Retro / oudere fietsen
Stand van zaken Peugeot "Pavé" fiets: ik wacht nog op de bestelde Dia Compe bar-end shifters maar verder is hij bijna klaar voor het voorjaar. Ik wil er dit jaar eerst mee naar de stenen van Roubaix trekken en hier en daar wat gravel mee fietsen, en er in de zomer met drager en stuurtas in acht etappes de achthonderd kilometer van mijn huis in Amsterdam naar het huis van mijn ouders in de Bourgogne mee fietsen. Daarom geen "fabrieksspecificaties" maar wat ingebouwd comfort en gebruiksgemak met 27mm tuben, genoemde shifters, 46 en 36t voorbladen in plaats van 52 en 42t, remgrepen met rubbers en mijn favoriete zadel.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid
Mooie fiets! Zijn het echt tubes of gewoon een synoniem?
Maak joe woar
-
- Forum-lid
Mooi, Timo!
Ik ben al iets verder met mijn Koga MPV.
Vanmorgen eerste rit gemaakt. Tooltje mee, want ik was nog niet helemaal tevreden over de afstelling. Gekozen voor Maxxis Raze vouwbanden, 33 mm. Heerlijke fiets, zoals verwacht. Veel mogelijkheden: gravel-/crossfiets, vakantiefiets, woon-werkfiets, enz.
Ik ben al iets verder met mijn Koga MPV.
Update:Walter G schreef:
De WorldTraveller naast de Traveller, beide met framemaat 54 cm. Het strippen kan beginnen...
Vanmorgen eerste rit gemaakt. Tooltje mee, want ik was nog niet helemaal tevreden over de afstelling. Gekozen voor Maxxis Raze vouwbanden, 33 mm. Heerlijke fiets, zoals verwacht. Veel mogelijkheden: gravel-/crossfiets, vakantiefiets, woon-werkfiets, enz.
Geslaagd project al hoewel, die zadelpen? Spuitwerk van de Koga's uit die tijd vind ik nog steeds erg fraai. Herinner mij die commandeur achterop de zitbuis ook nog wel maar wat deed die ook alweer?
fietsen doe ik net als een prof,
Zette die niet een dynamo tegen het achterwiel, bij het bracket?
-
- Forum-lid
Opgezocht dus tubes. Ik ben niet zo thuis in het retro gebeuren.timo2.0 schreef:Er staat Dugast op
Maak joe woar
- Vieux chnoque
- Forum-lid
Ik hoop dat deze Dugast beter lekbestendig zijn dan die tijdens de cyclocross kampioenschappen vav vandaagtimo2.0 schreef:Er staat Dugast op
Leuke fiets en mooie tocht in het vooruitzicht.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
-
- Forum-lid
Een verende zadelpen, tja. Daar ben ik nog niet over uit. Wordt wel een vaste op termijn.timo2.0 schreef:Geslaagd project al hoewel, die zadelpen? Spuitwerk van de Koga's uit die tijd vind ik nog steeds erg fraai. Herinner mij die commandeur achterop de zitbuis ook nog wel maar wat deed die ook alweer?
Op mijn andere Koga had ik ook zo'n commandeur, deze is inderdaad voor het aan- en uitzetten van een bracketdynamo.
De bedrading heb ik laten zitten, de dynamo is er af. Ik heb bij deze fiets nog een echte Koga voor- en achterdrager. Een setje Ortlieb panniers kan er dus altijd nog aan.