La Vuelta 2023
-
- Forum-lid
Zou liever zien dat Evenepoel zijn krachten wat spaart. Pogi kreeg in de derde week ook de rekening gepresenteerd, al zal de basis daar wel smaller zijn geweest door de blessure. In de bergen wordt er met minuten gespeeld ipv secondes. Ik snap dat hij gretig is maar te is te.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Bwoa, een blik op het forum en je bent weer helemaal bij hè Daniel! We zullen wel verslag doen morgendaniel1975 schreef: ↑30 aug 2023 21:36 Ben benieuwd naar morgen. Pittig slot wat ik helaas niet kan zien ivm werk
(Ik zit gelukkig nog helemaal in vakantie modus)
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
- Enzzo
- Forum-lid HC
Oei! Er wordt alweer gespeculeerd:
Morgen maar eens zien wat er van aan is…Sporza schreef:De ploegmaats van Remco Evenepoel hebben zich twee dagen min of meer kunnen sparen, maar donderdag moeten ze zich weer van hun beste kant laten zien.Al wordt er vanuit Franse hoek gefluisterd dat "ploegmaats van Evenepoel ziek zijn". Het was Benoît Vaugrenard, ploegleider van Groupama-FDJ, die het gerucht lanceerde.Woensdag bolden Andrea Bagioli en Louis Vervaeke samen op 15'30" van ritwinnaar Kaden Groves binnen. Een teken aan de wand?
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Zelf zegt hij wel dat het niet veel krachten kostte en dat hij nu al meer boni's sprokkelde dan de voorsprong van Roglic op Thomas in de Giro. Weinig krachten verspeeld + een vorm van geruststelling, lijkt me geen probleem.KristofS87 schreef: ↑30 aug 2023 22:34 Zou liever zien dat Evenepoel zijn krachten wat spaart. Pogi kreeg in de derde week ook de rekening gepresenteerd, al zal de basis daar wel smaller zijn geweest door de blessure. In de bergen wordt er met minuten gespeeld ipv secondes. Ik snap dat hij gretig is maar te is te.
Pogacar kreeg die rekening volgens mij ook gepresenteerd omdat de basis smaller was, Vingegaard heeft in de eerste week toch ook niet bewust wat tijd verloren op Pogacar om krachten te sparen.
Als het klopt dat Evenepoel weer ziek is, dan lijkt het me dat ze bij de ploeg toch kunnen beginnen zoeken naar wat ze mis doen. 2 grote rondes op rij, terwijl de tegenstand het niet ondervindt is toch indicatief.
Volgens mij wordt er gezegd dat de ploegmaten ziek en niet Evenepoelbartdr schreef: ↑31 aug 2023 09:55Zelf zegt hij wel dat het niet veel krachten kostte en dat hij nu al meer boni's sprokkelde dan de voorsprong van Roglic op Thomas in de Giro. Weinig krachten verspeeld + een vorm van geruststelling, lijkt me geen probleem.KristofS87 schreef: ↑30 aug 2023 22:34 Zou liever zien dat Evenepoel zijn krachten wat spaart. Pogi kreeg in de derde week ook de rekening gepresenteerd, al zal de basis daar wel smaller zijn geweest door de blessure. In de bergen wordt er met minuten gespeeld ipv secondes. Ik snap dat hij gretig is maar te is te.
Pogacar kreeg die rekening volgens mij ook gepresenteerd omdat de basis smaller was, Vingegaard heeft in de eerste week toch ook niet bewust wat tijd verloren op Pogacar om krachten te sparen.
Als het klopt dat Evenepoel weer ziek is, dan lijkt het me dat ze bij de ploeg toch kunnen beginnen zoeken naar wat ze mis doen. 2 grote rondes op rij, terwijl de tegenstand het niet ondervindt is toch indicatief.
Akkoord, maar toch algemeen geweten dat te veel trainen en/of te weinig eten en/of te weinig rust de weerstand verlaagt? Je plant het niet, maar je kan het wel in de hand werken door net te veel te willen doen.
Daarbovenop denk ik dat iedereen liever in een ploeg zou rijden zonder zieke ploegmaats.
Ik heb intussen wat meer gezocht en blijkbaar is de oorzaak van de roddel dat er 2 ploegmaats (Bagioli en Vervaeke) op 15minuten gereden zijn gisteren.
Daarbovenop denk ik dat iedereen liever in een ploeg zou rijden zonder zieke ploegmaats.
Ik heb intussen wat meer gezocht en blijkbaar is de oorzaak van de roddel dat er 2 ploegmaats (Bagioli en Vervaeke) op 15minuten gereden zijn gisteren.
-
- Forum-lid
Zelfs met de allerbeste middelen blijft het voor de wetenschap onmogelijk om het weer te voorspellen; men spreekt dan ook niet van een weersvoorspelling maar verwachting. Zo is het eveneens onmogelijk om te voorspellen hoe snel en met hoeveel watt de toppers de slotklim van vandaag (laatste 7,35km à 9,52% van de Javalambre) op zullen fietsen. Wat wel kan is uitrekenen hoe snel de Perfecte Renner die berg op kan rijden, zodat enigszins een soort van een meetlat ontstaat waarlangs de renners gelegd kunnen worden.
V(21:10)=20,83km/u PP(65kg)=448w PP=6,89w/kg
Perfect time (65kg) = 1270s = 21min10s@ammattipyoraily
#LaVuelta23, Stage 6
JAVALAMBRE (last 7.35 km, 9.52 %, 700 m)
~700 m more vertical ascending tmrw compared to 2019. Already mentioned tailwind is a good news for riders. Going w/ an assumption that time is approx. the same as Lopez's 22:39 or slightly better. ~6.4-6.5 W/kg.
V(21:10)=20,83km/u PP(65kg)=448w PP=6,89w/kg
https://sporza.be/nl/2023/08/31/zorgen- ... 476319932/Enzzo schreef: ↑30 aug 2023 23:20 Oei! Er wordt alweer gespeculeerd:
Morgen maar eens zien wat er van aan is…Sporza schreef:De ploegmaats van Remco Evenepoel hebben zich twee dagen min of meer kunnen sparen, maar donderdag moeten ze zich weer van hun beste kant laten zien.Al wordt er vanuit Franse hoek gefluisterd dat "ploegmaats van Evenepoel ziek zijn". Het was Benoît Vaugrenard, ploegleider van Groupama-FDJ, die het gerucht lanceerde.Woensdag bolden Andrea Bagioli en Louis Vervaeke samen op 15'30" van ritwinnaar Kaden Groves binnen. Een teken aan de wand?
https://www.wielerflits.nl/nieuws/vuelt ... ijke-pion/
Bagioli is vandaag niet gestart
Bagioli is vandaag niet gestart
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!