Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 mar 2011 16:24

Gevalletje:
Smaak val niet te betwisten, enkel te betreuren.

Afgrijselijk lelijk ding, volslagen onzinnige uitsteeksels.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 13 mar 2011 17:41

Die witte Parlee vind ik net zo lelijk als de zwarte, het is immers hetzelfde frame, commentaar dus ook hetzelfde.

Uitsteeksels en gesmolten uitziende delen; een nog lelijkere creatie dan die Parlee.
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 13 mar 2011 17:43

Nog altijd is dit mijn favorite TT bike, Een handgebouwde pracht fiets van het engelse "enlish cycles"
Mooier ben ik nog niet tegen gekomen:

Afbeelding
mijn Flickr

timvdn
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 feb 2011 13:48

timvdn 13 mar 2011 18:42

prachtig!

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 13 mar 2011 20:40

jaapieo schreef:Mooier ben ik nog niet tegen gekomen:

Qua frame kan ik een eind met je meegaan. De afmontage is echter om te janken zo lelijk. Wat een lelijke ratatouille van kleurtjes, etc.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 mar 2011 20:40

jaapieo schreef:Nog altijd is dit mijn favorite TT bike, Een handgebouwde pracht fiets van het engelse "enlish cycles"
Mooier ben ik nog niet tegen gekomen:


Het is Amerikaans ;), maar inderdaad een heel aardig kunst stukje. Het had nog wel beter gekunt met bijv een horizontale bovenbuis. Maar het is heel aardig.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

martijnblaas
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08

martijnblaas 13 mar 2011 23:34

gewoon een zipp disc met nieuwe decals en een 808 voorwiel die ook de nieuwe decals heeft. Verder die FSA crank er af en een Sram red er op met dichte kettingbladen
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia

tt_arnold
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 mar 2011 23:20

tt_arnold 13 mar 2011 23:58

Dan toch ook maar even netjes 'voorstellen'. Bij deze mijn hobby tijdritfiets:
[img=http://ligtvoet.org/images/tt_bike.jpg]

Titanium frame, sinds kort een carbon vork en zadelpen. Mooi wielsetje erop. Ik wil de aandrijflijn, cranks en zadel nog eens aanpakken, maar voor nu werkt alles prima en is de motor de grootste beperking :-)

Arnold

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 mar 2011 00:15

Ik zou als 1e het stuur laten zakken, als je niet van plan bent 't ding direct te vervangen. Dit soort windschermen zijn wel vrij gedateerd ;) Frame en wielen verdienen beter.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tt_arnold
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 mar 2011 23:20

tt_arnold 14 mar 2011 00:28

Ha,

zit ook al een tijdje te gluren naar andere sturen, maar heb mezelf voorgenomen dat het wel budget verantwoord moet. De vork heb ik kortgeleden voor 20 euro op marktplaats gekocht. Ik zie helaas nog geen Pro Missile straights voor dat soort bedragen... als iemand nog aanbiedingen heeft dan houd ik me aanbevolen ;-)

Arnold.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 mar 2011 00:36

Een losse aluminium basebar met een opzetstuurtje van bijv Oval of Profile Design hoeft je niet de kop te kosten. Mocht je een 44 cm basebar kunnen gebruiken dan heb ik er nog eentje voor je liggen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

rhwp
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 aug 2010 13:52
Locatie: Zwolle
Contact

rhwp 14 mar 2011 12:52

Waarom zou iemand ervoor kiezen een 44cm basebar te gebruiken, ipv een smallere?

Ik heb er nog geen ervaring mee, maar even kort gedacht: zorgt voor meer gewicht (tov zelfde model in 40cm bv) en meer luchtweerstand. Al is dat laatste wellicht minimaal, maar toch. Je gebruikt toch vooral de extensions tijdens een tijdrit en zo min mogelijk de basebar, dus het lijkt me ook niet dat je daarvoor kiest omdat het comfortabeler zou zijn of omdat je koersfiets ook een 44cm stuur heeft.

Plaats reactie