Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2011

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 10 jul 2011 09:32

Ik snap sowieso die obsessie met een hoge klassering niet. Natuurlijk, het is leuk als er weer een Nederlanders meedoet voor het podium, maar geel in Parijs was ook zonder valpartij geen haalbare kaart. Top vijf en daar dan een hele ploeg voor opofferen? Prachtig maar dat blijft niemand echt bij. Spreken de liefhebbers nog over Boogerts hoogste klassering, die van Theunisse of Winnen? Heel af en toe, maar het waren hun mooiste ritwinsten die deze renners onsterfelijk maakten. Als Gesink één keer weet te winnen op Alpe d'Huez heeft dat 10x meer eeuwigheidswaarde dan vierde of vijfde in Parijs.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 jul 2011 10:00

zorroi schreef:
timo2.0 schreef:Zijn jullie ooit op hoogtestage geweest? Toen ik bijvoorbeeld terugkwam van twee weken fietsen in de Pyreneeën en meteen het weekend na aankomst met m'n fietsclub meeging trapte ik geen deuk in een pakje boter en moest zelfs lossen. Een week rust (fiets niet aangeraakt) en het weekend erna fietste ik letterlijk iedereen uit m'n wiel. .
Nee. Maar met alle respect. Gesink is een prof en had dat (geen idee hoe het komt zoals jij beschrijft en dus wel een interessant onderwerp) dus beter moeten plannen dan zeker als je met podium aspiraties naar de TdF gaat. .
Dit is al heel lang bekend Zorro. Direct na een periode in de Alpen ben je al je snelheid kwijt. Zelfs op ons prutsniveau merk je dat erg goed. In de 2 jaar dat ik het best getraind naar de Marmotte/DM ging kwam ik bij thuiskomst ook geen deuk in een pakje boter tijdens wedstrijdjes. Na een week is de traagheid (vermoeidheid??) eruit en vlieg je harder dan voor je berg-vakantie.
De planning qua hoogtestage klopt dus perfect voor RG, hij had deze week alleen maar beter moeten worden. Alleen die val...... :(
Maar kijk eens naar het peloton; hoeveel top 10 renners zijn er niet zwaar beschadigd (lichamelijk of qua verloren tijd)? RG is zeker niet de enig op dit moment. Alleen wel jammer dat hij er zo vaak bij ligt. In dat licht is het trouwens verrassend dat Frank Schleck nog steeds op zijn fiets zit, die is er ook te vaak bij betrokken.
Less is bore

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 10 jul 2011 10:12

Tja gisteren in Tour du Jour vertelden ze dat het ook nog dat het gister de verjaardag van RG vader zou zijn geweest.. Als je dat in ogenschouw neemt verbaast het me niet dat hij er gisteren zo bijstond. Als je het mij vraagt heeft hij het geestelijk wellicht zwaarder dan lichamelijk. Misschien heeft zijn vader wel de hele dag door zijn kop gespookt en dat in combi met de rugpijn.... Vergeet niet dat die jongen waarschijnlijk nog druk bezig is de plotselinge dood van zijn vader te verwerken. Dit soort dagen, waarin je je toch al beroert voelt, worden dan alleen maar zwaarder...
Ik hoop voor 'm dat ie alles op een rijtje krijgt en over 2 weken knalt op de flanken van de Galibier of d'Huez!!

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 10 jul 2011 10:25

timo2.0 schreef:Ik snap sowieso die obsessie met een hoge klassering niet. Natuurlijk, het is leuk als er weer een Nederlanders meedoet voor het podium, maar geel in Parijs was ook zonder valpartij geen haalbare kaart. Top vijf en daar dan een hele ploeg voor opofferen? Prachtig maar dat blijft niemand echt bij. Spreken de liefhebbers nog over Boogerts hoogste klassering, die van Theunisse of Winnen? Heel af en toe, maar het waren hun mooiste ritwinsten die deze renners onsterfelijk maakten. Als Gesink één keer weet te winnen op Alpe d'Huez heeft dat 10x meer eeuwigheidswaarde dan vierde of vijfde in Parijs.
Eewigheidswaarde voor het 'plebs', wellicht. Maar waarom mogen ze niet het sportief hoogst haalbare nastreven? Als derde op het podium in Parijs is zowel mentaal als fysiek een veel, veel grotere prestatie, dan 1x, op bv 1,5 uur staand in het algemeen klassement, de uitgebluste - want iedere dag volle bak rijdende - klassementsrenners verslaan op een slotklim als Alpe d'Huez. IMHO.

Ik heb het al eerder geschreven: hoe knap was de overwinning van Contador in de tijdrit van Annecy, toen hij nog drie seconden overhield op een Cancellara die op 1u40m stond in het AK...?

em
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 10 jul 2011 11:04

Sorry hoor, maar Alpe d'Huez winnen is misschien "een minder grote prestatie" dan het podium halen in Parijs, maar het spreekt een stuk meer tot de verbeelding (en niet alleen voor het 'plebs'). Komt natuurlijk ook een beetje door de sportcultuur in NL. Kijk maar naar voetbaltrainers die verliezen, maar toch zeggen tevreden te zijn omdat er goed gespeeld is... Een échte winnaar is nooit blij met een 2e of 3e plaats!

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5881
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 10 jul 2011 11:24

timo2.0 schreef:Ik snap sowieso die obsessie met een hoge klassering niet. Natuurlijk, het is leuk als er weer een Nederlanders meedoet voor het podium, maar geel in Parijs was ook zonder valpartij geen haalbare kaart. Top vijf en daar dan een hele ploeg voor opofferen? Prachtig maar dat blijft niemand echt bij. Spreken de liefhebbers nog over Boogerts hoogste klassering, die van Theunisse of Winnen? Heel af en toe, maar het waren hun mooiste ritwinsten die deze renners onsterfelijk maakten. Als Gesink één keer weet te winnen op Alpe d'Huez heeft dat 10x meer eeuwigheidswaarde dan vierde of vijfde in Parijs.
+1
En wat denk je van de publiciteit die de Rabobank krijgt als een Nederlander in hun dienst Alp D'huez wint.
Dus in mijn ogen mag RG vandaag het rustig aan doen en lekker recupereren en dan als het echt "hoog'' wordt gaan voor een dagwinst.
(trouwens, dat Mollema van mij ook. ;) )

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 10 jul 2011 11:59

zorroi schreef: Nee. Maar met alle respect. Gesink is een prof en had dat (geen idee hoe het komt zoals jij beschrijft en dus wel een interessant onderwerp) dus beter moeten plannen dan zeker als je met podium aspiraties naar de TdF gaat.
Ehm nee? Als het een week duurt voordat je je beter voelt klopt het toch prima? Niet zo dramatisch doen!
Voorbereiding voor de TdF luistert allemaal ZO nauw en alles wat je zelf onder controle hebt tot in detail moet plannen. Wellicht dat daardoor juist de laatste jaren en eigenlijk al veer langer renners van rond de 30 eigenlijk alleen maar de TdF winnen
Alberto kijkt je met grote vraagtekens aan... en ik hoorde dat Nibali ook twijfelt of hij je goed verstaat... ;)
Die zware val werkt natuurlijk niet echt mee en ik geloof echt Gesink zijn pijn wel maar daarin is hij niet alleen.
Gezien het feit dat hij al eerder met een scheurtje heeft doorgereden snap ik je insinuatie dat hij een beetje zielig doet niet. Hij kan blijkbaar echt wel doorbikkelen. Uit je uitspraak vind je dat hij zich maar moet vermannen... terwijl je niet eens weet wat er aan de hand is.
Out of blue comes green Gesink!! Dit is deel van het Prof zijn en je MOET er doorheen om ooit beter te worden. Dat koppie hangt echter al te veel, Niet verder nadenken en gaan zoals het gaat.
Wat een onzin... als het niet gaat moet je afstappen en niet forceren. Wat heeft het voor zin om je kapot te rijden.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 10 jul 2011 12:01

theov schreef: +1
En wat denk je van de publiciteit die de Rabobank krijgt als een Nederlander in hun dienst Alp D'huez wint.
Dus in mijn ogen mag RG vandaag het rustig aan doen en lekker recupereren en dan als het echt "hoog'' wordt gaan voor een dagwinst.
(trouwens, dat Mollema van mij ook. ;) )
Ik denk dat dagwinsten nu wel het devies wordt... maar echte afmakers hebben ze nu niet mee.

En als RG echt slecht is zal hij echt niet zomaar herstellen.

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 10 jul 2011 12:28

Ik heb op mijn site iets geschreven over hoe men reageert op het geval gesink, er zijn nu al mensen die een beetje boos op me zijn :)
Verder, hoop ik dat Gesink in staat is het tot de bergen vol te houden, wat te herstellen en wat moois in de echte bergen te laten zien.
Het klimmetje van gisteren was er eentje van draaien en keren, op en neer, een chaotische, dat is Gesink zijn terrein ook niet echt, het hooggebergte wel, laten we hopen :)

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 10 jul 2011 13:20

Robert Gesink is gelost uit het peleton, samen met Pavel Brut (live.cyclingnews.com). Met 167 km te gaan moet je vrezen voor het ergste (afstappen).

Laten we hopen dat er een grote groep wegrijdt, zodat de rust wederkeert. Met mannen als Evans en Gilbert die demarreren, zal het tempo (te) hoog blijven.

13:13:55 CEST

We had a crash at 40km, with Millar (Garmin), Zeits (Astana), Zubeldia (RadioShack) and Bak (HTC-Highroad) all involved. All are back up and going.

Two riders have already dropped off the back of the peloton: Brutt of Katusha, and more worrisome, Robert Gesink of Rabobank.

EDIT: hij heeft zichzelf teruggewurmd, nu er eindelijk een groepje vertrokken is.
Laatst gewijzigd door ponsteen op 10 jul 2011 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.

fredhhw
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 apr 2011 01:04
Locatie: Noord-Holland

fredhhw 10 jul 2011 13:37

Helaas is Wout Poels is zojuist afgestapt.
In de kopgroep van vandaag: Johnny, Niki en LL Sanchez

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1833
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 10 jul 2011 13:47

Hier kun je het mooi volgen:

http://live.cyclingnews.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Robert is weer aangesloten bij het peloton.
Bikers are not alone

Gesloten