Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 29 apr 2019 14:27
Inmiddels een setje 38mm tubeless met de Novatecs aangeklikt. Met Swisstop remblokken en duties prepaid kwam ik op $654 (rond de €600).
Fiets - Race en MTB website voor race, gravel en mtb
https://www.fiets.nl/forum/
Jazeker, maar niet zonder tools. In tegenstelling tot de naven van DT Swiss die je tool vrij kan servicen. Verder is het Ratchet systeem belachelijk sterk dat je simpelweg een langere levensduur kunt verwachten van je hub.
Eens. Naven gaan ook nooit stuk, dus mocht het wiel op zijn, kan je ze altijd nog weer laten inspaken in een nieuwe set.TheUnexpected schreef: ↑29 apr 2019 15:24Jazeker, maar niet zonder tools. In tegenstelling tot de naven van DT Swiss die je tool vrij kan servicen. Verder is het Ratchet systeem belachelijk sterk dat je simpelweg een langere levensduur kunt verwachten van je hub.
Bodies zullen niet veel schelen, totaal gewicht waarschijnlijk wel. Verder zijn DT Swiss lagers (zeker de 240s) top en zullen die ongetwijfeld nog wat makkelijker rollen. Mijn punt is, dat investeren in dit geval echt zal lonen. Maar dat is mijn optiek.
Hun standaard combi van AS511SB en FS522SB-11S
Laat dat makkelijker rollen maar gewoon wegTheUnexpected schreef: ↑29 apr 2019 15:24
Bodies zullen niet veel schelen, totaal gewicht waarschijnlijk wel. Verder zijn DT Swiss lagers (zeker de 240s) top en zullen die ongetwijfeld nog wat makkelijker rollen. Mijn punt is, dat investeren in dit geval echt zal lonen. Maar dat is mijn optiek.
@Nuitkor, volgens mij heb jij toch zelf voor de Novatecs gekozen?? Of vergis ik me nu?NuitKor schreef: ↑29 apr 2019 16:04Eens. Naven gaan ook nooit stuk, dus mocht het wiel op zijn, kan je ze altijd nog weer laten inspaken in een nieuwe set.TheUnexpected schreef: ↑29 apr 2019 15:24
Jazeker, maar niet zonder tools. In tegenstelling tot de naven van DT Swiss die je tool vrij kan servicen. Verder is het Ratchet systeem belachelijk sterk dat je simpelweg een langere levensduur kunt verwachten van je hub.
Bodies zullen niet veel schelen, totaal gewicht waarschijnlijk wel. Verder zijn DT Swiss lagers (zeker de 240s) top en zullen die ongetwijfeld nog wat makkelijker rollen. Mijn punt is, dat investeren in dit geval echt zal lonen. Maar dat is mijn optiek.
Nee ik heb voor DTswiss 350 gekozen, omdat die gewoon goed afgedicht zijn. Ik zal mijn set ook we eens in de regen gebruiken (met koersen bijvoorbeeld) en geen zin dat ik dan keer op keer de lagers moet vervangen (ik weet niet dat dat bij novatec het geval is, maar wilde gewoon zeker weten dat ik goede naven had).Joseba schreef: ↑29 apr 2019 19:55@Nuitkor, volgens mij heb jij toch zelf voor de Novatecs gekozen?? Of vergis ik me nu?NuitKor schreef: ↑29 apr 2019 16:04Eens. Naven gaan ook nooit stuk, dus mocht het wiel op zijn, kan je ze altijd nog weer laten inspaken in een nieuwe set.TheUnexpected schreef: ↑29 apr 2019 15:24
Jazeker, maar niet zonder tools. In tegenstelling tot de naven van DT Swiss die je tool vrij kan servicen. Verder is het Ratchet systeem belachelijk sterk dat je simpelweg een langere levensduur kunt verwachten van je hub.
Bodies zullen niet veel schelen, totaal gewicht waarschijnlijk wel. Verder zijn DT Swiss lagers (zeker de 240s) top en zullen die ongetwijfeld nog wat makkelijker rollen. Mijn punt is, dat investeren in dit geval echt zal lonen. Maar dat is mijn optiek.