Dat kon hij inderdaad en dat deed hij ook. Maar daarmee verloor hij waarschijnlijk een tiende seconde.
Wielrenners in de Media (Geenstijl)
-
- Forum-lid
Ik vind het gewoon knap waardeloos... vanochtend/middag had ik lekker het tempo er in.... ritje van bijna 100 km, totdat ik achter 2 gezellig keuvelende dames (70 plus) zat. Het was een verhoogd fietspad en even de rijbaan opgaan en terug zat er niet in. Dus rustig freewheelend er achter.. dit duurde een minuut ofzo... toen maar een paar keer vriendelijk geroepen, “dag dames mag ik even passeren” maar helaas geen reactie ze waren zo druk in gesprek na een minuut of 4 begon het een van de dames te dagen dat er wel iets achter haar zat.. uiteraard de bekende slinger na het kijken over de schouder.. ha ik was opgemerkt ik riep, doe maar rustig hoor, want ze botste bijna tegen de andere dame.. toen ik er rustig voorbij ging, riep ze, je hebt zeker geen bel. Ze was wel vriendelijk. Ah nee hoor zei ik. Dat klinkt altijd zo drammerig en agressief ik wacht wel even tot ik opgemerkt ben. Nog even een vrolijk ditje en datje over en weer en ik wenste ze een fijne dag en ging weer verder.. ondertussen was mijn gemiddelde met 0,5 km/h gezakt.. who cares? De situatie werd verder zonder irritatie opgelost.. neem gewoon even de tijd als de situatie het even niet toelaat om snel(ler) te gaan. Doe gewoon niet onbeschoft naar anderen zeker niet naar ouderen of ouders met/en kinderen.
Ha de twee kwekkende dames...die kwam ik laatst ook tegen. Alleen iets jonger en aan het hardlopen.
We reden op zo'n shortcut door het weiland (nog geen meter breed en met risico op koeien) waar je sowieso niet hard kan. We besloten achter twee joggende dames te blijven hangen en er pas langs te gaan bij het hek een kleine 50 m verderop. Dames gaan door het hek en zodra ik er ook door wou gooit mevrouw zo het hek dicht. Blijkbaar hadden ze ons al die tijd niet eens opgemerkt. En vervolgens nog enigszins verontwaardigd doen ook.
We reden op zo'n shortcut door het weiland (nog geen meter breed en met risico op koeien) waar je sowieso niet hard kan. We besloten achter twee joggende dames te blijven hangen en er pas langs te gaan bij het hek een kleine 50 m verderop. Dames gaan door het hek en zodra ik er ook door wou gooit mevrouw zo het hek dicht. Blijkbaar hadden ze ons al die tijd niet eens opgemerkt. En vervolgens nog enigszins verontwaardigd doen ook.
-
- Forum-lid
Er zijn tegenwoordig gewoon erg veel mensen die in hun eigen wereld leven. Misschien wel logisch in een dichtbevolkt land als het onze, dat je je gaat afsluiten voor wat er om je heen gebeurt.
Zo doe ik het ook. Ik snap die bel-obsessie nooit zo (ben er zelfs op dit forum al eens over aangevallen / cq gekarakteriseerd als "aso").RVV schreef: ↑26 jun 2019 22:56 (...) ik riep, doe maar rustig hoor, want ze botste bijna tegen de andere dame.. toen ik er rustig voorbij ging, riep ze, je hebt zeker geen bel. Ze was wel vriendelijk. Ah nee hoor zei ik. Dat klinkt altijd zo drammerig en agressief ik wacht wel even tot ik opgemerkt ben. (...)
Op deze manier kan niemand aanstoot nemen aan je aanwezigheid zou ik hopen.
Overigens rij ik het laatste jaar de meeste km's als woon-werk verkeer. Niet op een racefiets, maar op een "commuter", en niet in lycra en zonder helm. Het valt echt op dat overig verkeer veel vriendelijker/gemoedelijker reageert dan als ik op de racer (met dito outfit) zit, ondanks het feit dat mijn kruissnelheid maar 2 a 3 km/u lager ligt en ik waarschijnlijk minder sociaal rij (op de commuter wil ik nog wel eens haast hebben, op de racer heb ik dat nooit). Dus in mijn ervaring is er wel degelijk sprake van een soort collectief vooroordeel over wielrenners.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
Mijn ervaring is dat een simpele bel op de fiets helpt. Mensen gaan zonder problemen aan de kant. Ik vind het zelf ook niet zo prettig als mensen gaan roepen/bevelen dat ik opzij moet. Met een belletje komt het allemaal veel minder agressief over.
Het is heel dubbel, je kan het bij sommige mensen gewoon niet goed doen. Soms als je belt krijg je alsnog commentaar dat je rustig aan moet doen, of dat de weg niet van jou is.velopierre schreef: ↑27 jun 2019 13:51 Mijn ervaring is dat een simpele bel op de fiets helpt. Mensen gaan zonder problemen aan de kant. Ik vind het zelf ook niet zo prettig als mensen gaan roepen/bevelen dat ik opzij moet. Met een belletje komt het allemaal veel minder agressief over.
Giant Defy Advanced 2 2016
Gazelle XR4
Gazelle XR4
- alliance_0
- Forum-lid
Ik vind een belletje maar opdringerig klinken, en een "pardon" juist prettig, ook als ik rustig op de stadsfiets zit of met de mini-me op de MTB door het bos cross. Maar da's een heel andere discussie (en blik met wormen)velopierre schreef: ↑27 jun 2019 13:51 Mijn ervaring is dat een simpele bel op de fiets helpt. Mensen gaan zonder problemen aan de kant. Ik vind het zelf ook niet zo prettig als mensen gaan roepen/bevelen dat ik opzij moet. Met een belletje komt het allemaal veel minder agressief over.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Een welgemeend advies van een ruim 58 jarige die al tientallen jaren fietst.
1 Je moet Nooit denken dat anderen de zelfde gedachten en inzichten(en ook vooral de instelling) hebben als je zelf hebt.(ze denken en doen dus anders dan jij doet).
2 Je kan zelden of nooit bij zoń korte "ontmoeting"iemand van gedrag doen veranderen.
(dat zullen ze hoogstwaarschijnlijk toch blijven doen).
3 het fietspad en de weg is een afspiegeling van de huidige maatschappij.
De reakties dus ook.
Veel egocentrisch gedrag
De eigen ik dus.
Niet je zelf kritisch bekijken of jij ook diegene mogelijk was, die mis zat, maar gelijk aanvallend gedrag op die ander.
Volgens een bekende belgische psychiater is dat de grootste bedreiging van de hedendaagse mens/samenleving.
Een maatschappij waar iedereen zich richt op de eigen ik.
en als je dan toch onderweg een reaktie krijgt ,van iemand die je van alles toewenst, dan niets terugzeggen en denken.Ach ze zijn niet wijzer.!
1 Je moet Nooit denken dat anderen de zelfde gedachten en inzichten(en ook vooral de instelling) hebben als je zelf hebt.(ze denken en doen dus anders dan jij doet).
2 Je kan zelden of nooit bij zoń korte "ontmoeting"iemand van gedrag doen veranderen.
(dat zullen ze hoogstwaarschijnlijk toch blijven doen).
3 het fietspad en de weg is een afspiegeling van de huidige maatschappij.
De reakties dus ook.
Veel egocentrisch gedrag
De eigen ik dus.
Niet je zelf kritisch bekijken of jij ook diegene mogelijk was, die mis zat, maar gelijk aanvallend gedrag op die ander.
Volgens een bekende belgische psychiater is dat de grootste bedreiging van de hedendaagse mens/samenleving.
Een maatschappij waar iedereen zich richt op de eigen ik.
en als je dan toch onderweg een reaktie krijgt ,van iemand die je van alles toewenst, dan niets terugzeggen en denken.Ach ze zijn niet wijzer.!
Sinds ik een (kleine) bel heb is mijn ervaring dat 99% van de mensen zonder problemen opzij gaan. Voor die tijd riep altijd netjes ‘pardon’ voordat ik passeerde en gingen de meesten ook wel aan de kant, maar kreeg ik ook wel te horen ‘heb je geen bel?.
Een horkerige minderheid houd je toch, mensen die elke verzoek zien als een inbreuk op hun persoonlijke vrijheid.
Die horkerigheid scoort wat mij betreft hoog in de top 20 van ‘ typisch Nederlands’, maar niet alleen op fietspaden overigens...
Een horkerige minderheid houd je toch, mensen die elke verzoek zien als een inbreuk op hun persoonlijke vrijheid.
Die horkerigheid scoort wat mij betreft hoog in de top 20 van ‘ typisch Nederlands’, maar niet alleen op fietspaden overigens...