Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

jansen01
Forum-lid

jansen01 05 aug 2013 15:49

Daniel, vanwaar heb je de cannondale eigenlijk gekocht?
Addict R1

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 05 aug 2013 16:02

timsen schreef:Ik zit eigenlijk wel weer een beetje te wachten op nieuwe foto's van afgebouwde projecten!!!
Zelf ben ik inmiddels Chineesloos. Frame wat ik wil is nog niet leverbaar. beetje jammer weer.

Welk frame had je op het oog dan?

is er ook een Chidley Noah overigens?
(is meer interesse, ben heppy met mijn Bianchi..)
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

jeroenkuiper
Forum-lid

Gebruikersavatar jeroenkuiper 06 aug 2013 00:42

daniel1975 schreef:
deijn schreef: Dit is de reden waarom mijn volgende fiets waarschijnlijk geen Pinarello meer wordt. Zeker als zo’n sukkel naast je komt fietsen en doodleuk verteld dat die van hem vele malen goedkoper was, de stumper. :?
Dat is ons dus letterlijk een keer overkomen (LiMo2012)!
Ik heb hem letterlijk enigzins onbeschoft uitgelachen dat hij triest was en blijkbaar geen echte waard was. Die keek niet blij meer :lol: :lol:

Overigens zou ik de keuze van mijn frame niet af laten hangen van al die imitaties. Gaat er toch om wat je zelf wilt en niet wat die loosers er van vinden?
Afgelopen weekend weer lekker op de Dogma gereden en dat blijft toch echt de fijnere fiets voor de langere afstanden tov mijn Supersix. Alhoewel het halve forum hier direct die SS zou pakken.
Daniel, hoe kun jij dan zien dat het een neppert is geweest?

ik fietste afgelopen zondag rond Giethoorn en zag aan de andere kant van de weg een man in de 50, zo te zien genoten van alles wat lekker was, zonder helm met zwarte sokken maar wel op een Pina dogma.

nu is dan mijn vooroordeel direct, neppert.. dikke stakker maar goed voor hetzelfde geld heeft die man al zijn gespaarde geld gestoken in zijn enige echte droomfiets en maakt het hem niet uit hoe hij er dan bijfietst/uitziet.

wat ik wil zeggen, je bent als je nu op een pina rijdt eigenlijk los wild, de meeste mensen kijken je aan van ''haha, mooie chinarello, kun je geen echte betalen''

Nu moet je dat niet uitmaken, je weet zelf waar je op rijdt natuurlijk maar de hele naam Pinarello is eigenlijk compleet kapot gemaakt door deze goedkope chinese import waar je voor 500-600 euro een compleet gelakt Pinarello frame hebt en je volgens mij echt niet in 1 oogopslag kunt zien of het een echte is of niet.
Afbeelding

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 06 aug 2013 07:36

Dat stuk hierboven gaat over iemand die naast hun komt fietsen en ze uitlacht dat ze een echte hebben. Neem dan aan dat hij zelf op een neppert rijd.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 06 aug 2013 08:23

@jeroen:hij vertelde het idd zelf. Zo goed let ik er niet op en soms zie je het echt haast niet.

En Pina maakt ook z'n eigen naam wel beetje kapot door zo lang op min of meer dezelfde Dogma te blijven zitten. Tijd voor iets nieuws wat ook qua gewicht weer helemaal bij de tijd is.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 06 aug 2013 09:10

@Jeroen:
Ik denk dat 90% van de fietsers nog eens het verschil niet ziet tussen een neppert en een echte. Alleen mensen die geïnteresseerd zijn in materiaal zien dat meteen.

Mijn vriendin fietst bijvoorbeeld ook en laatst zij ik tegen haar dat een clubgenoot een mooie fiets had. Toen zij ze 'ah die blauwe'.

spook
Forum-lid

spook 06 aug 2013 12:18

Chinarello
Chidley
Bianchina
Chivélo
Chiant
Chilnago
Chilier
Spechinalized
Merchida
Chinyon
etc.
etc.
etchina....
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 06 aug 2013 12:34

daniel1975 schreef:@jeroen:hij vertelde het idd zelf. Zo goed let ik er niet op en soms zie je het echt haast niet.

En Pina maakt ook z'n eigen naam wel beetje kapot door zo lang op min of meer dezelfde Dogma te blijven zitten. Tijd voor iets nieuws wat ook qua gewicht weer helemaal bij de tijd is.
Wat is dan bij de tijd qua gewicht? Ik heb die van mij gisteren gewogen op 6.8kg met 2 bidonhouders en pedalen en computerhouder. En ik heb eigenlijk geen enkel onderdeel gekocht omdat het licht zou zijn,
Afbeelding

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 aug 2013 13:37

Maar je hebt wel Bora's gemonteerd. Licht zijn de Pina's echt niet.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 06 aug 2013 14:11

Klopt maar zonder wielen is mijn R3 toch zwaarder en er zit dezelfde groep en en hetzelfde zadel op. Alleen Stuurcombi en Pedalen zijn anders. Ik weet dat er lichtere frames zijn maar vind "niet helemaal bij de tijd" ook niet juist. Ik spaar zelf veel liever 200 gram in de velg/band dan 300 gram in het frame.

PS. ik heb de 2014 collectie in het echt gezien en behalve de kleuren en een versie voor schijfremmen wijzigt er volgens mij niets, dus de chinezen zullen deze modellen wel eerder gaan uitleveren dan Pina zelf.
Afbeelding

fietsvriend
Forum-lid

fietsvriend 06 aug 2013 14:19

Wat ik me afvraag en een beetje mis in de hele nep-pina-discussie: hoe rijden die frames eigenlijk? Als tiener kocht ik op de Canarische eilanden ooit eens een nep-Oakley. De kwaliteit van die bril (met name de glazen) was zo slecht in vergelijking met een echte, dat ik sindsdien alleen nog maar echte Oakleys draag. En ik heb nog niet zo heel lang geleden op een marktje in het buitenland Bjorn Borg boxershorts gekocht. Bleken ook nep te zijn. De kwaliteit was dramatisch!! Twee keer wassen en ze konden de prullenbak in.
Met andere worden: als je de 'echte' merken koopt, koop je kwaliteit. Dat zal met die frames toch ook zo zijn? Rijden die chinarello's niet gewoon enorm slecht of weten die Chinezen toch wel redelijk frames in elkaar te zetten?

En verder zou ik me niet zo druk maken als sommige echte Pinarello-rijders op dit forum. Geniet van de kwaliteiten van je eigen fiets, want dat is uiteindelijk de reden dat je 'm gekocht hebt. En lach die wankers op neppers gewoon in stilte keihard uit!!!!!
Michiel

cube_m
Forum-lid

cube_m 06 aug 2013 14:30

fietsvriend schreef:En verder zou ik me niet zo druk maken als sommige echte Pinarello-rijders op dit forum. Geniet van de kwaliteiten van je eigen fiets, want dat is uiteindelijk de reden dat je 'm gekocht hebt. En lach die wankers op neppers gewoon in stilte keihard uit!!!!!
+1

Plaats reactie