Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2015

i-mac

i-mac 29 mar 2015 18:05

Fietsen?altijd schreef:Paolini :o

Kun je die man niet gewoon een singlespeed geven want dat is lichter en de rest van de versnellingen (behalve het grootste) gebruikt hij geloof ik niet.
2 man van QS, maar daarmee was alles gezegd. Je zag Paolini zomaar (nu ja, zomaar) wegrijden, maar toch kijken ze naar de anderen. Onbegrijpelijk ...

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 29 mar 2015 18:17

Drie Belgen bij de eerste zes en dan toch als vierde, vijfde en zesde eindigen...

Maar, wat een koers! Volgende week ook dit weer?

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 29 mar 2015 18:21

Jammer dat Thomas waarschijnlijk voor Sir Wiggins zal moeten knechten
Maak joe woar

Gebruikersavatar
rondje
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:04
Contact

Gebruikersavatar rondje 29 mar 2015 18:33

Als Sir Wiggins al ver komt. Moet het nog maar zien als het regent bij P-R. Heeft het vandaag (tijdens zijn eerste voorjaarskoers?) ook niet lang volgehouden

mvonk
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 02 jun 2012 17:11

mvonk 29 mar 2015 18:48

Zoveel talent in de Etixx Quickstep ploeg, maar zo weinig koers vernuft. De laatste finales rijden ze meer tegen dan met elkaar. Teveel kanshebbers en geen (goede) keuzes maken? Ook deze rit had prima door Terpstra gewonnen kunnen worden, als de ploeg sneller had gekoerst. Of willen ze niet voor Terpstra rijden?

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 29 mar 2015 20:27

Fietsen?altijd schreef:Jammer dat Thomas waarschijnlijk voor Sir Wiggins zal moeten knechten
Kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen. Die Thomas is in orde zeg..

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 29 mar 2015 21:00

Schitterende koers. Ik heb genoten en weer een berg tactische blunders gezien van jewelste maar dat maakt wielrennen ook wel leuk. Deze keer was nog wel MET oortjes :D:

Waarom gaat Tjallingii met 100km en veel wind zijn krachten verspillen om er daarna finaal vanaf te worden gereden? Hiermee heeft hij feitelijk hij vakkundig zijn kopman Vanmarcke finaal geelimineert?

Waarom rijdt Vandenberg het gat naar Paolini niet gelijk dicht en gaat hij zitten kijken en dat terwijl Terpstra de koers kan gaan winnen? Hoe gaat later wel even aan maar niet van harte.... Ik denk dat het weer aardig is gaan donderen in de bus van QS......

Paolini laten rijden hoe kun je het laten gebeuren.....
Thomas was, wat mij betreft, wel de meest indrukwekkende renner in koers vandaag. En Vandenberg... wat een onbenul.... of hij doet het erom om Terpstra te sarren :)

Heerlijk wat een koers om je vingers bij af te likken!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1274
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 29 mar 2015 21:20

Waarom Tjallingii dat deed snap ik ook niet helemaal. De commentatoren noemden nog dat dat voor meer rust vooraan zou kunnen zorgen en Jumbo niet zou hoeven achtervolgen. Daar kan ik dan wel iets in zien, maar het heeft dan niet gewerkt.
Verder een prachtige koers voor een totaal verregende en verpieterde zondagmiddag. Waar ik andere zondagen wel eens vredig indutte, bleef ik nu klaarwakker en vond ook mijn vrouw het een prachtige wedstrijd.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 29 mar 2015 21:31

Het doel was natuurlijk om een paar renners mee te krijgen, om dan met een kopgroep tot de finale vooruit te rijden. Op die manier zorg je ervoor dat je als Lotto anderen het werk kan laten opknappen en hou je Vanmarcke uit de wind. Alleen kreeg hij helaas niemand mee.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 29 mar 2015 21:36

Na al dat inleidende gefladder met die hoge wieltjes werd het toch een verdraaid mooie koers.
Hier steken de echte flandriens hun neus weer eens aan het venster.
Het kon dit jaar weleens de zwaarste klassieker blijken tussen alle andere grote koersen.
Zij is ook tegen

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1274
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 29 mar 2015 21:58

Karl66 schreef:Het doel was natuurlijk om een paar renners mee te krijgen, om dan met een kopgroep tot de finale vooruit te rijden. Op die manier zorg je ervoor dat je als Lotto anderen het werk kan laten opknappen en hou je Vanmarcke uit de wind. Alleen kreeg hij helaas niemand mee.
Dat dacht ik eerst ook. Maar als dat het tactische doel was dan had hij zich veel eerder kunnen laten opvegen. Dan had hij Vanmarcke beter kunnen helpen. Zoveel koersinzicht zou er toch wel zijn bij LottoJumbo?

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4935
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 29 mar 2015 22:28

Een van de mooiste koersen van de afgelopen jaren gezien, maar kan mij iemand uitleggen waarom ze vandaag met hoge velgen reden???

Plaats reactie