Pagina 253 van 1091

Geplaatst: 04 mar 2008 21:18
door IBAN
Ik rijd een jaar op een Team, heb echt nergens last van!

Geplaatst: 04 mar 2008 21:24
door kona_explosif
Kijk, dat zijn al twee prettige berichten!

Nog tips over de montage van de kabels, las wat over de innerline van Nokonkabels en over de spanning van de kabels.

Geplaatst: 04 mar 2008 21:54
door mikebiker
Heb de team een half jaar en mijn collega ook. Geen problemen met de interne bekabeling bij ons. Mijn collega alleen bij de gekruiste kabels voor het stuur, maar dat heeft niks met de team te maken.

Je hoort ook niet de verhalen van bij wie het allemaal geen probleem is, he! Dus laat je niet teveel afleiden door 1 (terechte) klaagzangl. Die zal er waarschijnlijk bji elke fiets zijn.

Geplaatst: 05 mar 2008 01:53
door andromeda
Hier ook al een jaar zonder problemen met geluid van kabels, gewoon een heel fijn frame.

Geplaatst: 05 mar 2008 07:03
door demonsternaar
Ik rij op de SLC-SL geen last van, super frame krijg je echt geen spijt van
Een vried van mij heeft wel last van de Nokonkabels gehad, als deze er een tijd op zitten dan willen ze gaan kraken, dan gaan de lose kralen tegen elkaar aan knarsen dit kan hinderlijk zijn, maar misschien is daar ook wel een oplossing voor
die weet ik nog niet, Maar die zal wel binnen een paar uur hier wel te lezen zijn.

Geplaatst: 05 mar 2008 10:34
door speric
De derailleur kabels staan over het algemeen gespannen, die kunnen het bijna niet zijn.
Als het al iets is, kan het de remkabel zijn omdat die "los" zit. Niet juist afgeknipte buitenkabel kan de oorzaak zijn.

Verder kan je altijd met wat handigheid van die rubbere ringetjes om de binnenkabel schuiven. Dan heb je er geheid geen last van.
Het lijkt me sterk dat het het frame is. Zitten je bidonhouders goed vast ? kabels kletteren niet bij het stuur tegen elkaar aan ?
geen speling op balhoofd?
Of en km-teller niet niet lekker in het houdertje zit ?


Succes. Het moet echt op te lossen zijn hoor.

Geplaatst: 05 mar 2008 11:08
door sharkman113
Een optie is om te controleren of de teflon binnenkabels goed geruimd zijn. Als deze bij montage dicht zijn geknepen kunnen zowel de achterremkabel als de achterderailleurkabel "haperen" = niet goed terugveren. D.w.z. de achterrem gaat niet volledig open of de derailleur schakelt niet volledig af met als gevolg dat er een rammel ontstaat.
Kabels netjes haaks slijpen een even een verhitte rem en derailleurkabel in het uiteinde steken zou dit probleem op moeten lossen.
Overigens heeft het invetten van de kabels hetzelfde negatieve effect en gaan de kabels ook hiervan haken.

Geplaatst: 05 mar 2008 11:16
door speric
He sharkie,

Dat slijpen van jou hè, is het niet een idee om eens een goede tang te kopen ;)

Vaak blijven de kabels niet haken op de teflonbinnenkabel, maar op een braampje ( van slecht knippen) van de buitenkabel.
Je ziet en merkt het dan ook het meest met de remkabels. Die zijn gewikkeld. derailleur kabels zijn in de lengte ( geen indrukken) gelegd. Als die haperen schakelt het gelijk niet goed. Daar heb je meer last van dan van het klapperen lijkt me ..

Geplaatst: 05 mar 2008 11:30
door sharkman113
Ik heb een park tool en shimano (jawel) tang maar ben nog maar weinig monteurs tegenkomen die exact haaks kunnen knippen (en daar zit vaak het probleem). Enige optimale gereedschap is een vaste kabelknipper met kabeldoorvoer (ziet er uit als een hakblok). Kost een klein vermogen maar dan doe je het wel 100% goed.
Campa derailleurkabels zijn overigens harder dan die van andere merken en slijpen is hier gewoon beter of de kabels helemaal vlak te maken.

Geplaatst: 05 mar 2008 11:36
door speric
Nou met een goede tang, beleid en wat perfectionisme moet het allemaal kunnen hoor.
Met dat slijpen loop je nog de kans de binnekabel te laten smelten..

Maar goed ieder z'n ding, als het resultaat maar perfect is !

Geplaatst: 05 mar 2008 16:17
door kona_explosif
Nou, het ziet er naar uit dat het goed gaat komen. Nu nog even hopen dat Veltec snel kan leveren.
Daarnaast hopen dat Stevens snel kan leveren (is nog wel eens een probleem) zodat mijn beste vriend de spullen kan overzetten.

Hij gaat het stevensframe dan gebruiken voor een lichtgewicht project, hij wil onder de zes kilo uitkomen