Wielset zelf maken - project met beginnersvragen
- Maatwielen
- Forum-lid
- Contact
Als je de spaak tussen je vingers houdt, voel je of de spaak meedraait of niet. Een spaak van gewone dikte tordeert niet zo snel. Dunne spaken als DT Revolution torderen sneller. Ligt ook aan de weerstand van de nippel. Of je nippels met anti-losloopspul gebruikt of niet. Maar een tang met ducttape om de grijptanden werkt ook. Je kunt ook met krijt een streepje trekken om eventuele torsie op te merken.
Groeten,
Hans
Groeten,
Hans
Website: https://www.maatwielen.nl
-
- Forum-lid HC
griptang met geslepen bek.
-
- Forum-lid
Ik gebruik daar altijd een knipex sleuteltang voor, vind ik handiger dan zo'n platte spaken tool
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Ik zou zelf voor ronde spaken gaan. Die R500 zijn mooi lage velgjes, zou voor mij geen dikke aero spaken in hoeven. 2x 28 x aerospaken is misschien wat veel van het goede.
Maar je moet het natuurlijk lekker zelf weten.
Maar je moet het natuurlijk lekker zelf weten.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
Heb het uiteindelijk geklaard met een gewone tang, stukje van een binnenband gebruikt om beschadiging aan de spaken te voorkomen. Sommige spaken hebben wat lakschade want moest soms serieus knijpen, maar het waren reeds gebruikte spaken dus geen ramp. Eens ze wat op spanning stonden draaiden ze bijna niet meer mee. Ik moet zeggen: redelijk aangenaam verrast over hoe vlot een setje met straightpull spaken zich laat spaken.
Ik ben geintereseerd geraakt in dit topic omdat ik voor mijn giant tcr nieuwe velgen nodig heb de remrand is compleet uitgehold.
Ik heb het hele topic doorgelezen maar ben er nog niet uit wat ik nu moet doen. Ik wil graag een setje die stijver is als de giant pr2 velgen maar het liefste ook niet teveel uitgeven.
Velgen van +/- 35mm hoog vind ik er wel erg gaaf uitzien.
Iemand hier nog tips?
Ik heb het hele topic doorgelezen maar ben er nog niet uit wat ik nu moet doen. Ik wil graag een setje die stijver is als de giant pr2 velgen maar het liefste ook niet teveel uitgeven.
Velgen van +/- 35mm hoog vind ik er wel erg gaaf uitzien.
Iemand hier nog tips?
Ik zou dan een DT Swiss velg pakken.