Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
Kiekeboe
- Forum-lid
- Berichten: 2521
- Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
- Locatie: West-Vlaanderen (B)
Kiekeboe
30 jul 2012 15:23
Gianni schreef:delsol schreef:Gianni schreef:Is montage van een Campagnolo groep mogelijk op een s-works frame (venge, tarmac) ?
Ja
Waarom zou dat niet kunnen?
Omdat de bottom bracket afmeting niet altijd standaard is , toch ?
Ik vroeg het me gewoon af, ik heb sinds de eerste keer dat quick-step met specialized reed geen combinatie met campa meer gezien.
Op training of wedstrijden is het ook steeds shimano of evt. sram.
Er bestaan speciale adapters, ook voor Specialized's OSBB, zie deze link bijvb:
http://www.c-bear.com/osbb/campagnolo-r ... acket.html
-
Gianni
- Forum-lid
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 05 aug 2011 00:52
- Locatie: België
Gianni
30 jul 2012 17:54
danku voor de duidelijke antwoorden :d
-
Kiekeboe
- Forum-lid
- Berichten: 2521
- Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
- Locatie: West-Vlaanderen (B)
Kiekeboe
01 aug 2012 09:50
Hier zie je bijvb, een campa crank op mijn SL3 OSBB, dit is gedaan met behulp van een adapter.
-
Kiekeboe
- Forum-lid
- Berichten: 2521
- Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
- Locatie: West-Vlaanderen (B)
Kiekeboe
08 aug 2012 08:47
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
colnagofreak
08 aug 2012 13:58
Die zadelpen mag dan misschien heel comfortabel zijn, het is wel een lelijk ding!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
Triple A
- Forum-lid
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 23 nov 2011 20:19
- Locatie: arnhem
Triple A
09 aug 2012 14:44
colnagofreak schreef:Die zadelpen mag dan misschien heel comfortabel zijn, het is wel een lelijk ding!
+1
Specialized S-works Tarmac Etap
Specialized Crux X1
-
daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40019
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
daniel1975
09 aug 2012 14:52
Vind het persoonlijk sowiso een lelijk ding met die vermeende comfortstukken in de achtervork. Dat voegt echt niks toe imho.
Less is bore
-
bontempi
- Forum-lid
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 23 okt 2005 21:40
bontempi
09 aug 2012 18:38
daniel1975 schreef:Vind het persoonlijk sowiso een lelijk ding met die vermeende comfortstukken in de achtervork. Dat voegt echt niks toe imho.
Daar weet jij helemaal niets van want je hebt geen Roubaix gehad. Uit ervaring kan ik je vertellen dat je het verschil in comfort tussen een Roubaix en Tarmac S-Works echt kunt voelen, dus het voegt degelijk wel iets toe. Over het uiterlijk zullen de meningen altijd verschillen, daar ga ik geen discussie over starten.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40019
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
daniel1975
09 aug 2012 18:52
Dat er verschil is tussen die twee fietsen heb ik nergens geschreven! Dat is er wel degelijk! Alleen wat voegen die inzetstukken toe? Die inzetstukken zijn volgens mij vooral optisch en doen niets wat ze niet in een frame in kunnen bouwen.
Less is bore
-
tiest
- Forum-lid HC
- Berichten: 4199
- Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58
tiest
09 aug 2012 19:01
Ze voegen wel degelijk iets toe. Ze nemen de trillingen van ondere af. Als je wil zoek ik de test gegevens erbij dan heb ik ook percentages voor je.
-
floris4
- Forum-lid
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 20 mar 2011 22:15
- Locatie: Goirle
floris4
09 aug 2012 19:10
tiest schreef:Ze voegen wel degelijk iets toe. Ze nemen de trillingen van ondere af. Als je wil zoek ik de test gegevens erbij dan heb ik ook percentages voor je.
Ik heb ook een roubaix sl3 pro met die dempers erin dus ik heb wel interesse in die test gegevens.
overigens merk ik wel degelijk verbetering op slechte wegdekken t.o.v. mijn oude fiets zonder die dempers.
groeten, Joop
Het is nooit te laat om alsnog te gaan wielrennen.
mijn racefiets en
mijn ATB en lid van WTC de Hellen.
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
amclassic-fan
09 aug 2012 19:54
tiest schreef:Ze voegen wel degelijk iets toe. Ze nemen de trillingen van ondere af. Als je wil zoek ik de test gegevens erbij dan heb ik ook percentages voor je.
En jij denkt dat die trilling zo nodig door het rubberen blokje heen gaat? Die trilling neemt gewoon de makkelijkste weg en dat is via de carbon vezels om die inserts heen. Doordat het carbon van de achtervork bij de inserts vrij dun is qua diameter zal het allicht wat meer doorbuigen dan het gemiddelde frame. Om trillingen kwijt te raken heb je gewicht nodig, er zit iemand van 60-100 kg op het frame, dan gaat een paar gram plastic/rubber geen verschil maken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’