Het dopingtopic 2.0
Hoi,
Tijdje weg geweest van dit Forum vanwege persoonlijke en zakelijke dingen. Niets ernstigs.
Maar.....wat ik nu lees aangaande Contador loopt echt de spuigaten uit. Vrijspraak na een kutsmoes over vlees?
Contador heeft zijn onschuld echt nooit bewezen en glenbuterol komt niet zo maar in je bloed en zeker niet 4 dagen op rij. Hoe miniem ook....het zit normaal gewoonweg niet in je bloed. Period!!
Hoe kan hij (waarden van andere 'positive tests' niet openbaar gemaakt) 4 dagen 'positief' zijn bevonden op glenbuterol met een halfwaarde tijd van 35 uur). Dat is toch niet te verkopen door de Spaanse Wielerbond dan wel later de UCI?!
Mocht Contador ook door de UCI vrijgesproken worden dan hang die hele doping conrole maar aan de wilgen. Bah!!
Niet dat ik Contador wil zien 'hangen' maar hij moet net als alle anderen gewoon 'berecht' worden via de regels. Andere renners zijn voor minder 2 jaar geschorst en nu lijkt het erop dat Contador vrijuit gaat. Pffffff.......
Als die vrijspraak plaatsvindt dan kun je niet maar dan ook niets meer serieus neen aangaande doping controle. Een grote joke dan.
Als het tegen argument idd 'verkeerd vlees' mocht zijn dan OF dat vlees traceren OF bewijs dat een steekproef van >1000 burgers ook vergelijkbare waarden voor wat betreft glenbuterol laten zien als Contador.
Kunnen ze dat niet dan Contador net zoals de rest voor twee jaar schorsen.
Mvg, Zorro
Tijdje weg geweest van dit Forum vanwege persoonlijke en zakelijke dingen. Niets ernstigs.
Maar.....wat ik nu lees aangaande Contador loopt echt de spuigaten uit. Vrijspraak na een kutsmoes over vlees?
Contador heeft zijn onschuld echt nooit bewezen en glenbuterol komt niet zo maar in je bloed en zeker niet 4 dagen op rij. Hoe miniem ook....het zit normaal gewoonweg niet in je bloed. Period!!
Hoe kan hij (waarden van andere 'positive tests' niet openbaar gemaakt) 4 dagen 'positief' zijn bevonden op glenbuterol met een halfwaarde tijd van 35 uur). Dat is toch niet te verkopen door de Spaanse Wielerbond dan wel later de UCI?!
Mocht Contador ook door de UCI vrijgesproken worden dan hang die hele doping conrole maar aan de wilgen. Bah!!
Niet dat ik Contador wil zien 'hangen' maar hij moet net als alle anderen gewoon 'berecht' worden via de regels. Andere renners zijn voor minder 2 jaar geschorst en nu lijkt het erop dat Contador vrijuit gaat. Pffffff.......
Als die vrijspraak plaatsvindt dan kun je niet maar dan ook niets meer serieus neen aangaande doping controle. Een grote joke dan.
Als het tegen argument idd 'verkeerd vlees' mocht zijn dan OF dat vlees traceren OF bewijs dat een steekproef van >1000 burgers ook vergelijkbare waarden voor wat betreft glenbuterol laten zien als Contador.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
Laten we nu eens aannemen dat het verhaal van Contador klopt. Waarom worden er dan niet vaker renners op clenbuterol gepakt die dat kunnen verklaren door bedorven vlees? Of is hij echt de eerste die na het eten van bedorven vlees wordt gepakt op clenbuterol? Theoretisch gezien is dat mogelijk, maar wel erg onwaarschijnlijk.
ZorroI schreef:Hoi,
Mvg, Zorro
Wel Zorro, leg dit dan eventjes uit:
Labotesten van contador:
op 21/7 : 50 picogram, 24/7: 16 picogram, 24/7: 7 picogramen nu komt het op 25/7: 17 picogram, dus terug hogere waarden en dat op de dag dat de tour al gereden is (aankomst op de champs-elyssees).
'k wil nu veel geloven maar niet dat Contador zich de laatste dag nog zou laten bloed toedienen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
fiedoo schreef:
Labotesten van contador:
op 21/7 : 50 picogram, 24/7: 16 picogram, 24/7: 7 picogramen nu komt het op 25/7: 17 picogram, dus terug hogere waarden en dat op de dag dat de tour al gereden is (aankomst op de champs-elyssees).
'k wil nu veel geloven maar niet dat Contador zich de laatste dag nog zou laten bloed toedienen.
Maar het strookt ook niet met het 'vleesverhaal'.
fiedoo schreef:
Labotesten van contador:
IK hoef niets te bewijzen. Cantador WEL. Nogmaals. Glenbuterol zit normaal NIET in je bloed. Contador's testen lieten diverse waarden zien >0.
Glenbuterol is NIET lichaamseigenen dus moet Contador een gedegen bewijs aanvoeren voor die waarden en dus zo'n lap vlees op tafel gooien.
Kan hij dat niet dan is hij gewoon een pakker. Zo zijn de huidige regels.
Je argument dat hij nooit op de laatste dag (of iets daarvoor) gepakt zou hebben snijdt geen hout. Kun je je herinneren hoe opgelucht en gestressed hij was na die tijdrit op Zaterdag?
We thought that we had the answers
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
- daniel1975
- Forum-lid HC
Precies, dus nogmaals: wij kunnen hier niets zinnigs over zeggen.
Enne, wat de Spaanse bond doet heeft lang niet altijd als gevolg dat de UCI het overneemt. Zie bijv. de zaak Valverde.
Enne, wat de Spaanse bond doet heeft lang niet altijd als gevolg dat de UCI het overneemt. Zie bijv. de zaak Valverde.
Less is bore
fiedoo schreef: Wel Zorro, leg dit dan eventjes uit:
Labotesten van contador:
Ze werken hier op de grens van het meetbare. Afronding maakt hier al heel veel uit.
ZorroI schreef:Hoi,
Mvg, Zorro
+1 zo denk ik er ook over. Zeggen dat ze wat gevonden hebben(ook nog vier dagen) en hem vervolgens toch vrij spreken...
Dit doet de geloofwaardigheid van de doping controle te niet!
Die steekproef zou ik graag een zien en er ook wel aan mee willen doen.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Spanje is een beetje het nieuwe Oost-Duitsland: onwaarschijnlijk goede sportprestaties en een dopinglucht die zo scherp is, dat het bijna beleid lijkt. Verklaart ook meteen de vrijspraak.
-
- Forum-lid
Ik kan me niet voorstellen dat zo,n iet wat introverte maar wel verstandige jongen als Alberto Contador doping gebruikt....(je kunt niemand op z,n blauwe ogen geloven,maar toch)
Hij is van top tot teen..... wielertalent, en denk dat hij doping niet nodig heeft.
Wat dat betreft vertrouw ik die Texaan met z,n extraverte gedrag een stuk minder.
Hij is van top tot teen..... wielertalent, en denk dat hij doping niet nodig heeft.
Wat dat betreft vertrouw ik die Texaan met z,n extraverte gedrag een stuk minder.
Ga toch fietsen...
-
- Forum-lid
Ik zie het toch een beetje anders.
Er is een talentvol jongetje. Hij fietst harder dan ieder ander en 12 jaar later zit hij 8 uur per dag op de fiets zich af te beulen en wint de Tour.
Op de bank zit een gesjeesde officier van justitie naar de buis te kijken en denkt hoe pak ik dit aan.
Hij betrapt hem op doping: gegarandeerde 5 minutes of fame. Wie moet hier wat aantonen? De niksnut die hier zijn brood aan wil verdienen. Naar mijn mening
Over de hele voortgang is nog al wat aan te merken. De aflopende waardes, AC is steeds gecontroleerd hoe komt hij aan een onwerkzame dosis in zijn bloed terwijl hij daarvoor steeds negatief is geweest.
Het is duidelijk dat mijn sympathie bij de renners ligt. Ik heb niet met mensen die hun carrière maken met dopingcontrole. Nog minder met mensen die bij elk sensationeel verhaal met een hooivork de straat op rennen
Er is een talentvol jongetje. Hij fietst harder dan ieder ander en 12 jaar later zit hij 8 uur per dag op de fiets zich af te beulen en wint de Tour.
Op de bank zit een gesjeesde officier van justitie naar de buis te kijken en denkt hoe pak ik dit aan.
Hij betrapt hem op doping: gegarandeerde 5 minutes of fame. Wie moet hier wat aantonen? De niksnut die hier zijn brood aan wil verdienen. Naar mijn mening
Over de hele voortgang is nog al wat aan te merken. De aflopende waardes, AC is steeds gecontroleerd hoe komt hij aan een onwerkzame dosis in zijn bloed terwijl hij daarvoor steeds negatief is geweest.
Het is duidelijk dat mijn sympathie bij de renners ligt. Ik heb niet met mensen die hun carrière maken met dopingcontrole. Nog minder met mensen die bij elk sensationeel verhaal met een hooivork de straat op rennen
Do kin der mar druk mei weze
Fructus schreef:fiedoo schreef: Wel Zorro, leg dit dan eventjes uit:
Labotesten van contador:
Ze werken hier op de grens van het meetbare. Afronding maakt hier al heel veel uit.
Wat een matige opmerking van iemand die blijkbaar weinig weet van detectietechnieken. 'Afronding' is hier helemaal niet aan de orde. En wat is 'de grens van het meetbare' volgens jou?
Volgens een paper uit 2009 kan men clenbuterol (CL) tegenwoordig goedkoop en eenvoudig detecteren "...with the linear detection range being 1 ng/mL-10 µg/mL." voor CL in urine.
Een schande dat door de spaanse bond / AC hier weer met twee maten wordt gemeten tov de rest van de wereld. Alle andere renners en atleten die voor hem zijn gepakt op pg clen zijn allemaal volgens het regelement geschorst, maar AC niet... een smet voor de wielersport.