Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Visma|Lease a bike (voorheen Team Jumbo Visma, Team LottoNL, Belkin pro cycling team, Blanco en Rabobank)

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 05 aug 2014 16:44

Tja, dat zal wel zo zijn, maar momenteel eet hij nog Belkin/Bianchi brood...

lupo
Forum-lid

lupo 05 aug 2014 17:48

Laatst kwam ook al naar buiten dat de wegfietsen van Bianchi niet op het minimale gewicht van 6,8kg zitten. Dat zijn toch wel kwalijke zaken lijkt me.

dc
Forum-lid

dc 05 aug 2014 17:53

De ernst van dat probleem hangt natuurlijk een beetje van het parkoers af. Maar ik ben erg verbaasd dat ze die bianchi's niet onder de 7kg kunnen krijgen. Je zou zeggen dat met een paar goede carbon wielen je goed je best moet doen om een modern frame met Dura Ace daarboven te krijgen.

Karl66
Forum-lid

Karl66 05 aug 2014 19:28

Heeft Bianchi niet gewoon een doorlopend contract? Nu er een nieuwe sponsor is, lijkt het mij sterk dat ze zomaar een WT ploeg laten schieten. Die liggen voor hun ook niet voor het oprapen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 05 aug 2014 21:33

dc schreef:De ernst van dat probleem hangt natuurlijk een beetje van het parkoers af. Maar ik ben erg verbaasd dat ze die bianchi's niet onder de 7kg kunnen krijgen. Je zou zeggen dat met een paar goede carbon wielen je goed je best moet doen om een modern frame met Dura Ace daarboven te krijgen.
Dat kan toch bijna niet, dat lijkt me behoorlijk lastig om voor elkaar te krijgen zelfs.
Mijn foil is 6.7 met wielen 1450 gram, relatief zwaar foil frame 1470 voor frame en vork.
wat doen ze daar dan om hem op 7.2 te krijgen?

Toch ook belachelijk dat de toppers geen tijdritfiets standaard hebben. Dat ligt net zo hard bij de rijder en het team als bij Bianchi.

dc
Forum-lid

dc 05 aug 2014 23:16

wasbeer2006 schreef: Toch ook belachelijk dat de toppers geen tijdritfiets standaard hebben. Dat ligt net zo hard bij de rijder en het team als bij Bianchi.
Ja, dat snap ik ook totaal niet.

Als Belkin zo bizar is dat ze je als kopman geen TT fiets geven om mee te trainen, dan koop je er toch zelf een? Die oude Bianchi was gewoon te koop. Uiteraard had Belkin het moeten regelen, maar als ze zo kniertig zijn je er niet een te geven moet je voor jezelf opkomen.

En ja, dan moet je niet in de TdF opeens de nieuwe gebruiken, maar dat terzijde.

BartNL
Forum-lid

BartNL 05 aug 2014 23:44

afgeven op het materiaal is sowieso onprofessioneel. Zowel Boom als Mollema hadden beter niets over Bianchi kunnen zeggen en wanneer ze werkelijk denken dat Bianchi niet top is alleen moeten melden dat Trek en Specialized geweldige fietsen zijn. Daarmee voorkomen ze dat ze Bianchi benadelen terwijl die de heren wel gesponsord hebben.
Daarbij is het nog extra dom omdat ze nu ook suggereren volgend jaar betere uitslagen te rijden en wanneer dat niet lukt ze vast vragen over het materiaal krijgen.

ted038
Forum-lid

ted038 06 aug 2014 00:45

dc schreef:
wasbeer2006 schreef: Toch ook belachelijk dat de toppers geen tijdritfiets standaard hebben. Dat ligt net zo hard bij de rijder en het team als bij Bianchi.
Ja, dat snap ik ook totaal niet.

Als Belkin zo bizar is dat ze je als kopman geen TT fiets geven om mee te trainen, dan koop je er toch zelf een? Die oude Bianchi was gewoon te koop. Uiteraard had Belkin het moeten regelen, maar als ze zo kniertig zijn je er niet een te geven moet je voor jezelf opkomen.

En ja, dan moet je niet in de TdF opeens de nieuwe gebruiken, maar dat terzijde.
UITERAARD hadden ze wel de oude tijdritfiets van Bianchi (daar reed de rest van het team op) maar die was " iets" verouderd en dat scheelt al snel 20 seconden op een tijdrit ofzo ..... dus kozen Mollema en ten Dam voor de (te) laat geleverde fiets..

(als ze dat niet gedaan hadden had Mollema waarschijnlijk ook veel tijd verloren en schreeuwde heel nederland " ze hadden ook de nieuwe fiets moeten nemen " ;) )

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 06 aug 2014 09:31

Je bedoelt dat "barrel" waar Wilco Kelderman 7e mee werd in de tijdrit in de Giro dit jaar. Hij wel...

Bovendien was Mollema ook 7e in de 9.4km lange "proloog" van de Ronde van Zwitserlandop 22 seconden van Martin op dat barrel. En Clement ook 7e mee werd in de 24 km lange tijdrit en Mollema 21e.

Dat oude barrel.....
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 06 aug 2014 09:37

Joh, die tijd van Mollema had niets met de fiets te maken. Ik denk echt dat Tony op een MTB ongeveer de tijd van Mollema had gereden, misschien zelfs wel sneller.

Laten we nou heel gek stellen dat puur de fiets 1 minuut scheeld en dat is al heel veel.
Hij was gewoon niet goed en een nieuwe fiets nou dat kan dan negatief een minuutje schelen omdat je hem niet kent maar echt niet meer.

Verhaal van ten dam dat hij iemand over laat komen hem goed op de fiets te zetten, een prof weet zijn maten niet? en een ploeg is niet in staat om een prof die je goed kent op een juiste manier op een fiets te zetten.

6 van de 9 minuten lag gewoon aan zijn vorm.

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 06 aug 2014 10:03

wasbeer2006 schreef:Verhaal van ten dam dat hij iemand over laat komen hem goed op de fiets te zetten, een prof weet zijn maten niet? en een ploeg is niet in staat om een prof die je goed kent op een juiste manier op een fiets te zetten.
Bij een tijdritfiets, zeker als die een andere geometrie heeft dan de oude, is het niet simpelweg een kwestie van je maten weten. Het is de relatief meest aerodynamische positie vinden waarbij je nog wel een hoog vermogen kunt leveren. Ten Dam gaf aan dat de overgekomen man een video-analyse heeft gedaan, dat is wel iets meer dan even de maten instellen. Kwam in ieder geval op mij, gegeven de omstandigheden, professioneler over dan Mollema.

Ik vraag me trouwens af of ze wel een keuze hadden qua fiets. Bianchi wilde met veel bombarie die tijdritfiets presenteren, dan kunnen zij toch niet aankomen met: maar we gaan wel op de oude fiets starten?

dc
Forum-lid

dc 06 aug 2014 10:16

ted038 schreef:UITERAARD hadden ze wel de oude tijdritfiets van Bianchi (daar reed de rest van het team op) maar die was " iets" verouderd en dat scheelt al snel 20 seconden op een tijdrit ofzo ..... dus kozen Mollema en ten Dam voor de (te) laat geleverde fiets..
Nee Ted... het verhaal is dat Mollema sowieso geen TT fiets had om op te trainen.....
Bauke Mollema schreef: Ik heb ook een heel jaar niet kunnen trainen op de tijdritfiets, dat speelt misschien ook mee."

Plaats reactie