Het grote schijfremmentopic
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13682
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Auto en motor schijven zijn ook veel dikker. Schijven van racefietsen variëren van 1.6mm tot ongeveer 2.0mm
Maar daarmee is het wel een mooi mes.
Maar daarmee is het wel een mooi mes.
U bent hier serieus?Bredalp schreef:
Die schijf bij mij is niet helemaal rond, de omtrek is golvend. Dat zou voor de sier kunnen zijn, maar wellicht ook al met het idee, zo het 'zaag' gevaar te beperken.
Een cirkelzaag is ook golvend....
Zoals ik al zei, het design moet flink op de schop.
Is allemaal design.Ernie C. schreef:De meeste systemen voor fietsen die ik in mijn handen heb gehad remmen tot op het randje van de schijf. Bij een auto houdt je aan de buitenkant wel een randje over maar dat is vaak ook al weer scherp.
Het design is in een mum van tijd aan te passen , maar er moet een drijvende kracht zijn.
Zonder schop in de reet veranderen fabrikanten niks want dat kost winst.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13682
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
zoiets en dan misschien anderom monteren.......
https://www.bike-components.de/de/Hope/ ... ll-p15064/
https://www.bike-components.de/de/Hope/ ... ll-p15064/
Keezx schreef:U bent hier serieus?Bredalp schreef:
Die schijf bij mij is niet helemaal rond, de omtrek is golvend. Dat zou voor de sier kunnen zijn, maar wellicht ook al met het idee, zo het 'zaag' gevaar te beperken.
Een cirkelzaag is ook golvend....
.
Ja heel serieus.
Een cirkelzaag heeft tanden, geen golven.
Die van Hope, dat lijkt wel meer op een cirkelzaag, lol. Hoe kan je dat nou zo ontwerpen?
Kijk, die van mij ziet er zo uit. Alles mooi afgerond.
Blijft te gevaarlijk. Het is niet zo heel dik, paar mm, maar wel heel erg sterk.
Maar doe een goed rubber hoesje om de rand and it is good to go, denk ik.
Totdat je de schijf een keer goed heet remt Uiteraard zal daar ook wel een of ander kunststof voor zijn maar dat kost geld evenals het aanpassen van de caliper om daar ruimte voor de maken.
Die golven en kartels zitten er om meer werveling van de lucht te veroorzaken t.b.v. de warmteafvoer.
Die golven en kartels zitten er om meer werveling van de lucht te veroorzaken t.b.v. de warmteafvoer.
Campagnolo Ultra Dork
- oldandslow
- Forum-lid
- Berichten: 657
- Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11
Volgens mij is het spijkers op laag water zoeken, dat gevaar van die schijfremmen. Er zijn legio onderdelen aan een fiets die schade aan het menselijk lichaam kunnen veroorzaken. Kettingwielen bijvoorbeeld, of aero spaken in een wiel met 16 spaken, kun je ook mooi mee snijden. Dat er mensen zijn die het niet mooi vinden kan, maar er zijn ook de nodige voordelen. Ik heb mijn nieuwe reisfiets opgebouwd met BB7, en mooie Avid schijven (van die golvende ). Ik heb er meer vertrouwen in dan in aluvelgen als die nat zijn, en ik begrijp niet dat er mensen zijn die met carbonvelgen rijden en toch de voordelen van schijven niet in (willen) zien. Ik zie het als een stukje vooruitgang, goed dat die er is, anders hadden we nog met eenblokje hout op de achterband geremd zoals 150 jaar geleden.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
Da's in het algemeen gesproken waar, maar specifiek voor racefietsen in koers. is het bepaald nog geen uitgerijpt produkt.
Ernstige verwondingen door valpartijen worden ook vrijwel nooit door de fietsen zelf veroorzaakt.
Voor een reisfiets (geen verschrijving?) is er IMO niks tegen.
Ernstige verwondingen door valpartijen worden ook vrijwel nooit door de fietsen zelf veroorzaakt.
Voor een reisfiets (geen verschrijving?) is er IMO niks tegen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13682
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik rijd al 8 jaar met hope schijven op de MTB en velen met mij. Nog nooit iets bijzonders gebeurt.
Let wel ze draaien tegen de klok in dus niet als zaagblad.
Punt is dat het logisch is dat een organisatie schijven (tijdelijk) verbied met zo,n ongeluk.
Het is alleen niet logisch dat de UCI dit doet, waarbij bidon gooien/uitvallen, jassen tussen spaken, kwakjes en onoplettend/dom rijgedrag niet worden bestraft.
Let wel ze draaien tegen de klok in dus niet als zaagblad.
Punt is dat het logisch is dat een organisatie schijven (tijdelijk) verbied met zo,n ongeluk.
Het is alleen niet logisch dat de UCI dit doet, waarbij bidon gooien/uitvallen, jassen tussen spaken, kwakjes en onoplettend/dom rijgedrag niet worden bestraft.