Irritatie door honden uitlaters
Discussies hebben inderdaad meestal geen zin. Dergelijke baasjes zijn doorgaans stronteigenwijs.RonaldH76 schreef: ↑21 feb 2021 20:25 Vandaag ook weer, op het fietspad, baasje loopt 50 meter verder, hondje loopt lekker heen en weer van links naar rechts.
Ik zeg netjes Mevrouw, dit is niet zo handig van U, let eens op uw hond!
Ze keek me aan of ik een stuk stront was.
Kan je wel weer in discussie gaan, maakt geen reet uit.
Ze snappen het toch niet...
Even een kleine hijack niet over honden uitlaters, maar paardenuitlaters. Het voordeel daarvan is dat de uitlater meestal dichtbij het paard is, maar net zo stronteigenwijs
Vanochtend liepen er 3 naast elkaar op het fietspad, terwijl er een ruiterpad net naast het fietspad loopt!?!
Toen ik niet direct vol in de remmen ging en ze de ruimte gaf, kwam er een opmerking uit de hoogte dat ik moest stoppen. Zelfs naar/van school fietsende pubers snappen dat ze niet heel handig bezig zijn met z'n 3-en naast elkaar en zorgen dan toch dat ze snel ruimte maken.
Nu reed ik uiteindelijk erg dicht langs een paard. Dat is niet heel prettig, hoewel ik al 2 keer gebeten ben door een hond, wordt ik misschien wel liever voor een derde keer gebeten dan getrapt te worden door een paard.
Vanochtend liepen er 3 naast elkaar op het fietspad, terwijl er een ruiterpad net naast het fietspad loopt!?!
Toen ik niet direct vol in de remmen ging en ze de ruimte gaf, kwam er een opmerking uit de hoogte dat ik moest stoppen. Zelfs naar/van school fietsende pubers snappen dat ze niet heel handig bezig zijn met z'n 3-en naast elkaar en zorgen dan toch dat ze snel ruimte maken.
Nu reed ik uiteindelijk erg dicht langs een paard. Dat is niet heel prettig, hoewel ik al 2 keer gebeten ben door een hond, wordt ik misschien wel liever voor een derde keer gebeten dan getrapt te worden door een paard.
Tja, en nu chargeer ik even, ruiters hebben weinig sjoege van hun plaats in het verkeer.
Hier loopt nog een mooi draadje daarover...
Hier loopt nog een mooi draadje daarover...
- Enzzo
- Forum-lid HC
Een paard is een vluchtdier. Een wielrenner in felle kleding en met enige vaart langs een paard kan dus akelige consequenties hebben voor de ruiter.
Waarmee ik niet wil goedpraten dat ze op het fietspad lopen trouwens maar er is wel een verschil met loslopende honden (dat zijn namelijk soms eerder "aanvalsdieren" dan vluchtdieren )
Waarmee ik niet wil goedpraten dat ze op het fietspad lopen trouwens maar er is wel een verschil met loslopende honden (dat zijn namelijk soms eerder "aanvalsdieren" dan vluchtdieren )
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
ALS het paard weet dat jij achter hem zit, kun je dat zien aan zijn oren. Die gaan draaien als schotelantennes naar de geluidsbron. Meestal moet de ruiter dan nog wakker worden, dus krijgt een schok waar zij niet op voorbereid is, dus dan zie je haar ineens op haar zadel verzitten en haar evenwicht herstellen.
ALS je er dan langs gaat, kan dat best dicht langs. Wrom? Als hij uithaalt, dan kun je maar beter niet aan het uiteinde van de uithaal zitten, want dan is het net of je een karatetrap op het Museumplein krijgt. Als je dichtbij staat, kan het paard niet uithalen, dus dicht er langs is zo gek nog niet.
Midden tussendoor is ook een leuke. Daar kunnen de dames helemaal niet tegen. Maar ze doen er niets aan.
ALS je er dan langs gaat, kan dat best dicht langs. Wrom? Als hij uithaalt, dan kun je maar beter niet aan het uiteinde van de uithaal zitten, want dan is het net of je een karatetrap op het Museumplein krijgt. Als je dichtbij staat, kan het paard niet uithalen, dus dicht er langs is zo gek nog niet.
Midden tussendoor is ook een leuke. Daar kunnen de dames helemaal niet tegen. Maar ze doen er niets aan.
Hier in de randstad zijn dat 14 jarige pubermeisjes met een telefoon in dr handen
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
Paard heeft leiding nodig. Die leider is de ruiter. Als de ruiter op haar telefoon kijkt, dan voelt het paard dat en gaat ie zelf bedenken wat er gebeuren moet. Bijv. op de loop gaan als er aan de zijkant een plastic zak ligt waar de wind vat op krijgt