Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 30 mar 2011 13:08

@ppolla: Heb je evt een link waar ik eens kan kijken in Amerika?
Vertrouwen is goed, controle is beter.

ppolla
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 27 nov 2005 17:22

ppolla 30 mar 2011 13:09

Tornado Tom schreef:@ppolla: Heb je evt een link waar ik eens kan kijken in Amerika?


Niks mis met Vos...als je weet wat je wilt....en welke maat je nodig hebt..."cash en carry" type van het winkel...

in Amerika
http://www.racycles.com/Triathlon/Cervelo

rhwp
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 aug 2010 13:52
Locatie: Zwolle
Contact

rhwp 30 mar 2011 13:40

Furk schreef:Ziet er strak uit. Heb zelf ook een tijdje mijn (alu) tcr omgebouwd gehad. Ziet er om en of andere reden snel uit. Hoe heb je dat achterwiel gemaakt? Platen gekocht of zelf gemaakt?

Tnx.
Het achterwiel heb ik zelf gemaakt op basis van een Easton Vista. Hoe je dat kunt doen staat hier beschreven. Het plaatmateriaal heb ik bij een kunststofboer gehaald, stukken goedkoper dan bij de bouwmarkt.

Overigens wil ik mijn zadel nog iets hoger zetten, maar de zadelpen zit echt muurvast in het frame. Ik ben bang dat als ik er teveel kracht op zet, het carbon frame misschien scheurt. Weet iemand hier toevallig een oplossing voor?

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 30 mar 2011 13:51

@ppolla: Kun je idd goed zaken doen! Alleen, ik kan op de site niks terug vinden over verzendkosten. Hoe zit het met naheffen bij de douane? Heb eens iets van Livestrong besteld, daar werd ik ook niet echt vrolijk van!
Vertrouwen is goed, controle is beter.

ppolla
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 27 nov 2005 17:22

ppolla 30 mar 2011 14:54

Tornado Tom schreef:@ppolla: Kun je idd goed zaken doen! Alleen, ik kan op de site niks terug vinden over verzendkosten. Hoe zit het met naheffen bij de douane? Heb eens iets van Livestrong besteld, daar werd ik ook niet echt vrolijk van!


moet je met ze bellen over transportkosten.
belasting regel is dat je 14% invoerrecht moet betalen en dan nog 19% BTW....op de bedrag dat op de rekening staat...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 mar 2011 17:01

Verzendkosten van een complete fiets vanuit de USA is minimaal $250-$300. Kans dat de douane er naar kijkt is groot, dus kan het niet snel uit om een complete fiets te kpoen in de USA.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 30 mar 2011 23:00

Tja een fiets in USD betalen of een Chinees zou idd een optie zijn, maar daar was ik eerlijk gezegd niet van uit gegaan.
Een Slice is zeker ook een optie, maar persoonlijk vind ik juist m'n blauw/zilvere P2 een stuk fraaier dan een Slice of een standaard witte of zwarte P2.
Overigens gebruik ik m ook om gewoonweg wat plezierritjes mee te rijden hoor.
Disc eruit en lekker een paar uur cruisen, wen je gelijk aan de diepe(re) zit en geniet je van een heerlijk fietsje ;)
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 31 mar 2011 00:40

Waarom moet die disc er altijd uit voor een gewoon ritje?
Je kan toch ook prima met disc rijden? Zolang je maar een laag voorwiel hebt is er niks mis mee.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 31 mar 2011 00:47

Geert Jan schreef:Waarom moet die disc er altijd uit voor een gewoon ritje?
Je kan toch ook prima met disc rijden? Zolang je maar een laag voorwiel hebt is er niks mis mee.


Doe ik om 2 redenen:
- geen trek in tobben onderweg in geval van lekrijden met een tube (voor heb ik een draadbandje)
- het (psychologisch) voordeel van je disc beter/liever benutten tijdens een TT
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 31 mar 2011 00:59

Ik rijd in het zomerseizoen minimaal een keer, maar meestal vaker per week, met de TT-fiets en discwiel naar mijn werk. Vooral dat forenseren in vol ornaat, helpt me nog meer om mijn dagelijkse woon-werkritje een "vrijetijdsaspect" mee te geven.
Ik rijd wel compleet voor lul, zo 's morgens vroeg, maar daar raak je na een tijdje wel aan gewend:)

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 31 mar 2011 01:52

Arjan, bedankt.

Ik heb een disc met een draadbandje, dat zal voor mij dus niet op gaan. En daarnaast hoor je zelf amper wat als je met een disc rijd. Het is meestal iemand anders die je hoort.

Wel rij ik gewoon met hoge velgen en tubes op de weg. Maar dat terzijde.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

rhwp
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 aug 2010 13:52
Locatie: Zwolle
Contact

rhwp 31 mar 2011 12:36

Geert Jan schreef: En daarnaast hoor je zelf amper wat als je met een disc rijd. Het is meestal iemand anders die je hoort.


Klopt, mijn self-made disc hoor ik ook niet. Of anderen het wel horen weet ik eigenlijk niet, misschien heb ik wel een superstil discwheel gecreëerd ;-)

Het psychologisch voordeel, ongeacht of je het wiel zelf wel of niet hoort, is er natuurlijk zodra je wéét dat je met een disc rijdt en er dan vanuit gaat dat het je voordeel oplevert. Als je altijd met je disc rijdt, tja, dan valt er tijdens de wedstrijd dus geen (al dan niet psychologisch) voordeel te halen ten opzichte van de trainingsritten.

Plaats reactie