Materiaaltransfers voor 2022 , 2023 en 2024
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ach, Jumbo was ook enorm blij dat ze van Dura Ace naar Sram Red gingen....... Dus ik neem dat gebabbel met een korreltje (in geval Jumbo met een schep vol) zout.
Less is bore
Er zijn genoeg voorbeelden.
Al genoemd is Rohan Dennis.
- Maar ik herinner me ook Tom Boonen die niet kon wennen aan de geometrie van de carbon Specialized. Hij ging toen tijdelijk op een aluminium fiets rijden.
- Ook heeft Boonen zich ooit negatief uitgelaten over Campagnolo cranks (dat was toen Quickstep nog met Time fietsen reed). Dat waren aluminium cranks en die waren niet stijf genoeg.
- Lars Boom heeft ook wel eens geklaagd over de niet zo stijve Colnago.
- Warren Barguil heeft ooit Look fietsen compleet de grond in geboord. Als mijn geheugen mij niet in de steek laat, stopte Look er toen ook mee nog tijdens het seizoen.
- Diverse renners van Bagrain zijn kritisch geweest in media over Le Col kledij. Ook zij werden gaandeweg het seizoen eruit gegooid.
- Bjarne Riis slingerde ooit zijn peperdure tijdritfiets van Pinarello de berm in.
- Onlangs uitte Campenaerts nog kritiek op het uitblijven van nieuwe tijdritfietsen van Ridley.
- Ook Arnaud de Lie heeft zich kritisch uitgelaten over Ridley.
- In de Netflix-serie over Movistar, gaan divers renners en staf los op SRAM.
- Froome heeft het concept schrijfremmen in een fameus filmpje totaal afgekraakt. Daar was de sponsor (Factor) zeker niet blij mee.
- Diverse renners van het toenmalige Sky hebben zich kritisch uitgelaten over Stages. Ik dacht Geraint Thomas en ik meen ik ook Froome.
- Bepaalde renners van Astana hebben afgelopen seizoen geklaagd over Corima wielen. Werd een hele rel en uiteindelijk stapte men tijdens het seizoen deels over op HED wielen.
Dit is wat ik in 5 minuten kon bedenken, als ik mijn best doe kom ik zeker nog op meer...
Het is zeker contractueel vastgelegd, maar ja, profs zijn ook maar mensen...
- CampaYolo
- Forum-lid
Niet te vergeten:havana schreef: ↑28 nov 2023 18:03Er zijn genoeg voorbeelden.
Al genoemd is Rohan Dennis.
- Maar ik herinner me ook Tom Boonen die niet kon wennen aan de geometrie van de carbon Specialized. Hij ging toen tijdelijk op een aluminium fiets rijden.
- Ook heeft Boonen zich ooit negatief uitgelaten over Campagnolo cranks (dat was toen Quickstep nog met Time fietsen reed). Dat waren aluminium cranks en die waren niet stijf genoeg.
- Lars Boom heeft ook wel eens geklaagd over de niet zo stijve Colnago.
- Warren Barguil heeft ooit Look fietsen compleet de grond in geboord. Als mijn geheugen mij niet in de steek laat, stopte Look er toen ook mee nog tijdens het seizoen.
- Diverse renners van Bagrain zijn kritisch geweest in media over Le Col kledij. Ook zij werden gaandeweg het seizoen eruit gegooid.
- Bjarne Riis slingerde ooit zijn peperdure tijdritfiets van Pinarello de berm in.
- Onlangs uitte Campenaerts nog kritiek op het uitblijven van nieuwe tijdritfietsen van Ridley.
- Ook Arnaud de Lie heeft zich kritisch uitgelaten over Ridley.
- In de Netflix-serie over Movistar, gaan divers renners en staf los op SRAM.
- Froome heeft het concept schrijfremmen in een fameus filmpje totaal afgekraakt. Daar was de sponsor (Factor) zeker niet blij mee.
- Diverse renners van het toenmalige Sky hebben zich kritisch uitgelaten over Stages. Ik dacht Geraint Thomas en ik meen ik ook Froome.
- Bepaalde renners van Astana hebben afgelopen seizoen geklaagd over Corima wielen. Werd een hele rel en uiteindelijk stapte men tijdens het seizoen deels over op HED wielen.
Dit is wat ik in 5 minuten kon bedenken, als ik mijn best doe kom ik zeker nog op meer...
Het is zeker contractueel vastgelegd, maar ja, profs zijn ook maar mensen...
Ene B. Mollema schijnt wel eens iets over SRAM te hebben geroepen.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
- daniel1975
- Forum-lid HC
F***ing Sram!!!!!
Less is bore
Hoe kon ik die vergeten?
Was er niet ook eens iets met schoenen?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Dat heeft meestal met persoonlijke voorkeuren te maken en wordt opgelost met dunne overschoentjes. Bijv Jan Ullrich reed daar vaak mee.
Ja, dat is ook zo.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
ik kan natuurlijk niet voor alle renners spreken, maar in dit geval wel voor Wout van Aert, hij was een groot voorstander om naar Sram te gaan!daniel1975 schreef: ↑28 nov 2023 15:13 Ach, Jumbo was ook enorm blij dat ze van Dura Ace naar Sram Red gingen....... Dus ik neem dat gebabbel met een korreltje (in geval Jumbo met een schep vol) zout.
Wat Naessen over het gewicht van de fiets zegt, is wel totale bullshit. Het frame van de Van Rysel weegt 810 gram, terwijl dat van de teammachine 820 gram weegt. Het zou me dus sterk verbazen mocht Naessen die 10 gram verschil voelen .bartdr schreef: ↑28 nov 2023 15:07 Rohan Dennis bij Bahrain-Merida.
Er is een verschil tussen "materiaal is in orde" en wat Naessen zegt:
"In vergelijking met de BMC-fiets (de fiets waarmee AG2R de vorige jaren reed) is de Van Rysel-fiets veel lichter en reactiever."
"Om het plastisch uit te drukken: je moet niet vechten om de fiets in gang te krijgen. Het is echt een heel snelle fiets", besluit Naesen enthousiast."
Wat Naessen doet is niet enkel Van Rysel prijzen, maar ook zeggen dat zijn BMC minder is dan de Van Rysel die hij nu heeft. Dat hoor je toch niet zo vaak in het hedendaagse wielrennen...