Scott
-
- Forum-lid
Idd, super fiets. Maar doe toch echt maar gewoon zwarte hoods.
Haha, veel fijne kilometers toegewenst..
Haha, veel fijne kilometers toegewenst..
Ik heb ook sinds maart 2009 mijn Scott Speedster S30 met Ultegra flink "ge-upgrade".
De standaard onderdelen als zadel+pen & stuur+pen zijn, zacht gezegd, geen lichtgewichten.
Veranderingen:
-Stuur: 3T Ergonova Pro (van 360 gr. naar 260 gr.)
-Stuurpen: 3T Ergonova Pro 90 mm (135 gr., Scottpen onbekend, laten vervangen door een Pro LT bij aanschaf)
-Zadel: Selle Italia SLR Fibra (van 410gr. naar 135 gr.)
-Zadelpen: 3T Dorico LTD (van 300 gr. naar 165 gr.)
-Remmen: Dura-Ace 7700 (van 340 gr. naar 320 gr.); Scheelt niet veel, maar ze remmen echt heel veel beter. En ze zien er net zo blinkend uit als de rest van 6600-Ultegra, dus passen ze er wel bij.
-Wielen: Campagnolo Zonda 2009(1635gr.), Campa wielen met Shimano-body, ik weet het, voor sommige is het als vloeken in de kerk, maar ik vind het G3-spaak patroon gewoon mooi. Daarbij komt dat ik de AlexRims Race28 echt hele slechte wielen vind. Gewicht is onbekend met ze komen tegen de 2000 gr., denk ik zelf.
Dankzij Carlos, heb de Polar-spaakmagneet vervangen door een minimagneetje en deze subtiel vastgeplakt op de spaak.
-Bidonhouders: Chinese No-name bidonhouders ipv BBB speedcage (van 47 gr. naar 22 gr., jaja alle beetjes helpen ;-P )
De standaard onderdelen als zadel+pen & stuur+pen zijn, zacht gezegd, geen lichtgewichten.
Veranderingen:
-Stuur: 3T Ergonova Pro (van 360 gr. naar 260 gr.)
-Stuurpen: 3T Ergonova Pro 90 mm (135 gr., Scottpen onbekend, laten vervangen door een Pro LT bij aanschaf)
-Zadel: Selle Italia SLR Fibra (van 410gr. naar 135 gr.)
-Zadelpen: 3T Dorico LTD (van 300 gr. naar 165 gr.)
-Remmen: Dura-Ace 7700 (van 340 gr. naar 320 gr.); Scheelt niet veel, maar ze remmen echt heel veel beter. En ze zien er net zo blinkend uit als de rest van 6600-Ultegra, dus passen ze er wel bij.
-Wielen: Campagnolo Zonda 2009(1635gr.), Campa wielen met Shimano-body, ik weet het, voor sommige is het als vloeken in de kerk, maar ik vind het G3-spaak patroon gewoon mooi. Daarbij komt dat ik de AlexRims Race28 echt hele slechte wielen vind. Gewicht is onbekend met ze komen tegen de 2000 gr., denk ik zelf.
Dankzij Carlos, heb de Polar-spaakmagneet vervangen door een minimagneetje en deze subtiel vastgeplakt op de spaak.
-Bidonhouders: Chinese No-name bidonhouders ipv BBB speedcage (van 47 gr. naar 22 gr., jaja alle beetjes helpen ;-P )
-
- Forum-lid
Rezne schreef:Arepol schreef:Checkerpig schreef:Pas in elkaar gezet. Om 23h klaar dus was het donker op de foto!
Tweedehands frame AFD Team Limited (medium) met CR1 vork en Ultegra SL groep. Een PRO PLT zadelpen, Ritchey WCS cockpit, Selle Italia XP en tacx tao drinkbushouders. 5.6kg zonder wielset. CP
Hij is mooi! Op hoeveel kg komt ie met wielset?
Mijne weegt 8,3 maar er zitten dan ook geen lichte onderdelen op . Was wel plezierig om mee te klimmen, maar vooral om mee te dalen.
Deze vakantie een nieuw plaatje geschoten.
Zoals hij daar staat zal het toch een kg of 8 zijn denk ik. 1,8 kg voor de wielen, + binnen- en buitenband.
Knap Arepol. Een maat L bij jouw? Ik geloof dat mijne idd op 8.35kg komt, net onder de 8 met m'n Ksyriums. Met wat spullen die ik in de kast heb liggen zal dat naar de 7.5kg gaan, maar dat is niet de bedoelling. Objectief was om onder de 500 te zitten zonder de wielen... Net niet gehaald. Morgen voorspellen ze slecht weer, anders zou ik er een ritje mee maken... CP.
-
- Forum-lid
@Rickyb Wat is nu het gewicht van de complete fiets?
Rene72 schreef:Hallo allemaal,
Ik heb een Scott speedster S10 op het oog (frame set)
Mag ik jullie mening horen over dit frame?
Zal verder afgemonteerd worden met Ultegra.
Ik hoor het wel
Gr, René
Ik rijd sinds kort ook op een S10. Niets bijzonders. Een alu frame met oversized buizen. Behoorlijk stijf dus. De vork is loodzwaar.
litespeed schreef:Rene72 schreef:Hallo allemaal,
Ik heb een Scott speedster S10 op het oog (frame set)
Mag ik jullie mening horen over dit frame?
Zal verder afgemonteerd worden met Ultegra.
Ik hoor het wel
Gr, René
Ik rijd sinds kort ook op een S10. Niets bijzonders. Een alu frame met oversized buizen. Behoorlijk stijf dus. De vork is loodzwaar.
Wat bedoel je met loodzwaar?