Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

vincenth
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 15 aug 2008 13:25
Locatie: Groningen
Contact

vincenth 22 feb 2013 08:35

@mao dat wist ik uiteraard: heb natuurlijk het 'schiet er eens op', het Gazelle-topic en het tita-topic gespeld voor ik een keus maakte. ;)
Mijn fiets is nog bijna helemaal standaard, er zitten alleen andere wielen in: Mavic Cosmic Elite's. En BBB-carbon-look bidonhouders...

Het frame is nog heel mooi. De zadelpen is duidelijk in de loop van de tijd een paar keer hoger gezet (en zal voor mij nog iets hoger moeten) en de shifters zijn wat bekrast. Verder wat sporen van een hartslagmeter op de bovenbuis en de Garmin op de stuurpen.
Nu is het stuur vrij laag en het kan niet hoger, dus ik ga eens kijken of ik er in de huidige set-up (met het zadel op mijn hoogte) uberhaupt wel lekker op kan rijden.

Ik was al van plan een aantal zaken te vervangen:
Vork: 3T Funda Pro
Stuur: 3T Erganova Pro
Pen: 3T ARX Pro
Zadelpen: weet ik nog niet. Het mooist is een tita pen (en strop), anders een carbon pen?
Zadel: Fizik Arione braided
En natuurlijk andere bidonhouders: King Cages?

En op termijn een andere groep, maar daar ben ik nog niet uit.
Wielen wil ik eerst een tijdje aanzien hoe ze bevallen.
Tita Gazelle V8
Afbeelding

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1642
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 22 feb 2013 17:59

Ik heb de King Cages titanium bidonhouders, maar ben daar niet kapot van. Met volle 750ml bidons rammelt het behoorlijk, om die reden overgestapt naar 600ml bidons en dat is het al een stuk minder. Op mijn andere fiets heb ik stalen Arundel bidonhouders en die klemmen zonder gerammel, vind ze wel minder mooi om te zien en zijn een stuk zwaarder.
Afbeelding

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 22 feb 2013 21:32

vincenth schreef:Ik heb hem inderdaad gekocht. Een foto lukt nu even niet, maar ik zal in het weekend wel even foto's maken.
Ben er blij mee!
Het is leuk weer eens iets van deze fiets te horen.
Inmiddels is het de mijne alweer 6 seizoenen trouw metgezel .
En ik moet zeggen het bevalt prima.
Heb je nog wat centen over denk dan nog eens over een tita zadelpen voor nu of een volgend jaar.
De Vannicholas pen past goed in het frame.
Wel even de oppervlaktebehandeling op elkaar afstemmen(borstelen of polijsten).

Afbeelding

Afbeelding
Zij is ook tegen

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 22 feb 2013 22:26

apexrider schreef:Ik heb de King Cages titanium bidonhouders, maar ben daar niet kapot van. Met volle 750ml bidons rammelt het behoorlijk, om die reden overgestapt naar 600ml bidons en dat is het al een stuk minder. Op mijn andere fiets heb ik stalen Arundel bidonhouders en die klemmen zonder gerammel, vind ze wel minder mooi om te zien en zijn een stuk zwaarder.
of je doet wat minder in je bidon..
ooit allemaal op een Scalpel

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 23 feb 2013 10:31

Firefly titanium frame met Campagnolo Record opgebouwd:

Afbeelding

vincenth
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 15 aug 2008 13:25
Locatie: Groningen
Contact

vincenth 23 feb 2013 11:09

Even matige iPhone foto's, maar het is wat druk dit weekend met een jarig kind. Later komen er nog wel mooiere foto's.

Zo heb ik hem opgehaald:
Afbeelding

En zo ziet hij er nu uit met mijn eigen zadel op de juiste hoogte, pedalen en fietscomputer:
Afbeelding



@Simen ik zit inderdaad wel erg te denken aan een VN tita zadelpen. Denk dat dat het wel afmaakt.
@apexrider bedankt voor de feedback. Vind de KingCage Ti ook wel errug duur! legrimpeur heeft volgens mij Lifelines. Die zijn ook wel mooi.
Tita Gazelle V8
Afbeelding

vincenth
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 15 aug 2008 13:25
Locatie: Groningen
Contact

vincenth 23 feb 2013 11:40

Ik vind die Firefly in deze kleurstelling een beetje een pseudo-Baum.
Wel mooi!
Tita Gazelle V8
Afbeelding

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1642
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 23 feb 2013 12:30

Mooie fiets, hoop dat je er veel plezier aan zal beleven. Zou enkel nog een wit lint overwegen en eventueel de decals van de wielen verwijderen.
Afbeelding

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 23 feb 2013 12:38

Of een zwart zadel.. De stickers van de wielen lijkt me een strak plan! Het water loopt me in de mond trouwens wanner ik die firefly zie, Baum-kopie of niet..

vincenth
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 15 aug 2008 13:25
Locatie: Groningen
Contact

vincenth 23 feb 2013 12:59

Misschien wel een wit lint en een zwart zadel! ;-)

Decals van de wielen doe ik als ik ze houd.
Tita Gazelle V8
Afbeelding

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 23 feb 2013 13:37

@vincenth: fiets ziet er knap uit hoor, proficiat! Zelf vind ik bij zo'n fiets een zwart zadel, stuurlint en pedalen fraaier. Maar ik lees/zie hier boven al dat er ook fans van wit i.c.m. met een ti-frame zijn, dus daar ik ga dan verder niet over 'zeuren' ;) .
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
wido
Forum-lid
Berichten: 1110
Lid geworden op: 29 okt 2009 18:47

Gebruikersavatar wido 23 feb 2013 16:44

Als we het dan toch over kleurcombinaties hebben.... die van mij ziet er nu zo uit:

Afbeelding
Over je fiets lullen is beter dan andersom...........
mybikes
ikfietsvriendelijk.nl

Plaats reactie