Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 25 mar 2011 15:44

Ik heb mijn Pro Lite Espresso afgebouwd:

Afbeelding

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 25 mar 2011 20:38

@TornadoTom, een Cervelo P2C een optie? is een mooi uitganspunt om uit te komen met een budget van ca. 3k
Ik heb er nog geen moment spijt van gehad tot nu toe, nou heb ik er uiteindelijk wel ietsje meer aan uitgegeven doordat ik m met DuraAce heb afgemonteerd, maar ga je voor een goedkopere groep gaat het je vast lukken.
En een disc kun je ook op een later tijdstip aanschiffen.

@Litespeed,
wat voor binnenblad heb je gemonteerd?
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 25 mar 2011 21:12

arjan916 schreef:@Litespeed, wat voor binnenblad heb je gemonteerd?

TA, 40T

rhwp
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 aug 2010 13:52
Locatie: Zwolle
Contact

rhwp 29 mar 2011 23:59

Mijn (low budget) project is ook af. Op basis van een full carbon koersframe en met een zelfgebouwd discwheel.

Vanavond maar gelijk in actie getest bij het eerste clubtijdritje en daar ben ik wel redelijk tevreden over. Het is sowieso een stuk idealer dan het telkens ombouwen van m'n Ridley koerfiets.

[img=http://wilfredvogd.com/il mostro (Small).JPG]

furk
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 29 aug 2007 20:14

furk 30 mar 2011 02:31

Ziet er strak uit. Heb zelf ook een tijdje mijn (alu) tcr omgebouwd gehad. Ziet er om en of andere reden snel uit. Hoe heb je dat achterwiel gemaakt? Platen gekocht of zelf gemaakt?

ppolla
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 27 nov 2005 17:22

ppolla 30 mar 2011 10:09

arjan916 schreef:@TornadoTom, een Cervelo P2C een optie? is een mooi uitganspunt om uit te komen met een budget van ca. 3k
Ik heb er nog geen moment spijt van gehad tot nu toe, nou heb ik er uiteindelijk wel ietsje meer aan uitgegeven doordat ik m met DuraAce heb afgemonteerd, maar ga je voor een goedkopere groep gaat het je vast lukken.
En een disc kun je ook op een later tijdstip aanschiffen.



100% mee eens.....P2 Ultegra is de beste koop rond 3k euro...

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 30 mar 2011 11:49

Daar heb ik idd ook al veel naar zitten kijken... Alleen wat mij altijd weerhouden heeft is dat iemand bij ons uit de club zo'n model heeft (die witte van vorig jaar) waar hij een gewone fiets van gebouwd heeft en dus altijd mee rond rijdt. Dan is het speciale eraf. Maar zou die zoveel beter zijn dan die Canyon? Die is uitgerust met nogal wat duurdere onderdelen. Kijk, ik weet niet of de stijfheid van een frame parten speelt tijdens een tijdrit? Of is die Cervelo aerodynamisch zoveel sterker?
Vertrouwen is goed, controle is beter.

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 30 mar 2011 12:02

Tornado Tom schreef:Daar heb ik idd ook al veel naar zitten kijken... Alleen wat mij altijd weerhouden heeft is dat iemand bij ons uit de club zo'n model heeft (die witte van vorig jaar) waar hij een gewone fiets van gebouwd heeft en dus altijd mee rond rijdt. Dan is het speciale eraf. Maar zou die zoveel beter zijn dan die Canyon? Die is uitgerust met nogal wat duurdere onderdelen. Kijk, ik weet niet of de stijfheid van een frame parten speelt tijdens een tijdrit? Of is die Cervelo aerodynamisch zoveel sterker?


Kan je ook voor Cannondale Slice gaan. Voor 3K heb die ook wel en goed afgemonteerd. Heb er destijds voor gekozen omdat die stuk minder vaak ziet dan de cervelo en ik hem voor betere prijs kon krijgen. Heb er zelf nog geen problemen mee gehad en ook nog niks negatiefs over gelezen.
Stijfheid (=Cannondale) speelt zeker rol bij tijdrijden. Dan wil juist dat elke trap hard doorkomt.

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 30 mar 2011 12:10

Thnx. Ik dacht dat stijfheid alleen belangrijk was bij bochtenwerk in criteriums en in de sprints. Zo zie je maar, elke tak zijn verhaal! Ik was altijd van mening, tijdrijden is toch hard rechtdoor rijden tot een keerpunt en dezelfde weg terug... Sorry!
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 mar 2011 12:48

ppolla schreef:
arjan916 schreef:@TornadoTom, een Cervelo P2C een optie? is een mooi uitganspunt om uit te komen met een budget van ca. 3k
Ik heb er nog geen moment spijt van gehad tot nu toe, nou heb ik er uiteindelijk wel ietsje meer aan uitgegeven doordat ik m met DuraAce heb afgemonteerd, maar ga je voor een goedkopere groep gaat het je vast lukken.
En een disc kun je ook op een later tijdstip aanschiffen.



100% mee eens.....P2 Ultegra is de beste koop rond 3k euro...


Dat zou ik maar niet te hard roepen. Als je een Chinees frame koopt kan je er binnen dat budget een disc in zetten. ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ppolla
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 27 nov 2005 17:22

ppolla 30 mar 2011 13:01

Amclassic-fan schreef:
ppolla schreef:
arjan916 schreef:@TornadoTom, een Cervelo P2C een optie? is een mooi uitganspunt om uit te komen met een budget van ca. 3k
Ik heb er nog geen moment spijt van gehad tot nu toe, nou heb ik er uiteindelijk wel ietsje meer aan uitgegeven doordat ik m met DuraAce heb afgemonteerd, maar ga je voor een goedkopere groep gaat het je vast lukken.
En een disc kun je ook op een later tijdstip aanschiffen.



100% mee eens.....P2 Ultegra is de beste koop rond 3k euro...


Dat zou ik maar niet te hard roepen. Als je een Chinees frame koopt kan je er binnen dat budget een disc in zetten. ;)


Ja ok....maar we zijn over erkende brands aan het praten...niet opbouwen van een chinees frame...
nog beter is P2 Ultegra in Amerika te kopen....daar zijn ze 2400 USD....1700 euro...
als je in Amerika gaat...nu is de chineese optie mischien duur...

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 30 mar 2011 13:06

Nu we toch over vreemde aanschaf methoden praten... Voor mij maakt het niet uit, een hamburger of babi bangang. Maar, dan kunnen we net zo goed hier ff kijken. Ik noem de naam niet want dat is bijna vloeken in de kerk!!!

http://www.vosdfd.nl/documents/online_e ... age_32.php

Doe je toch ook niet echt slechte zaken neem ik aan?

@Amclassic-fan: Zou je een disk uit china durven laten komen? Ivm, slingeren oid?
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Plaats reactie