Rose (voorheen Red Bull)
Ik heb een paar jaar geleden een X-lite CRS gekocht bij Rose. Prima fiets. Prettige service bij aankoop en aflevering. Verder geen garantie nodig gehad.
Fietsmaatje van me rijdt (ook) Rose. Nu z'n tweede gekocht. Ook steeds een tevreden klant.
Fietsmaatje van me rijdt (ook) Rose. Nu z'n tweede gekocht. Ook steeds een tevreden klant.
Service na de verkoop is in mijn ogen prima, als je geen 2 linkerhanden hebt dan is Rose perfecte prijs kwaliteit.
Bij levering fiets was er door de koerier wat onvoorzichtig mee omgegaan met als gevolg een krasje op het stuur en stuurlint rafel. Toen 50€ cadeaubon geaccepteerd, daarna nog een probleem gehad met het achterwiel waarvoor ik een nieuwe heb gekregen.
Al het contact kon in het Nederlands en reacties waren vlot.
Daarna vaak de webwinkel gebruikt voor bestellingen, vaak veel goedkoper dan NL.
Al het onderhoud en reparaties doe ik zelf.
5 jaar geleden 2 CFG3000 gekocht, prima communicatie en aflevering. Mbt garantie, ik heb een issue gehad met spaakspanning in 1 van de DT Swiss R23 achterwielen en toen zelf besloten om dat bij een specialist hier te laten oplossen.
2 jaar geleden 2 ATB wielsets gekocht waarvan 1 velg schade opliep tijdens fietsvakantie in China. Bij terugkomst was de goedkoopste oplossing een nieuw achterwiel maar de naaf bleek lastig leverbaar. In overleg toen zelf de naaf uitgespaakt, opgestuurd en binnen 2 weken had ik een nieuw ingespaakt wiel op de mat voor een nette prijs. Dan ben je in ieder geval goed georganiseerd.
Verder maak ik regelmatig gebruik van de webshop en doe ik al het onderhoud zelf. En ben ik in de markt voor 2 gravel fietsen en Rose staat bovenaan de shortlist. De communicatie daarvoor loopt niet heel snel over email, maar dat geldt geloof ik voor de hele sector op het moment, er wordt verkocht als de brandweer.
2 jaar geleden 2 ATB wielsets gekocht waarvan 1 velg schade opliep tijdens fietsvakantie in China. Bij terugkomst was de goedkoopste oplossing een nieuw achterwiel maar de naaf bleek lastig leverbaar. In overleg toen zelf de naaf uitgespaakt, opgestuurd en binnen 2 weken had ik een nieuw ingespaakt wiel op de mat voor een nette prijs. Dan ben je in ieder geval goed georganiseerd.
Verder maak ik regelmatig gebruik van de webshop en doe ik al het onderhoud zelf. En ben ik in de markt voor 2 gravel fietsen en Rose staat bovenaan de shortlist. De communicatie daarvoor loopt niet heel snel over email, maar dat geldt geloof ik voor de hele sector op het moment, er wordt verkocht als de brandweer.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
2 fietsen en al heel vaak accessoires en onderdelen gekocht. Bijna alles was goed. 1x een bril van hun eigen merk gekocht die na iets van een jaar stuk ging. Zonder probleem een nieuwe gekregen.
Verder zeer positieve ervaringen rond aflevering van fietsen, omruilen van een zadel en de reacties via de telefoon.
Alleen een vraagteken rond iets waar ik ooit eens gemaild heb. Ik moest na enige tijd er zelf even aandacht voor vragen, daarna vlot een goede reactie.
De lokale bekende (en grote) LBS hier in de stad zou er een voorbeeld aan moeten nemen, zou hem heel wat verkopen kunnen schelen.
Verder zeer positieve ervaringen rond aflevering van fietsen, omruilen van een zadel en de reacties via de telefoon.
Alleen een vraagteken rond iets waar ik ooit eens gemaild heb. Ik moest na enige tijd er zelf even aandacht voor vragen, daarna vlot een goede reactie.
De lokale bekende (en grote) LBS hier in de stad zou er een voorbeeld aan moeten nemen, zou hem heel wat verkopen kunnen schelen.
Bedankt allemaal voor het delen van de ervaringen. Lijkt me toch allemaal positief.
Ik ga binnenkort ook eens een uitstap maken naar Bocholt.
Leocuypers: welke maat heb jij besteld? Ik val met mijn 1m83 en BBL van 87,5 weer net tussen 2 maten.
Ik ga binnenkort ook eens een uitstap maken naar Bocholt.
Leocuypers: welke maat heb jij besteld? Ik val met mijn 1m83 en BBL van 87,5 weer net tussen 2 maten.
- leocuypers
- Forum-lid
- Berichten: 495
- Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10
Ik ben 186 cm en een bbl van 87 cm
En heb maat 59 besteld.
Mijn huidige Rose is ook maat 59 en bevalt me prima
Ik heb het idee dat Rose vaak iets kleiner adviseert.
En heb maat 59 besteld.
Mijn huidige Rose is ook maat 59 en bevalt me prima
Ik heb het idee dat Rose vaak iets kleiner adviseert.
-
- Forum-lid
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
- Locatie: De Liemers
Ik heb ook louter goede ervaringen bij Rose. Ik kom er al jaren en heb er meerdere keren race en mtb fietsen gekocht. De service is gewoon goed en de onderdelen en spare parts (banden, cassettes, kettingen, sportvoeding, etc.) zijn aantrekkelijk geprijsd (de btw is nu tijdelijk 16%). Ik rijd er zelf altijd heen en haal in de winkel mijn fietsen en aankopen.
Ik ben zelf ook 183 cm lang en heb een bbl van 87 cm en rijd al jaren op een 57 cm frame en dat bevalt goed en dan moet ik al een vrij korte stuurpen hebben. 59 cm zou voor mij echt te groot zijn.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014
Ik herken dit wel. Zit zelf nog steeds op een bestelling van 27 juli te wachten. Alles is alles voorradig, behalve de Dura Ace bb86 pressfit bottombracket.
Op zich was die ook niet voorradig toen ik hem bestelde, en wilde ook best even wachten, maar dit wel allejezus lang.
Er staat nu dat die bb 4 september binnen komt. Zucht.
Ben meer dan 20 jaar klant bij Rose, reeds een vijftal fietsen gekocht. Altijd erg tevreden geweest over produkten, prijzen en service. Laatste jaren is dit toch wat minder: vrij lang wachten op bestellingen, geen koopjes meer. Prijs/kwaliteit van de fietsen vind ik wel nog ok.
Is het noodzakelijk om een afspraak te maken om de vestiging in Bocholt te bezoeken voor advies ivm de maat? Volgens het online aanvraagformulier zou dit ten vroegste gaan op 8 september.
Ik ben bang dat ik te laat ga komen omdat ze snel uitverkocht gaan zijn.
Via mail ook al info gevraagd ivm maatadvies maar kreeg een automatische mail terug dat een antwoord tot 2 weken kan duren.
Ik ben bang dat ik te laat ga komen omdat ze snel uitverkocht gaan zijn.
Via mail ook al info gevraagd ivm maatadvies maar kreeg een automatische mail terug dat een antwoord tot 2 weken kan duren.