La Marmotte ZONDAG 2 juli 2017
- daniel1975
- Forum-lid HC
En bidden dat het droog blijft......
Less is bore
Dat helpt niet.....
YFood !!!
http://france.lachainemeteo.com meldt droog, half bewolkt en 13-18 graden in BdO. 8-13 graden in AdH en 9-15 graden in Valloire. Veel regen lijkt er niet te komen. Voor mij ideaal dit.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
De isotherm voor 0 graden wordt voorlopig op 2300-2500 meter gezet, dus dat betekent dat het op de Galibier ZEER koud zal zijn op de top.
Ik neem een hele berg kleding mee en dan zien we wel....
P.S.
Houd dit weerbericht in de gaten, dit is een lokaal weerbericht dat alleen over de Alpen gaat. Wordt dagelijks geüpdate.
P.S.
Houd dit weerbericht in de gaten, dit is een lokaal weerbericht dat alleen over de Alpen gaat. Wordt dagelijks geüpdate.
Laatst gewijzigd door havana op 26 jun 2017 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Je bedoelt de isotherm van 0 graden waarschijnlijk. Maar goed, dit gaat over woensdag en donderdag. Gelukkig is onze rit pas zondag. Komt allemaal goed
ik neem ook genoeg kleding mee naar ginder, maar de dag zelf kan je moeilijk alles meenemen e, tenzij je een volgwagen hebt waarin je een dikke vest, handschoenen... kan leggen en boven op nen col aandoen om ze later beneden terug uit te doen :/havana schreef: ↑26 jun 2017 12:58 De isotherm wordt voorlopig op 2300-2500 meter gezet, dus dat betekent dat het op de Galibier ZEER koud zal zijn op de top.
P.S.
Naar boven heb je het sowieso warm genoeg, maar naar beneden, das een ander verhaal!
Precies, dus je moet slim inpakken.
Principes overboord en hutkoffer onder het zadel voor bandje, CO2, wippers, multitool. Dan heb je 3 zakken vrij voor troep.
Handschoenen met lange vingers neem ik sowieso mee, die kosten maar weinig plek (tip als je echt weinig plek kwijt wil zijn: doktershandschoenen).
Overige outfit nader te bepalen. Als het echt koud wordt schroom ik niet mijn Gabba aan te doen. Voordeel: geen regenjasje meer nodig voor afdaling (uitgaande van droog weer). Nadeel: wellicht te warm bij klimmen.
Alternatief is een dik zomershirt (Torm) + Rapha armstukken die ook vrij dik zijn. Voordeel: koeler in de klim. Nadeel, wel regenjasje nodig (kost één zak).
Normaal sleep ik bij de cyclo's mijn eigen eten mee, nu misschien maar iets meer leunen op de organisatie.
Principes overboord en hutkoffer onder het zadel voor bandje, CO2, wippers, multitool. Dan heb je 3 zakken vrij voor troep.
Handschoenen met lange vingers neem ik sowieso mee, die kosten maar weinig plek (tip als je echt weinig plek kwijt wil zijn: doktershandschoenen).
Overige outfit nader te bepalen. Als het echt koud wordt schroom ik niet mijn Gabba aan te doen. Voordeel: geen regenjasje meer nodig voor afdaling (uitgaande van droog weer). Nadeel: wellicht te warm bij klimmen.
Alternatief is een dik zomershirt (Torm) + Rapha armstukken die ook vrij dik zijn. Voordeel: koeler in de klim. Nadeel, wel regenjasje nodig (kost één zak).
Normaal sleep ik bij de cyclo's mijn eigen eten mee, nu misschien maar iets meer leunen op de organisatie.
Principes had ik ook al overboord gegooid en ik ga voor deze rit ook sowieso voor de 'hutkoffer ).
Als het blijft zoals ze zeggen dik craftje en zomershirt, eventueel een windvestje zonder mouwen en armstukken. Waterdichte handschoenen met lange vingers en een regenvestje in m'n zak.
Regenvestje moet je altijd meenemen in de bergen eigenlijk...
Gabba is imo niet ademend genoeg...
Als het blijft zoals ze zeggen dik craftje en zomershirt, eventueel een windvestje zonder mouwen en armstukken. Waterdichte handschoenen met lange vingers en een regenvestje in m'n zak.
Regenvestje moet je altijd meenemen in de bergen eigenlijk...
Gabba is imo niet ademend genoeg...
Hutkoffer is nu ook niet perse noodzakelijk.....
Mijn Conti zadeltasje zal voldoende zijn, mijn pompje en multitool zijnook dermate klein dat ik bijna de 3 zakken ter beschikking heb.
Wat je ook kunt doen, afhankelijk van je regenjasje dit in opgevouwde toestand aan de zadelrails laten hangen.
YFood !!!
Sinds een paar jaar neem ik zo'n soort tasje ook altijd mee op lange cyclo's. De schoonheidscommissie twijfelt nog, maar ik heb er maling aan. Hier stop ik altijd het voedsel in. Scheelt een zak en het pakt nog makkelijker ook.
En de el-cheapo variant daarop is gewoon een paar repen aan je bovenbuis tapen. Werkt ook prima...
In principe vind ik het niet zo erg om een beetje een pakezel te zijn aan het begin van een cyclo. Dat probleem lost zichzelf op naarmate je het eten opeet....
In principe vind ik het niet zo erg om een beetje een pakezel te zijn aan het begin van een cyclo. Dat probleem lost zichzelf op naarmate je het eten opeet....