Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

jona91
Forum-lid

jona91 08 mar 2008 23:08

om daarvan te dromen mag ik eerst beginnen dromen van een job in de mechelse veilingen gedurende 2 maand,

is het soloist team frame nog in zwart te verkrijgen?

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 08 mar 2008 23:11

Soloist team in zwart is van 2006, misschien dat je bij dealers nog zo'n uitvoering op de kop kan tikken.

Je zal er wat belletjes aan moeten wagen denk ik, of even goed zoeken op internet.
Niet geschoten is altijd mis....
"Try not. Do or do not......there is no try"

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 08 mar 2008 23:20

Je fiets is erg mooi geworden Jelle!! Goed uitgekozen en heel veel plezier ermee!

cioccpryde
Forum-lid

cioccpryde 09 mar 2008 00:27

Volgens mij gaan de remhendels toch wat veraf staan.Ik kan mis zijn hee.
Is wel een super fietske.Niet vallen daarmee hoor.

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 09 mar 2008 12:27

HeleSnelleJelle schreef:
pjotr schreef:
HeleSnelleJelle schreef: Op deze fiets ga ik rijden in categorie 4.

IBAN schreef:Veel succes ermee. Beetje op de groei gekocht?

Categorie 4 ben je jaar of 11, dus ja.

Op de groei gekocht ja, maar ik pas er goed op hoor. In september wordt ik 11.

Hoi Jelle,

't is idd een mooie fiets en ik begrijp dat als je 10/11 bent je een fiets wat groter koopt, maar een 56 :rolleye:
Had dan voor 54 gegaan, dan kan je tenminste makkelijker aan 't stuur.
Wie zegt trouwens dat je ooit een 56 gaat nodig hebben ?
Toch wel een foutje van uw lbs hoor (maar misschien had die deze staan natuurlijk ... en moest die een 54 speciaal bestellen)

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 09 mar 2008 13:05

Dit frame is simpelweg veel te groot zo haal je de komende tijd onvoldoende uit de potentie van het frame. Fiets op de groei kopen is begrijpelijk maar niet verstandig (hoe mooi het frame ook is). Beter een gebruikt frame dat past (desnoods iets zwaarder) dan op deze manier. Zadel moet overigens nog wel een cm. of 2 naar beneden.

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 10 mar 2008 10:18

Sharkman 1 schreef:Dit frame is simpelweg veel te groot zo haal je de komende tijd onvoldoende uit de potentie van het frame. Fiets op de groei kopen is begrijpelijk maar niet verstandig (hoe mooi het frame ook is). Beter een gebruikt frame dat past (desnoods iets zwaarder) dan op deze manier. Zadel moet overigens nog wel een cm. of 2 naar beneden.

idd, duidelijk te zien op de foto, en als je op de vorige foto dan de fiets zou bekijken, dan blijft er niet veel zadelpen meer over.
Wat vind ik het toch altijd jammer dat mensen een verkeerd advies krijgen en dan toch wel een redelijk dure "mis"koop doen.
En als er geen stuurpen van 6 of korter opkomt, dan zal veilig remmen ook een probleem worden.

Hé Jelle, moest je er nu nog niet echt op gereden hebben, mijn advies -> ga er terug mee naar de winkel en vraag een maat kleiner !

21st-century
Forum-lid

21st-century 10 mar 2008 13:57

TS-Biker schreef:
HeleSnelleJelle schreef:
pjotr schreef:

Categorie 4 ben je jaar of 11, dus ja.

Op de groei gekocht ja, maar ik pas er goed op hoor. In september wordt ik 11.

Hoi Jelle,

't is idd een mooie fiets en ik begrijp dat als je 10/11 bent je een fiets wat groter koopt, maar een 56 :rolleye:
Had dan voor 54 gegaan, dan kan je tenminste makkelijker aan 't stuur.
Wie zegt trouwens dat je ooit een 56 gaat nodig hebben ?
Toch wel een foutje van uw lbs hoor (maar misschien had die deze staan natuurlijk ... en moest die een 54 speciaal bestellen)

Denk niet dat het een foutje is van de winkel, volgens mij heeft jelle`s vader hier voor gekozen aangezien hij hem ook zelf heeft opgebouwd. Nu is het frame idd aan de grote kant maar voor iemand van 10 is hij volgens mij best lang (aan zijn benen te zien) Groeien kan erg snel gaan met die jonge gasten en ik denk dat hij er een paar jaar mee voorruit moet kunnen. Een 54 wordt dan misschien wel erg snel te klein. Voor 1 seizoen zou het absoluut een foute keuze zijn maar als je twee of drie jaar voorruit kijkt dan zal het zeker een goede keuze zijn. Aan de andere kant misschien beter begonnen met een wat goedkoper of idd gebruikt frame met de juiste maat en later pas over stappen op een wat duurder frame. In ieder geval veel succes ermee Jelle !! het is en blijft een mooie fiets die soloist team.
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

21st-century
Forum-lid

21st-century 10 mar 2008 17:18

Vanmorgen nog 3,5 uur door de storm en de regen gereden met de R3 SL. Wat een bizar weertje zeg (hier in zeeuws-vlaanderen tenminste) vooral met zijwind (windstoten) was het af en toe behoorlijk werken om op de fiets te blijven zitten. R3sl is in mijn ogen nu dus ook windproof :D haha
Zou je enig verschil merken met een soloist met heel veel zijwind t.o.v. de r3 of maakt dat niets uit. Tegen de wind wel neem ik aan door de aerobuizen maar of dat nog veel uitmaakt met windkracht 8 of meer. Heeft iemand het nog aangedurfd om met hoge velgen te gaan rijden vandaag?
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 10 mar 2008 19:09

21st-century schreef:Zou je enig verschil merken met een soloist met heel veel zijwind t.o.v. de r3 of maakt dat niets uit. Tegen de wind wel neem ik aan door de aerobuizen maar of dat nog veel uitmaakt met windkracht 8 of meer.
Probeer eens in te denken als je vanaf de zijkant naar de fiets kijkt, wat het verschil in oppervlak van de fiets EN renner is met beide fietsen. 2% of zo? Dat zul je dus niet of nauwelijks voelen.

En het verschil vanaf de voorzijde gezien, is minder dan 0,2% schat ik. Volgens mij telt dan enkel de balhoofdbuis en de voorvork. Dat de overige buizen aero zijn, ziet er leuk uit, maar de luchtstroming daar is al behoorlijk verstoord door de voorzijde van de fiets en je benen, en dus is het voordeel vele malen kleiner.

De invloed van de vorm van het frame wordt IMO zwaar overtrokken. Het is niet te vergelijken met bijvoorbeeld de Formule 1 waar een goed ontwerp van de auto WEL zin heeft. Daar heb je te maken met een mooie aanstroming van de lucht van voor naar achteren, met nauwelijks verstoring door bewegende elementen. En het meest doorslaggevende is wel dat de snelheid daar veeeel hoger ligt. Als je dan bedenkt dat de luchtweerstand daar een kwadratische relatie mee heeft, ben je klaar met het ontwerpen van een fietsframe. Dat laatste moet gewoon een optimale positie (hoeft niet zo diep mogelijk te zijn) aan de renner bieden. Niets meer en niets minder...

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 10 mar 2008 20:19

[quote=21st-century
IBAN schreef:Denk niet dat het een foutje is van de winkel, volgens mij heeft jelle`s vader hier voor gekozen aangezien hij hem ook zelf heeft opgebouwd. Nu is het frame idd aan de grote kant maar voor iemand van 10 is hij volgens mij best lang (aan zijn benen te zien) Groeien kan erg snel gaan met die jonge gasten

Klopt, Jelle fietst vooral voor zijn plezier en hoeft de Tour nog niet te winnen dit jaar. Sterker, hij hoeft van mij helemaal niets te winnen. Ook niet in cat. 4. Het gaat puur om het plezier en gelukkig heeft hij dat. Overigens rijden we meer toertochten dan wedstrijden. Als je het allemaal gaat na meten zou een 54 ook te groot zijn maar deze 56 heeft hij volledig onder controle. Hij gaat er zeker een aantal jaar mee doen, alleen stuurpen zou tzt dan wat langer moeten.

nicom
Forum-lid

Gebruikersavatar nicom 10 mar 2008 20:32

Heb vorige week nog met hoge velgen (cosmic carbone) in een stormachtig weertje gereden.
Was best goed te doen. Moest op de Oesterdam (daar waait het altijd stevig met aan een kant de oosterschelde en aan de andere kant het markiezaatsmeer) wel schuinhangen om niet van de weg geblazen te worden, maar dat heb ik op me 2e fiets ook en daar staan lage velgen in.

Vandaag zag ik trouwens Bernard Eisel (High Road) ook met hoge velgen koersen, achter had hij zelfs een zipp 808 of misschien zelfs wel de 1080 gestoken en voor iets van een 50mm velg. En daar waaide het toch ook stevig.

Plaats reactie