Het dopingtopic 2.0
-
- Forum-lid
Wat een geluk dat een misleidde Spaanse bond op tijd eieren voor zijn geld kiest en zichzelf verder gezichtsverlies bespaard. Gelukkig iemand met gezond verstand
stuur je nog even dat artikel van 2009?
stuur je nog even dat artikel van 2009?
Do kin der mar druk mei weze
Matig? De keuze voor het woord afronding is ongelukkig, maar wat ik bedoel is dat op deze schaal de nauwkeurigheid arbitrair is. De ondergrens voor metingen ligt voor dopinglaboratoria op 200pg, dus een 100% zekerheid voor 1pg/l lijkt me sterk.
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar dat artikel.
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar dat artikel.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Materialist schreef:
Het is duidelijk dat mijn sympathie bij de renners ligt. Ik heb niet met mensen die hun carrière maken met dopingcontrole.
Hoeraaaaa, allemaal aan de dope!! Geef dan de doping gewoon maar helemaal vrij.
De wielerwereld is doorgeslagen, maar controle is gewoon keihard nodig.
Less is bore
- de zwarten
- Forum-lid HC
Of hij nu PRESTATIE-BE-VOR-DE-REN-DE middelen of niet heeft gebruikt (let wel goed op, prestatie + bevorderend), ze hebben het NIET bewezen dat hij middelen heeft gebruikt die dat ook daadwerkelijk gedaan hebben.
Nu zal je zeggen: Valverde dan? Die was inderdaad (ook!) niet 'gepakt' op doping, maar wel op de intentie daartoe, wegens bewijs dat hij met zijn bloed aan het spelen was.
Contador mag voor mij 'hangen' als en slechts als ze effectief bewijzen hebben dat hij bvb. met zijn bloed knoeit (want dat was het 'grotere' verhaal achter de clen in zijn bloed, tenminste, officieus), of er Clen in zijn drinkbus zit.
Het is simpel. Contador is niet gepakt op prestatiebevorderende middelen (wie dat beweert moet eens een koers rijden met zoveel clen in zijn bloed), hij heeft dus met gelijke wapens gestreden volgens de huidige stand der controles. Voor mij mag hij koersen, en moet de dopingcontrole wat bedenken om op een menswaardige manier sluitende controles uit te voeren. Ze mogen Contador van mijn part 24/24 volgen, maar ze kunnen hem voor wat nu is gebeurt, simpelweg niet veroordelen, want dat doen ze dan op vermoeden van gebruik van prestatiebevorderende middelen, maar geen bewijs (zoals Valverde).
Die 17 picogram de laatste dag kan ook gewoon een meetfout zijn (ik sta zelf in een labo, en die dingen gebeuren!).
Nu zal je zeggen: Valverde dan? Die was inderdaad (ook!) niet 'gepakt' op doping, maar wel op de intentie daartoe, wegens bewijs dat hij met zijn bloed aan het spelen was.
Contador mag voor mij 'hangen' als en slechts als ze effectief bewijzen hebben dat hij bvb. met zijn bloed knoeit (want dat was het 'grotere' verhaal achter de clen in zijn bloed, tenminste, officieus), of er Clen in zijn drinkbus zit.
Het is simpel. Contador is niet gepakt op prestatiebevorderende middelen (wie dat beweert moet eens een koers rijden met zoveel clen in zijn bloed), hij heeft dus met gelijke wapens gestreden volgens de huidige stand der controles. Voor mij mag hij koersen, en moet de dopingcontrole wat bedenken om op een menswaardige manier sluitende controles uit te voeren. Ze mogen Contador van mijn part 24/24 volgen, maar ze kunnen hem voor wat nu is gebeurt, simpelweg niet veroordelen, want dat doen ze dan op vermoeden van gebruik van prestatiebevorderende middelen, maar geen bewijs (zoals Valverde).
Die 17 picogram de laatste dag kan ook gewoon een meetfout zijn (ik sta zelf in een labo, en die dingen gebeuren!).
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
MDA1 schreef: ...
Een schande dat door de spaanse bond / AC hier weer met twee maten wordt gemeten tov de rest van de wereld. Alle andere renners en atleten die voor hem zijn gepakt op pg clen zijn allemaal volgens het regelement geschorst, maar AC niet... een smet voor de wielersport.
+1
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05
Iksnap die opmerkingen niet over de dopingjager die op zoek is naar wereldfaam. Kan iemand mij vertellen wie de beste man of vrouw is. En waar zijn/haar wereldfaam dan terug te lezen is. Ik heb namelijk geen flauw idee wie het is en waar die wereldfaam dan uit heeft bestaan.
Volgens mij is hier sprake van een dopinglab dat hard zijn best doet om nieuwe analyse technieken uit te vinden. Zij houden zicht bezig met iets dat wetenschap heet. Als ook al verketterd gaat worden, gaat het hard achteruit met de mensheid.
Volgens mij is hier sprake van een dopinglab dat hard zijn best doet om nieuwe analyse technieken uit te vinden. Zij houden zicht bezig met iets dat wetenschap heet. Als ook al verketterd gaat worden, gaat het hard achteruit met de mensheid.
Live fast; die young. mijn blog
Ik vind het allemaal erg raar en ondoorzichtig. Die Radioshack-chinees is toch ook gewoon twee jaar geschorst. Daarnaast, nogmaals, die hogere waarde op de laatste dag ontkracht het 'vervuild vlees'-verhaal volledig. Of heeft hij op zaterdag weer een vervuilde biefstuk gegeten?
-
- Forum-lid
Daniel1975 schreef:Materialist schreef:
Het is duidelijk dat mijn sympathie bij de renners ligt. Ik heb niet met mensen die hun carrière maken met dopingcontrole.
Je hebt gelijk zonder doorgeslagen dopingcontroleurs (piskijkers) komt de wereld aan zijn einde
Als je nog een keer schande roept krijg je van mij de goudenhooivork
Materialist schreef:Daniel1975 schreef:Materialist schreef:
Je hebt gelijk zonder doorgeslagen dopingcontroleurs (piskijkers) komt de wereld aan zijn einde
Kun jij ook basis van argumenten discussieren of wordt het dan te ingewikkeld?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
eelcoz schreef:Ik vind het allemaal erg raar en ondoorzichtig. Die Radioshack-chinees is toch ook gewoon twee jaar geschorst. Daarnaast, nogmaals, die hogere waarde op de laatste dag ontkracht het 'vervuild vlees'-verhaal volledig. Of heeft hij op zaterdag weer een vervuilde biefstuk gegeten?
Het probleem is dat het een concentratie is, als je de hele dag veel gedronken hebt dan verdun je de concentratie lijkt mij met m'n boerenverstand.
-
- Forum-lid
eelcoz schreef:Materialist schreef:Daniel1975 schreef:
Kun jij ook basis van argumenten discussieren of wordt het dan te ingewikkeld?
Jawel hoor maar ik ben bang dat jij het dan niet meer kan volgen
- stampertje
- Forum-lid
eelcoz schreef:Ik vind het allemaal erg raar en ondoorzichtig. Die Radioshack-chinees is toch ook gewoon twee jaar geschorst. Daarnaast, nogmaals, die hogere waarde op de laatste dag ontkracht het 'vervuild vlees'-verhaal volledig. Of heeft hij op zaterdag weer een vervuilde biefstuk gegeten?
kliekjesdag?