Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Minst favoriete merk?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 21 jun 2016 17:43

mackersv2.0 schreef:En wie was dan diegene die de Windows machine vervuild en volgegooid heeft?

Ik heb een Macbook Pro voor in het vliegtuig/buitenland, en voor thuis heb ik grotere Windows machines.
Geen enkele ervan is vol, vertraagd of vervuild.

Zoals bij fietsen vaak het probleem tussen stuur en zadel zit, is dat bij computers meestal tussen stoel en toetsenbord.
Zelfde gebruiker, andere machine: groot verschil na 4 jaar!
Dus ligt absoluut niet alleen aan de gebruiker. Zou zelfs liever een windhoosmachine kopen want die zijn significant goedkoper.
Less is bore

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 21 jun 2016 20:02

Volgens mij moet je gewoon geen apples (it's in the name) en peren willen vergelijken. (Ik ben windows ME en windows Vista trouwens nog steeds niet vergeten... :()

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 21 jun 2016 20:44

Als ik het topic zo lees is bijna alles wat ik koop (Fiets Frames, Onderdelen, Computers, Telefoons maar waarschijnlijk ook Auto's, tuingereedschap, ski's, Meubelen, Zonnebrillen en Bureaustoel) veel te duur en Snobistisch.

Inmiddels vind zelf zelfs mijn zwarte Hema sokken (Jarenlang vaste prik op mijn kerst-wenstlijst, voor mijn dagelijks tenu) slecht van kwaliteit en overweeg ik over te gaan op merksokken. ;)

Regards From EP
Afbeelding

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 21 jun 2016 21:04

ericpeters schreef:Als ik het topic zo lees is bijna alles wat ik koop (Fiets Frames, Onderdelen, Computers, Telefoons maar waarschijnlijk ook Auto's, tuingereedschap, ski's, Meubelen, Zonnebrillen en Bureaustoel) veel te duur en Snobistisch.

Inmiddels vind zelf zelfs mijn zwarte Hema sokken (Jarenlang vaste prik op mijn kerst-wenstlijst, voor mijn dagelijks tenu) slecht van kwaliteit en overweeg ik over te gaan op merksokken. ;)

Regards From EP
Wie het breed heeft moet het breed laten hangen hé. Tuurlijk zou vrijwel iedereen voor het duurdere/betere merk kiezen wanneer ze het zich kunnen veroorloven. Zelf heb ik daar ook weinig moeite mee, zo lang die persoon het dan ook maar gebruikt. Een Pinarello F8 kopen met alles erop en eraan voor 10-15x per jaar met de vrienden een rondje van 50 km vind ik bijvoorbeeld nogal zonde/scheef/patserig. Een luxe auto voor wie er elke dag mee rijdt, bureaustoel waar je elke dag op zit of ski's die je jaarlijks gebruikt (huren is ook verrekte duur) heb ik totaal geen moeite mee.

Wat me bij wielrenners af en toe op valt is dat ze veel te hard van stapel lopen. Eerste jaar flink investeren, alles leuk en dan beland het op de zolder of voor een fractie van de prijs op Marktplaats. Zonde als je het mij vraagt. Voor de mensen die zich inschrijven op een forum als deze gaat het vaak al om de liefhebbers en gaat de vlieger wat minder vaak op, maar iedereen kent er vast wel iemand.

marcuse
Forum-lid

Gebruikersavatar marcuse 22 jun 2016 00:12

Mijn duit in het zakje. Alhoewel ik begonnen ben op een el-cheapo Cube racefiets en mijn woon-werk fiets een Stevens is, krijg ik het zeker niet warm van een Cube, Canyon, Focus, Rose of Stevens racefiets. Geeft niks extra's qua gevoel.

Waar ik gewoon een hekel aan heb zijn die stomme open driehoekjes tussen bovenbuis en zitbuis zoals op onderstaande foto.

Afbeelding

Geeft mij een gevoel van eigenlijk is het frame te slap, dus we zetten er maar een extra steuntje tussen zodat het frame niet uit elkaar valt. Een dergelijk ontwerp zal ik nooit kopen. Zowel als race als MTB niet.

Oh, en merken die stoer willen doen met een X in de naam, zoals X-trail, Apex of die nieuwe kickstarter SpeedX.

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 22 jun 2016 10:01

Ernie C. schreef:
sloeren schreef:Kunnen we weer gewoon fietsen bashen?
Wat is er mis met Concorde? Mijn eerste racefiets was een Concorde Classic met Shimano 300ex (met Nuovo Record voorderrie). Het frame was gemaakt van overgare noodles of zoiets maar toch vond iedereen hem cool.

En dan nog even off topic:

300/500ex was trouwens geweldig spul op die achterlijk Biopace bladen na. Bombproof geïndexeerd schakelen voor een paar gulden, zo wordt het tegenwoordig niet meer gemaakt.
vond deze ook best cool, heb er zelf een met 600ex.. was dat niet een beetje de pre ultegra?

Afbeelding
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

rikkert
Forum-lid

rikkert 22 jun 2016 10:15

je wilde gewoon die foto nog een keer posten, geef nou maar toe. en terecht trouwens :-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 22 jun 2016 11:23

hahaha ik heb hetzelfde frame als op de foto, is zonder tricolore vlaggetje. Is dan zeker geen Ciocc neem ik aan?? weet jij welke het dan is? (idd aelle buizen)

Afbeelding

Bianchi via Nirone 7

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 22 jun 2016 11:31

Wel lief van mevrouw Supergrover (Ienie Minie?) dat ze even je frame even wilde vasthouden voor de foto. Ik hoop dat de dikte van haar spierballen niet indicatief is voor het gewicht van het frame :shock:

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 22 jun 2016 11:39

rikkert schreef:je wilde gewoon die foto nog een keer posten, geef nou maar toe. en terecht trouwens :-)

:winkthumb: :winkthumb:

Bianchi via Nirone 7

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 22 jun 2016 11:42

sloeren schreef:Wel lief van mevrouw Supergrover (Ienie Minie?) dat ze even je frame even wilde vasthouden voor de foto. Ik hoop dat de dikte van haar spierballen niet indicatief is voor het gewicht van het frame :shock:
het is idd best een zwaar frame....

(en mw Supergrover heeft nog grotere spierballen, da's geen Ieniemienie meer)

:oops:

Bianchi via Nirone 7

i-mac

i-mac 22 jun 2016 19:57

Als ik deze topic lees, zit ik echt aan de foute kant met mijn leven :o :-)

Ik fiets met een Bianchi met Shimano erop gemonteerd. En dan nog een triple. Ik durf al eens te fietsen met een witte broek of zo een Celeste Bianchi trui (of nog erger, eentje van Iron Maiden). Ik ben een Apple gebruiker sinds 1999 (iPod, iPad, iPhone, iMac, Apple TV, enz ...). Die iMac is een model van 2007, en draait nog steeds als een zonnetje mét het allerlaatste OS.

Heerlijk om tegen de haren in te strijken :D

Plaats reactie