convertible versie, maar als ik nieuwe ga kopen (maatje kleiner, armstukken zitten veel te los nml) denk ik er hard over om gewoon de lange mouw versie te kopen.
Mouwen zijn veel te groot om onderweg uit te doen, nemen heel vakje in achterop.
En als het temperatuur is om zonder te rijden, had je beter gewoon een normaal shirt aan kunnen doen en beetje nat regenen. (of regenjackje meenemen)
Mouwen zijn veel te groot om onderweg uit te doen, nemen heel vakje in achterop.
En als het temperatuur is om zonder te rijden, had je beter gewoon een normaal shirt aan kunnen doen en beetje nat regenen. (of regenjackje meenemen)
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
Vanmiddag inderdaad de normale lange mouw versie besteld, en niet de c. versieDDX schreef:Ik heb ook de convertible versie, maar als ik nieuwe ga kopen (maatje kleiner, armstukken zitten veel te los nml) denk ik er hard over om gewoon de lange mouw versie te kopen.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
uiteindelijk gewoon bij Mantel, € 180,-JM_H schreef:Waar en tegen welke prijs?
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Alleen 1 of 2 laagjes (ondershirts met korte of lange mouwen).
Boven 12 graden vind ik de Gabba's zowieso te warm, mits het regent draag ik dan liever iets anders.
Boven 12 graden vind ik de Gabba's zowieso te warm, mits het regent draag ik dan liever iets anders.
Ik heb sinds een twee weken een gabba LM aangeschaft bevalt me prima tot nu toe. Met een Craft zweetshirtje met lange mouwen prima om nu al aan te hebben. Winddicht en toch ademend.
Wordt wel vochtig, maar dat lijkt me niet heel gek: de stof heeft ook een bepaald maximum ademend vermogen lijkt mij en ik heb ook gezweet tijdens het fietsen. Vind ik niet zo erg: als je bang bent van zweet moet je niet gaan sporten.
Bij de keuze tussen korte mouw en lange mouw was ik bang dat lange mouw te warm zou zijn. Maar ik merk dat de hoewel de wind wordt tegen gehouden, de stof zelf tijdens het fietsen wel wat koel aanvoelt. En de LM-versie heeft nog de ventilatiegaten aan de voorzijde. Daarbij kan ik me voorstellen dat ik er, bij temperaturen van 10 graden en lager ik er nog een extra laagje onder aan doe. Met 187 cm en 76 kg en maat L past een extra laagje er nog onder.
Ik denk dat je geen spijt gaat krijgen van je aankoop.
Wordt wel vochtig, maar dat lijkt me niet heel gek: de stof heeft ook een bepaald maximum ademend vermogen lijkt mij en ik heb ook gezweet tijdens het fietsen. Vind ik niet zo erg: als je bang bent van zweet moet je niet gaan sporten.
Bij de keuze tussen korte mouw en lange mouw was ik bang dat lange mouw te warm zou zijn. Maar ik merk dat de hoewel de wind wordt tegen gehouden, de stof zelf tijdens het fietsen wel wat koel aanvoelt. En de LM-versie heeft nog de ventilatiegaten aan de voorzijde. Daarbij kan ik me voorstellen dat ik er, bij temperaturen van 10 graden en lager ik er nog een extra laagje onder aan doe. Met 187 cm en 76 kg en maat L past een extra laagje er nog onder.
Zijn dit dan ritjes in de ochtend geweest? Of gaat het ook prima met deze middagtemperaturen?Martin80 schreef:Ik heb sinds een twee weken een gabba LM aangeschaft bevalt me prima tot nu toe. Met een Craft zweetshirtje met lange mouwen prima om nu al aan te hebben. Winddicht en toch ademend.
Dit zijn ritjes in de avond geweest, maar ook afgelopen zaterdagmiddag deze combinatie aangehad, maar dat was meer een toertochtje en toen was zelfs m'n zweetshirtje niet eens vochtig. Het was redelijk bewolkt en ca 16 graden. Het hangt dus ook af van je inspanning tijdens de rit. Maar de gewone rits of ventilatieritsen zijn zo opengezet als je het te warm krijgt.
Als het warmer wordt dan draag ik een kort fietsshirtje met LM zweetshirtje en armwarmers. Of KM zweetshirtje. Is natuurlijk ook afhankelijk van hoeveelheid zo'n en wind en uit welke hoek die waait.
Gisteravond wel een avondritje, maar toen heb ik (voor mijn doen) in een rit van een uur flink tempo gefietst. Ik heb het niet te warm gehad, maar deze week merk je dat het s avonds wel sneller afkoelt. En ik had een korte fietsbroek aan. En toen was het shirt binnenin vochtig maar liep het zweet na het laatste stukje sprinten ook wel van m'n hoofd (ik zweet met sporten vrij snel).
Het is misschien allemaal wat subjectief, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.
Als het warmer wordt dan draag ik een kort fietsshirtje met LM zweetshirtje en armwarmers. Of KM zweetshirtje. Is natuurlijk ook afhankelijk van hoeveelheid zo'n en wind en uit welke hoek die waait.
Gisteravond wel een avondritje, maar toen heb ik (voor mijn doen) in een rit van een uur flink tempo gefietst. Ik heb het niet te warm gehad, maar deze week merk je dat het s avonds wel sneller afkoelt. En ik had een korte fietsbroek aan. En toen was het shirt binnenin vochtig maar liep het zweet na het laatste stukje sprinten ook wel van m'n hoofd (ik zweet met sporten vrij snel).
Het is misschien allemaal wat subjectief, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.