Zit ik nog ff met de vraag omtrent mijn maat. Hieronder een copy-paste van mijn metingen op competitivecyclist.com :
En dan de geometrie van de addict 2010 (!)Measurements
-------------------
Inseam: 85.5
Trunk: 65
Forearm: 34
Arm: 65
Thigh: 61
Lower Leg: 55.5
Sternal Notch: 148
Total Body Height: 179
The Competitive Fit (cm)
-----------------------------
Seat tube range c-c: 55.4 - 55.9
Seat tube range c-t: 57.1 - 57.6
Top tube length: 54.2 - 54.6
Stem Length: 11.2 - 11.8
BB-Saddle Position: 76.0 - 78.0
Saddle-Handlebar: 53.1 - 53.7
Saddle Setback: 5.7 - 6.1
[img=http://scottusa.com/service/files/image ... 890572.jpg]
Op http://www.westbrookcycles.co.uk is dus nog enkel de M versie beschikbaar. Vandaar een paar vragen of deze maat voldoet voor mij :
- Mijn zithoogte is momenteel 75.5 cm (c BB - top zadel en zou evt max 1 cm hoger worden in de toekomst). Dit wil zeggen dat ik 27.5/max 28.5 cm boven het center van de bovenbuis zou zitten. Of nog, van de staande buis van 74 cm zou ik nog een cm 3/4 moeten afzagen, schat ik (misschien iets meer). Ik veronderstel dat dit nog net lukt.
- bovenbuis van de M/54 is 55 cm, 1.5 cm minder dan van mijn merckx nu (maar ik zit iets te lang en heb een stuurpen van 10 cm.) Dus dat lijkt me goed.
- Enkel de balhoofdbuis is merkelijk korter. Mijn merckx heeft eentje van 17.3 cm, de scott addict 2010 slechts 14 cm. Maar op mijn merckx heb ik geen spacers EN ik heb slechts een 'drop' van 9 cm. Dus ik kan zeker nog 1 cm dieper. Dan zou ik met 2 cm spacers toekomen wat volgens mij te doen is.
MAAR. Nu las ik in deze thread dat de 2009 versie een balhoofd heeft dat 1 cm korter is dan de 2010 versie. Wil dat dan zeggen dat ik met 3 cm spacers kom te zitten OF 2 cm dieper moet gaan zitten als nu ?? Ook weer in deze thread las ik dat de vork van de addict 'allergisch' is voor spacers. Is 3 cm te veel ??
Tot dusver mijn vragen over de maat.
--------------
Nu een vraagje over http://www.westbrookcycles.co.uk
Er staat ook een R1 2010 frame :
http://www.westbrookcycles.co.uk/frames ... -28020.htm
Zonder ISP (wat eigenlijk mijn voorkeur heeft wegens ISP = onbekend voor mij) en in een mooiere kleurstelling (totaal subjectief). Alleen vind ik 2000 toch nog best aan de hoge kant.
Vandaar de vraag wanneer de sales op westbrookcycles van de 2010 versies eigenlijk beginnen ? Zouden er nog meer frames in de aanbieding komen ? Wanneer ? midden 2011 pas of vroeger ? Zou die prijs van 2000 voor die R1 2010 dan lager worden ? of toch niet ? Misschien dat iemand westbrookcycles de vorige jaren al wat gevolgd heeft en daar meer over weet.
--------------------
Heeft er iemand eigenlijk al beroep moeten doen op garantie via westbrookcycles ? Gaat die garantie via hun of wordt er via Scott benelux gewerkt ? No big issue voor mij, maar misschien toch goed om op voorhand te weten.
--------------------
Maar als ik op een M versie 2009 zou passen dan ik dat die R1 2009 aan 1500 een no-brainer is.