Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

IBAN
Forum-lid
Berichten: 921
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 04 mar 2008 21:18

Ik rijd een jaar op een Team, heb echt nergens last van!

kona_explosif
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 12 sep 2006 00:57

kona_explosif 04 mar 2008 21:24

Kijk, dat zijn al twee prettige berichten!

Nog tips over de montage van de kabels, las wat over de innerline van Nokonkabels en over de spanning van de kabels.
Top drie favo beklimmingen: 1: zuidkant Passo Manghen, 2: Oostkant Stelvio, 3: Noordkant Grosse Scheidegg

Het fietsleven begint bij 2000 meter boven zeenivo!!

mikebiker
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 sep 2006 23:27

mikebiker 04 mar 2008 21:54

Heb de team een half jaar en mijn collega ook. Geen problemen met de interne bekabeling bij ons. Mijn collega alleen bij de gekruiste kabels voor het stuur, maar dat heeft niks met de team te maken.

Je hoort ook niet de verhalen van bij wie het allemaal geen probleem is, he! Dus laat je niet teveel afleiden door 1 (terechte) klaagzangl. Die zal er waarschijnlijk bji elke fiets zijn.
Groet,
Mike

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 05 mar 2008 01:53

Hier ook al een jaar zonder problemen met geluid van kabels, gewoon een heel fijn frame.
"Try not. Do or do not......there is no try"

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 05 mar 2008 07:03

Ik rij op de SLC-SL geen last van, super frame krijg je echt geen spijt van
Een vried van mij heeft wel last van de Nokonkabels gehad, als deze er een tijd op zitten dan willen ze gaan kraken, dan gaan de lose kralen tegen elkaar aan knarsen dit kan hinderlijk zijn, maar misschien is daar ook wel een oplossing voor
die weet ik nog niet, Maar die zal wel binnen een paar uur hier wel te lezen zijn.
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 05 mar 2008 10:34

De derailleur kabels staan over het algemeen gespannen, die kunnen het bijna niet zijn.
Als het al iets is, kan het de remkabel zijn omdat die "los" zit. Niet juist afgeknipte buitenkabel kan de oorzaak zijn.

Verder kan je altijd met wat handigheid van die rubbere ringetjes om de binnenkabel schuiven. Dan heb je er geheid geen last van.
Het lijkt me sterk dat het het frame is. Zitten je bidonhouders goed vast ? kabels kletteren niet bij het stuur tegen elkaar aan ?
geen speling op balhoofd?
Of en km-teller niet niet lekker in het houdertje zit ?


Succes. Het moet echt op te lossen zijn hoor.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 05 mar 2008 11:08

Een optie is om te controleren of de teflon binnenkabels goed geruimd zijn. Als deze bij montage dicht zijn geknepen kunnen zowel de achterremkabel als de achterderailleurkabel "haperen" = niet goed terugveren. D.w.z. de achterrem gaat niet volledig open of de derailleur schakelt niet volledig af met als gevolg dat er een rammel ontstaat.
Kabels netjes haaks slijpen een even een verhitte rem en derailleurkabel in het uiteinde steken zou dit probleem op moeten lossen.
Overigens heeft het invetten van de kabels hetzelfde negatieve effect en gaan de kabels ook hiervan haken.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 05 mar 2008 11:16

He sharkie,

Dat slijpen van jou hè, is het niet een idee om eens een goede tang te kopen ;)

Vaak blijven de kabels niet haken op de teflonbinnenkabel, maar op een braampje ( van slecht knippen) van de buitenkabel.
Je ziet en merkt het dan ook het meest met de remkabels. Die zijn gewikkeld. derailleur kabels zijn in de lengte ( geen indrukken) gelegd. Als die haperen schakelt het gelijk niet goed. Daar heb je meer last van dan van het klapperen lijkt me ..

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 05 mar 2008 11:30

Ik heb een park tool en shimano (jawel) tang maar ben nog maar weinig monteurs tegenkomen die exact haaks kunnen knippen (en daar zit vaak het probleem). Enige optimale gereedschap is een vaste kabelknipper met kabeldoorvoer (ziet er uit als een hakblok). Kost een klein vermogen maar dan doe je het wel 100% goed.
Campa derailleurkabels zijn overigens harder dan die van andere merken en slijpen is hier gewoon beter of de kabels helemaal vlak te maken.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 05 mar 2008 11:36

Nou met een goede tang, beleid en wat perfectionisme moet het allemaal kunnen hoor.
Met dat slijpen loop je nog de kans de binnekabel te laten smelten..

Maar goed ieder z'n ding, als het resultaat maar perfect is !

kona_explosif
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 12 sep 2006 00:57

kona_explosif 05 mar 2008 16:17

Nou, het ziet er naar uit dat het goed gaat komen. Nu nog even hopen dat Veltec snel kan leveren.
Daarnaast hopen dat Stevens snel kan leveren (is nog wel eens een probleem) zodat mijn beste vriend de spullen kan overzetten.

Hij gaat het stevensframe dan gebruiken voor een lichtgewicht project, hij wil onder de zes kilo uitkomen
Top drie favo beklimmingen: 1: zuidkant Passo Manghen, 2: Oostkant Stelvio, 3: Noordkant Grosse Scheidegg

Het fietsleven begint bij 2000 meter boven zeenivo!!

Plaats reactie