Pagina 26 van 36

Re: BigRingVR - real life video training

Geplaatst: 11 feb 2020 12:47
door Kornuit
MartinDDV schreef: 11 feb 2020 12:06 Perspectief kan een hoop doen:
https://www.dumpert.nl/item/7838393_b214d00d

Ik heb niet de indruk dat de video's van BR met teveel zoom zijn opgenomen. Dus wellicht kijk je tijdens het klimmen in de echte bergen gewoon teveel naar de weg vlak voor je! ;)
Ah dat verklaard wel een hoop ja. Ik kijk natuurlijk tijdens een klim alleen maar op mijn Garmin :D

Re: BigRingVR - real life video training

Geplaatst: 11 feb 2020 18:30
door ibooij
MartinDDV schreef: 11 feb 2020 08:58 @ibooij: Zijn er plannen om in BR ook een soort wachtruimte te creëren waarbinnen je kunt chatten om zo eenvoudiger afspraken te maken voor een gezamenlijke rit? Of de mogelijkheid om een andere rijder uit te nodigen als je aan de start van een rit staat?
Ons plan is om, hopelijk binnen een paar maanden, te gaan beginnen met aangekondigde ritten. Dan kun je een rit aanmaken, met een omschrijving etc. Als je daar dan aan meedoet start iedereen om dezelfde tijd.
Dit willen we dan ook weer combineren met challenges, zodat het leuker (en socialer) wordt om die te rijden.

Re: BigRingVR - real life video training

Geplaatst: 11 feb 2020 22:06
door BartNL
NuitKor schreef: 11 feb 2020 11:41 Het is meer dat het beeld voorbij kruipt ofzo, terwijl ik bergop gewoon 250w zit te trappen met 66kg. Beetje een gevoel dat de snelheid van het beeld niet echt overeenkomt met de snelheid van fietsen zoals dat buiten in de bergen is.
het wordt met relatief hoge snelheid vanaf een auto opgenomen bij soms 45kmh denk ik. Wanner je dan hard bergop fietst met 15kmh gaat het beeld op 1/3 snelheid in slow motion.
Dat is wat ik ook jammer vind aan de manier van opnemen van BigRingVR. Omdat vanuit een auto gefilmd wordt kunnen ze niet met goed fatsoen nog langzamer zonder het andere verkeer te veel te hinderen?

Re: BigRingVR - real life video training

Geplaatst: 12 feb 2020 07:49
door havana

Re: BigRingVR - real life video training

Geplaatst: 12 feb 2020 08:40
door Kornuit
BartNL schreef: 11 feb 2020 22:06
NuitKor schreef: 11 feb 2020 11:41 Het is meer dat het beeld voorbij kruipt ofzo, terwijl ik bergop gewoon 250w zit te trappen met 66kg. Beetje een gevoel dat de snelheid van het beeld niet echt overeenkomt met de snelheid van fietsen zoals dat buiten in de bergen is.
het wordt met relatief hoge snelheid vanaf een auto opgenomen bij soms 45kmh denk ik. Wanner je dan hard bergop fietst met 15kmh gaat het beeld op 1/3 snelheid in slow motion.
Dat is wat ik ook jammer vind aan de manier van opnemen van BigRingVR. Omdat vanuit een auto gefilmd wordt kunnen ze niet met goed fatsoen nog langzamer zonder het andere verkeer te veel te hinderen?
Ja ik denk dat ik daardoor het gevoel heb dat het beeld veel trager gaat dan ik in het echt ervaar. Daarmee is het voor mij niet realistisch genoeg en doe ik liever workouts en groepritten etc op Zwift.

Re: BigRingVR - real life video training

Geplaatst: 12 feb 2020 08:48
door MartinDDV
@BartNL: Dat punt is eerder aan de orde gekomen in deze thread:.
ibooij schreef: 16 okt 2019 21:31 Er is hier een aantal factoren van belang. Het liefst zouden we inderdaad op (gemiddelde) fietssnelheid filmen. Maar dan wel vanaf een stabiel platform. We willen niet de beelden hebben zoals bijvoorbeeld Fulgaz ze heeft. Dat vinden we veel te onrustig.
Het is duidelijk iets waar we aan werken omdat er nog verbetering te halen is. 10 a 15 per uur rijden met de auto is helaas op veel plaatsen niet haalbaar. Daar moeten we een ander soort voertuig voor gebruiken.
...
Bedankt in ieder geval voor deze feedback. Nogmaals, we zijn aan het kijken hoe we de filmsnelheid kunnen verbeteren, zonder in te boeten op andere kwaliteiten.
Het is dus een afweging tussen het stabiel filmen (vanaf een auto) of op realistische snelheid (op de fiets).

Ik kan me voorstellen dat het door voortschrijdende techniek steeds eenvoudiger zal worden om met een hogere FPS te filmen. Dat maakt je natuurlijk een stuk flexiber bij het aanpassen van de snelheid bij het afspelen. Dan kunnen zowel snelle als langzame fietsers voldoende frames per seconde krijgen, zodat het beeld minder vaak schokkerig is. Hiermee los je het overigens alleen op voor de omgeving die je ziet en niet voor andere auto's, fietsers of wandelaars. Die zullen dan nog steeds in slow-motion lijken te gaan.

Re: BigRingVR - real life video training

Geplaatst: 13 feb 2020 23:25
door BartNL
MartinDDV schreef: 12 feb 2020 08:48 Ik kan me voorstellen dat het door voortschrijdende techniek steeds eenvoudiger zal worden om met een hogere FPS te filmen. Dat maakt je natuurlijk een stuk flexiber bij het aanpassen van de snelheid bij het afspelen. Dan kunnen zowel snelle als langzame fietsers voldoende frames per seconde krijgen, zodat het beeld minder vaak schokkerig is. Hiermee los je het overigens alleen op voor de omgeving die je ziet en niet voor andere auto's, fietsers of wandelaars. Die zullen dan nog steeds in slow-motion lijken te gaan.
qua FPS zit het volgens mij al wel goed d.w.z. ik ervaar de FPS niet als storend maar puur de slow-motion van voetgangers en vooral wielrenners in beeld.

Re: BigRingVR - real life video training

Geplaatst: 13 feb 2020 23:38
door BartNL
MartinDDV schreef: 12 feb 2020 08:48 @BartNL: Dat punt is eerder aan de orde gekomen in deze thread:.
tx hoop dat ze vanaf een scooter of driewieler scooter / motor gaan filmen.

Re: BigRingVR - real life video training

Geplaatst: 14 feb 2020 09:02
door MartinDDV
BartNL schreef: 13 feb 2020 23:25 qua FPS zit het volgens mij al wel goed d.w.z. ik ervaar de FPS niet als storend maar puur de slow-motion van voetgangers en vooral wielrenners in beeld.
Eerlijk gezegd stoor ik me daar al amper meer aan. Wellicht gewoon een kwestie van gewenning, want inmiddels rijd ik alweer een jaar met BigRing. Maar goed, zo heb je in elke trainer-software wat minpuntjes. Zo kreeg ik in Zwift jeuk van het uitdelen en ontvangen van die onzinnige duimpjes.... :like:

Re: BigRingVR - real life video training

Geplaatst: 14 feb 2020 19:47
door BartNL
ik stoor me er ook niet echt aan maar idee van BigRingVR lijkt dat ze een perfect plaatje willen neerzetten. Qua opnames zitten ze daar dicht bij dus dan kun je nog over details muggenziften :mrgreen: .

Re: BigRingVR - real life video training

Geplaatst: 20 feb 2020 10:17
door MartinDDV
Iets heel anders: op welke manier bepaalt BigRing je FTP? Je doet immers geen test. Of kijkt BigRing naar je vermogen en je hartslag om te bepalen of je voluit bent gegaan?

Re: BigRingVR - real life video training

Geplaatst: 20 feb 2020 10:59
door havana
Die voer je zelf in toch? Althans, ik wel.