Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant

ldebruin
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:38

ldebruin 28 jan 2017 11:45

Afbeelding
Ik ben ook overstag gegaan. Na 3 jaar met veel plezier op een aluminium TCR 1, nu de upgrade naar de TCR advanced pro 1. Twijfel nog of ik de 52-36 kettingbladen ga wisselen voor 50-34.

Tinnman
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 dec 2014 20:43

Tinnman 30 jan 2017 11:24

Ik heb nu een cube streamer en ben aan het kijken voor een TCR advanced 1/2 van vorig jaar.
Maar ik vind het lastig die geometrie met elkaar te vergelijken.
Volgens mij is de TCR wat meer racy maar scheelt het veel?

Een proefrit wil ik komend weekend plannen. Ik probeer gewoon al een idee te krijgen.
Ik kijk me echt scheel op zo'n dingen :oops:


Cube geometrie maat 56
Afbeelding

TCR geometrie maat M
https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-a ... 6#geometry
Racer: Cube streamer 2009
MTB: Cube Reaction GTC Pro 29 2013

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 31 jan 2017 12:40

Zwart met groene TCR is ook mooi.

Dit is de mijne tijdens zijn eerste ritje:
Afbeelding

Ondertussen is al heel wat gewijzigd:
Ultegra DI2 erop
Stuurpen van Fizik + Barfly for Fizik
Stuur: Ritchey Streem II cabon
Lelijke connectoren tussen de remkabels verwijdert (was echt geen zicht vond ik)

Hopelijk deze week de afstelling van stuur en shifters in orde brengen en sturlint erop (Lizzard Skin) en dan zondag een lange rit.

Ben nog aan het twijfelen over 28mm banden (GP4000SII) en een kleinere remschijf achteraan.


Het rijden zelf dan:
Vooral erg gelijk aan mijn Chinees (welke perfect paste en erg goed stuurde) maar dan wel veel comfortabeler, wat erg aangenaam is.
De TCR is ook wat stijver bij het sprinten uit het zadel.

De 105 hydraulische remmen/shifters vind ik wel minder geslaagd. Misschien dat je eraan moet wennen. Ze zijn er ondertussen af maar komen op het chinese frame, zal ze daar dus verder testen.

De nieuwe remklauwen zijn wel veel beter, er is meer ruimte tussen blokje en schijf, ze zijn makkelijker te ontluchten en centreren. Echt een hele verbetering. Ook grijpen ze sneller aan, bij de vorige (R785) moest je de rem tot tegen het stuur trekken, dat ik nu niet meer nodig (ook niet met de R785 remgrepen die er nu opstaan)

Ik ben er dus erg blij mee :like:
Afbeelding

MarcV78
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2016 09:24

MarcV78 31 jan 2017 17:47

TL@ schreef:Zwart met groene TCR is ook mooi.

Dit is de mijne tijdens zijn eerste ritje:
Afbeelding

Ondertussen is al heel wat gewijzigd:
Ultegra DI2 erop
Stuurpen van Fizik + Barfly for Fizik
Stuur: Ritchey Streem II cabon
Lelijke connectoren tussen de remkabels verwijdert (was echt geen zicht vond ik)

Hopelijk deze week de afstelling van stuur en shifters in orde brengen en sturlint erop (Lizzard Skin) en dan zondag een lange rit.

Ben nog aan het twijfelen over 28mm banden (GP4000SII) en een kleinere remschijf achteraan.


Het rijden zelf dan:
Vooral erg gelijk aan mijn Chinees (welke perfect paste en erg goed stuurde) maar dan wel veel comfortabeler, wat erg aangenaam is.
De TCR is ook wat stijver bij het sprinten uit het zadel.

De 105 hydraulische remmen/shifters vind ik wel minder geslaagd. Misschien dat je eraan moet wennen. Ze zijn er ondertussen af maar komen op het chinese frame, zal ze daar dus verder testen.

De nieuwe remklauwen zijn wel veel beter, er is meer ruimte tussen blokje en schijf, ze zijn makkelijker te ontluchten en centreren. Echt een hele verbetering. Ook grijpen ze sneller aan, bij de vorige (R785) moest je de rem tot tegen het stuur trekken, dat ik nu niet meer nodig (ook niet met de R785 remgrepen die er nu opstaan)

Ik ben er dus erg blij mee :like:
Mooie fiets ook TL@
Ben nieuwsgierig naar die ritchey carbon streem II. Zou je misschien een fotootje kunnen plaatsen ervan?

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 02 feb 2017 13:32

Foto'je van het Streem II stuurtje.

Hydralische kabeltjes lopen mooi binnendoor. De draadjes voor de DI2 konden er wel niet bij in, die liggen gewoon onder het stuurlint (dat is het dikke Lizzard Skin lint)

Afbeelding
Afbeelding

MarcV78
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2016 09:24

MarcV78 02 feb 2017 15:35

Mooi stuurtje, TL@. Ik heb er ook naar gekeken, de korte reach lijkt me fijn, ik, net als de vlakke bovenkant Ik heb vrij korte armen en vingers,terwijl de TCR vrij lang is, qua geometrie. De shifters lijken niet zo ver naar voren te komen.
Dat staat de fiets wel goed zeker? Succes ermee!

Gebruikersavatar
BLC
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 aug 2015 11:13

Gebruikersavatar BLC 03 feb 2017 13:02

Mijn nieuwe TCR Advanced Pro Disc is inmiddels bij de winkel gearriveerd. Volgende week alles laten afstellen en dan hopen dat de pekel snel verdwenen is.


Afbeelding

Gebruikersavatar
Matthijs1973
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
Locatie: Zeist

Gebruikersavatar Matthijs1973 03 feb 2017 13:25

prachtige fiets, stond ook op mijn lijstje...

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 03 feb 2017 17:21

Mooi, ik ben zelf nog niet om naar de schijfrem, maar erg stijlvolle fiets!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 03 feb 2017 21:46

MarcV78 schreef:Mooi stuurtje, TL@. Ik heb er ook naar gekeken, de korte reach lijkt me fijn, ik, net als de vlakke bovenkant Ik heb vrij korte armen en vingers,terwijl de TCR vrij lang is, qua geometrie. De shifters lijken niet zo ver naar voren te komen.
Dat staat de fiets wel goed zeker? Succes ermee!
't Is voor die korte reach dat ik het genomen heb (en ook omdat het stuur een beetje naar je toe komt zodat je polsen een kleinere hoek maken)

Ik moet de eerste rit nog doen, wel wat meer foto's gemaakt:

Afbeelding

Niet de standaard poort voor de DI2 gebruikt, ziet er zo beter uit vind ik.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eerst een paar ritjes doen en dan de vorkbuis afzagen.

Stickers van de wielen vind ik ook maar niks, dus die gaan er ook zeker af.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16420
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 04 feb 2017 00:06

TL@ schreef:Foto'je van het Streem II stuurtje.

Hydralische kabeltjes lopen mooi binnendoor. De draadjes voor de DI2 konden er wel niet bij in, die liggen gewoon onder het stuurlint (dat is het dikke Lizzard Skin lint)

Afbeelding
Mooi, maar waarom wikkel je je stuurlint niet van boven naar beneden en begin je iets verder met wikkelen.
Is met zo'n plat carbon stuur nog mooier. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 04 feb 2017 10:09

Ben bang dat het dan gaat los komen.

Ik heb mijn handen liever op het stuurlint.
Afbeelding

Plaats reactie