Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Welke (bijzondere) dieren gespot tijdens je ritje

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 25 nov 2016 21:05

Mogelijk waren het de ijsberen uit Antwerpen. :P

dario
Forum-lid

dario 02 dec 2016 22:16

Eergisteren, een uit de kluiten gewassen roofvogel; ik dacht spontaan: een buizerd - maar het kan net zo goed een kiekendief geweest zijn.
Hou ze maar eens uit elkaar, tenslotte...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 02 dec 2016 22:47

Buizerd en menig Kiekendief (je zult dan hoogstwaarschijnlijk een Buizerd of Bruine Kiekendief hebben gezien aangezien de Blauwe Kiekendief er toch erg anders uitziet.

Buizerd en Kiekendief verschillen qua formaat niet zoveel dus komt het er waarschijnlijk op neer waar je de observatie deedt. Als het dat was laagvliegend over rietlanden, bruin gekleurd en zelfde formaat als een Buizerd dan zou ik zeggen een Bruine Kiekendief.

Over Buizerden gesproken. Aan de westzijde van de Stichtse brug (Gooimeerdijk Oost) zie ik vaak een erg mooie Buizerd. Mooie witte voorkant, mooi dik in de veren en flonkerende bruine ogen. Echt een schoonheid.

Zij/hij zat laatst mooi op een paaltje aan de rechter kant en ik herkende hem/haar weer.
Ik reed op het Gooimeerdijk Oost fietspad richting Almere Haven en hield wat in, ging zover naar links als mogelijk om de grootst mogelijke afstand te scheppen.
Er wordt op die weg soms hard gereden door auto's en ik wilde niet dat hij/zij zou schrikken en opvliegen met alle risico's vandien.

Geen probleem. Hij/zij bleef doodrustig zitten toen ik op iets van 6 meter langzaam voorbij reed en werdt nooit maar iets van nerveus.

Zo zie ik altijd wel wat en totaal geen behoefte aan muziek in mijn oren oid.
Mooie combinatie van sporten, hoofd lekker leeg maken (ook al wil ik denken over bepaalde zaken tijdens fietsen dan komt dat er nooit van) en genieten met alles wat je maar kunt zien.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 02 dec 2016 23:30

Zorro schreef:
(ook al wil ik denken over bepaalde zaken tijdens fietsen dan komt dat er nooit van)
Leer dat nou eens :lol:
older Budweiser

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 02 dec 2016 23:53

Vanmiddag een fraaie opvliegende zilverreiger gespot, vanaf de walkant, met een aantal smienten in de sloot.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 02 dec 2016 23:57

Zorro schreef:Over Buizerden gesproken. Aan de westzijde van de Stichtse brug (Gooimeerdijk Oost) zie ik vaak een erg mooie Buizerd. Mooie witte voorkant, mooi dik in de veren en flonkerende bruine ogen. Echt een schoonheid.
Van de week zag ik ook een vrij wit exemplaar. Mijn collega, een fervent vogelspotter, zei mij dat het dan waarschijnlijk een jong vrouwtje is.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 03 dec 2016 14:48

Een stel raven. Ze vonden dat ik in de buurt van hun huis kwam en lieten even van zich horen

raassie
Forum-lid

raassie 08 dec 2016 11:45

Afgelopen dagen aardig wat voorbij zien vliegen, lopen of sluipen...

Bij Beek en Donk in alle vroegte een vos die langs de berm liep en vlak toen ik langsreed de velden oprende. In 1 ritje 2 keer een zilverreiger, ik geloof niet dat ik die ooit eerder ben tegengekomen.
Gisteren in het schemer terug naar huis rende er een (bruine?) rat vlak voor mijn voorwiel langs en vanmorgen een muis ;-)
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Arno357
Forum-lid

Gebruikersavatar Arno357 08 dec 2016 12:20

Nerts ..ontsnapt van fokkerij, liep op fietspad langs de spoorlijn in Rosmalen ..

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 08 dec 2016 12:33

Een ree, net voor mijn fiets door, hij verloor grip op het asfalt en al struikelend vluchtige hij het bos aan de ander kant van de weg in.
Ach, ik zeg ook maar wat

Frankfiets
Forum-lid

Frankfiets 08 dec 2016 18:43

Een ijsvogel en groene specht, beide erg mooi!

Afbeelding

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 08 dec 2016 19:09

Waren mooi, tot die havik ze pakte :-)
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Plaats reactie