Pagina 251 van 1091

Geplaatst: 02 mar 2008 19:48
door ts-biker
21st-century schreef:
colnagofreak schreef:
21st-century schreef:Vandaag nog naar de omloop van het volk gekeken. Zag de mannen van CSC op de witte R3 rijden. Iemand een idee waarom ze juist hier voor kiezen en niet voor de R3 SL. (of breekt die ook door midden) haha. Het parcour van de omloop ligt namelijk niet ver bij mij vandaan en ik wil er dit jaar wat vaker gaan trainen. Normaal gezien rij ik regelmatig naar limburg of de ardennen maar dat is best een eindje rijden voor mij. Gent is maar 25 km bij ons vandaan en oudenaarde waar de meeste bekende klimmetjes liggen zo`n 55 km. Er liggen wel vrij veel klimmetjes met kasseien dus of dat nu zo verstandig is voor je materiaal?? Je kunt deze overigens wel vermijden, op de berendries, de Varent, D'Hoppe en nog wat klimmetjes liggen geen kasseien.


Als je Cervelo niet tegen een paar kasseistroken kan dan wordt het tijd voor een ander merk! Natuurlijk kan je met een Cervelo over de kasseien knallen, vraag dat maar aan Cancellara, je materiaal heeft iets meer te lijden maar moet er gewoon tegen bestand zijn!!


Was uiteraard een grapje van dat door midden breken. Ik weet ook wel dat mijn Cervelo sterk genoeg is voor de kasseien de R3 is er zelfs speciaal voor gemaakt. Zag wel een Kuota Kom breken volgens mij althans de voorvork als ik het goed gezien heb. Misschien is de R3 wel iets sterker dat zou best kunnen. De stijfheid van de R3 en de R3 SL is volgens mij wel exact hetzelfde. Zou idd ook nog kunnen dat ze anders onder de 6.8 kg uitkomen met een R3 SL. Was eigenlijk gewoon benieuwd waarom ze gekozen hadden voor de R3 er zal toch een reden voor zijn neem ik aan, het zal echt niet zijn omdat hij zo mooi bij het nieuwe tenue past. Ben het wel eens met Sharkman, het materiaal heeft natuurlijk wel degelijk te lijden zeker over de kasseien. Een paar keer over de kasseien knallen zal geen kwaad kunnen maar ik zie me er toch niet iedere week over rijden. Ik zal de kasseistroken wel zo veel mogelijk vermijden als ik ga trainen vanuit oudenaarde.


volgens mij om publicitaire redenen, de witte kleur is immers nieuw en mag dus best wat in beeld komen.
Geloof mij maar dat je dit jaar de R3SL ook gaat tegenkomen ...

Geplaatst: 02 mar 2008 21:38
door masterb
Al helemaal wanneer Sastre de bergen in gaat. Hij rijdt altijd op een R3SL en bijna nooit op een Soloist, dat geld trouwens ook voor Kroon

Geplaatst: 02 mar 2008 21:43
door paulusr3
Volgens mij rijdt kroon wel degelijk met een slc-sl (sinds deze beschikbaar is). In de kassei-wedstrijden met een R3. Dat zal een comfort kwestie zijn??

Geplaatst: 02 mar 2008 21:45
door masterb
Waarschijnlijk wel want ik kassei wedtrijden kiest iedereen een R3. Ik dacht dat Kroon alleen vaker op een R3 rond reed, kan ook aan mij liggen.

Geplaatst: 02 mar 2008 21:53
door paulusr3
Ik heb hem nooit op een slc zien rijden. Pas toen de sl versie er kwam, is hij hier mee gaan rijden.
Voor de kassei-wedstrijden lijkt de R3 dé keuze. Al lijkt de R3-sl de allerbeste keuze uit oogpunt van comfort (27,2 zadelpen ipv 32). Qua stevigheid denk ik niet dat er heel veel verschil is. Ook niet qua stijfheid. Zie hiervoor de laatste versie van Tour (maart). Prima stijfheidswaarden en niet voor niets testwinnaar. De keuze voor de witte R3 zal wel voornamelijk met marketing te maken hebben....

Geplaatst: 02 mar 2008 22:12
door havana
Stijfheid is voor de meeste profs helemaal geen issue. De meesten zijn zo afgetraind dat ze amper 70 kg wegen. Uitzonderingen als Boonen en Steegmans daargelaten...

Ik heb Kroon overigens wel degelijk vaak op een SLC zien rijden. Van Sastre is bekend dat hij 100% van zijn kilometers op de R3 (sl) maakt.

Geplaatst: 03 mar 2008 19:45
door stefanbelgie
zou het kunnen dat ze dit weekend voor de andere buizenkozen dan die voor een soloist voor de zijwind of ben ik de enige die last heeft van zijwind

Geplaatst: 03 mar 2008 19:55
door -robin-
Je bent zeker niet de enige die last heeft van die zijwind. Ik ben dit weekend ook een paar keer heel dankbaar geweest dat er geen auto in de buurt was toen ik ineens spookrijder speelde op mijn SLT na een windstoot

Geplaatst: 03 mar 2008 21:39
door ts-biker
-Robin- schreef:Je bent zeker niet de enige die last heeft van die zijwind. Ik ben dit weekend ook een paar keer heel dankbaar geweest dat er geen auto in de buurt was toen ik ineens spookrijder speelde op mijn SLT na een windstoot


niet enkel met de SLT hoor, met de R3SL was 't van 't zelfde (net als met alle andere fietsen denk ik).
Je moest constant attent zijn ...
Hoe gaat het met de zadelpen ?

Geplaatst: 04 mar 2008 02:01
door -robin-
Bij regelmatig kuisen (brr, wat een nachtmerrie) blijft het gekraak weg. Ik heb ondertussen wel montagepasta van Shimano en die Tacx dynamic paste staan voor het geval gewoon kuisen niet meer helpt.

Maar waarschijnlijk zal ik eerst eens langskomen zodat je het eens kan voordoen. Met mijn handigheid riskeer ik het toch nog te verkloten, iets te hard aandraaien, ...
Daarbij, mijn shifters zouden wat verplaatst mogen worden en ik twijfel nog over een tweede stuurlint/dikker stuurlint met het oog op de RVV.
Kortom, binnenkort zal ik nog eens naar Liedekerke moeten afzakken. Nu ofwel een mooie fietsroute naar daar vinden of thuis aan de wagen geraken

Geplaatst: 04 mar 2008 10:06
door cervelootje
El Ninjo schreef:Ik rij sinds begin Januari met m'n nieuwe Cervelo Soloist Team,heb nu ongeveer 1200km gebold.Heb al sinds het begin last van een ongelooflijk gekletter ergens in het frame,na enig speurwerk blijken het de kabels te zijn die langs binnen tegen de buizen tikken(nou ja tikken...)
Mijn dealer heeft Veltec al eens gecontacteerd maar die zeggen van niets te weten.
Zijn er nog mensen met dit probleem,en weet er misschien iemand hoe dit op te lossen is,want het is echt ni te doen,ik word echt bekeken als ik een groep meefiets zo rammelt dat ding!!

Mee leren leven zoals sommigen me al gezegd hebben lijkt me écht geen optie,toch niet met een fiets die me 2700 Euro gekost heeft!!


Nou als je daar al aan irriteert moet jij igg carbon gaan rijden en ook niet met hoge wielen, want dan zijn bijgeluiden de normaalste zaak van de wereld. Maar ik weet niet of je het ook op een vlakke asfalt weg hebt? Kijk op klinkers kan ik me goed voorstellen dat zo´n kabel rammelt in zo´n frame. Gezien de vorm van een soloist krijg je al snel een klankkast. Ik moet je zeggen ik ben blij met consessies doe ik heb moeten doen omdat me kabels nu binnendoor lopen. Als je dat vervelend vindt moet je een fiets kopen waarbij de kabels buiten langs lopen;-)