De grote wielren quiz!
Rikkert?
Jij bent.
Jij bent.
Rííííííííííkkert..... kom je weer buiten spelen?
Sorry Sorry: Was effe buiten spelen.
Wat hebben Bauke Mollema en Chris Boardman gemeen? En nog een andere renner, maar als ik die er bij noem wordt de vraag wel erg makkelijk......
Succes.
Wat hebben Bauke Mollema en Chris Boardman gemeen? En nog een andere renner, maar als ik die er bij noem wordt de vraag wel erg makkelijk......
Succes.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
- timofietst
- Forum-lid
Beiden hebben 'de professor' als bijnaam, Boardman omdat hij zo bezeten was van techniek en trainingsmethodes, Mollema omdat hij (slechts twee jaar) gestudeerd heeft in groningen. De derde renner die je niet noemt is natuurlijk Fignon...
- timofietst
- Forum-lid
Ach ja, het was kerst he... Maar vooruit, hier is ie dan:
Welke legendarische pas werd in welk jaar voor het eerst in een grote ronde opgenomen en toen als eerste bedwongen door de grote Campionissimo?
Welke legendarische pas werd in welk jaar voor het eerst in een grote ronde opgenomen en toen als eerste bedwongen door de grote Campionissimo?
- timofietst
- Forum-lid
Je hebt gelijk, er waren dus meerdere antwoorden mogelijk. Half punt Ik doelde echter op een andere pas of col, in een andere ronde. Coppi was natuurlijk wel goed!
Ik weet overigens niet of je de Alp een pas/col (is hetzelfde toch?) zou moeten noemen, het is volgens mij geen pasweg die over de berg loopt naar het andere dal. In feite is het dus geen echte col...
Ik weet overigens niet of je de Alp een pas/col (is hetzelfde toch?) zou moeten noemen, het is volgens mij geen pasweg die over de berg loopt naar het andere dal. In feite is het dus geen echte col...