Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

alexander87
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 jul 2010 15:09

alexander87 22 aug 2013 19:13

Ik ben wel geinteresseerd in chinese wielen, maar is dit wel mogelijk als wat zwaardere fietser?
Met mijn 95 kilo (bij 2.00m) heb ik geen zin om steeds naar de fietsenmaker te moeten om ze opnieuw recht te laten stellen.. Iemand daar ervaring mee?

ARB
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 aug 2013 23:25

ARB 22 aug 2013 19:46

Bij bv FFWD wordt aangeraden boven de 90 kilo een speciaal wiel te nemen, met meer spaken. Ga er vanuit dat dat bij wielen uit China ook wel geldt.
Concorde, Colnago master, Batavus, Canyon Aeroad CF SLX Disc 8.0 Di2

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8915
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 22 aug 2013 21:20

alexander87 schreef:Ik ben wel geinteresseerd in chinese wielen, maar is dit wel mogelijk als wat zwaardere fietser?
Met mijn 95 kilo (bij 2.00m) heb ik geen zin om steeds naar de fietsenmaker te moeten om ze opnieuw recht te laten stellen.. Iemand daar ervaring mee?
Minimaal 24 spaaks.
De meeste zijn 20 sp voor bij de Chinees.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 23 aug 2013 11:30

Mijn yishun 50mm sub 1400gr clinchers gaan maandag op transport. Nu wel nieuwsgierig aan het worden...
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3092
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 23 aug 2013 19:48

spook schreef:Voor de Chinese carbonkenners,

Wat is het verschil tussen de 3K glossy / 3k matte / UD matte afwerking? Zowel esthetisch als kwalitatief bedoel ik dan.
Door het feit dat ik voor mijn rechtstreeks in china bestelde carbon frames zonder meer- of minderprijs kon kiezen uit 3K 12K of UD carbon als afwerking werd mijn vermoeden bevestigd dat het uiterlijk zeer weinig zegt over de kwaliteit en/of kostprijs.

Natuurlijk is er wel verschil in kwaliteit carbon en de nauwkeurigheid waarmee het gemaakt wordt, maar op alleen het uiterlijk kun je nauwelijks afgaan.

alexander87
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 jul 2010 15:09

alexander87 23 aug 2013 23:04

ARB schreef:Bij bv FFWD wordt aangeraden boven de 90 kilo een speciaal wiel te nemen, met meer spaken. Ga er vanuit dat dat bij wielen uit China ook wel geldt.
Shimano geeft aan dat hun Shimano WH-RS80-C50 een rijdersgewicht van 120 kg zouden moeten kunnen hebben. Zou dit dus betekenen dat ik alu wielen met een carbon kap wel gewoon zou kunnen bestellen? de C50's hebben namelijk 20 spaken achter en 16 voor..

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 23 aug 2013 23:29

alexander87 schreef:
ARB schreef:Bij bv FFWD wordt aangeraden boven de 90 kilo een speciaal wiel te nemen, met meer spaken. Ga er vanuit dat dat bij wielen uit China ook wel geldt.
Shimano geeft aan dat hun Shimano WH-RS80-C50 een rijdersgewicht van 120 kg zouden moeten kunnen hebben. Zou dit dus betekenen dat ik alu wielen met een carbon kap wel gewoon zou kunnen bestellen? de C50's hebben namelijk 20 spaken achter en 16 voor..
Bestellen wel, maar of je er ook lang mee kunt rijden..? Ik ben bang dat niemand je daar antwoord op kan geven, tenzij hij net zo zwaar is als jij, net zo sterk en precies dezelfde wielen heeft als jij wilt. Het lijkt me niet onverstandig om in jouw geval toch van wat meer spaken uit te gaan, bijvoorbeeld 28 voor en 32 achter.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

DvanW
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 27 aug 2011 15:25
Locatie: Utrecht

DvanW 24 aug 2013 09:43

Bij verschillende sites kun je ook gewoon wielen met meer spaken bestellen, soms even apart een mailtje sturen. Heb zelf velgen met 28 en 32 gaten in china laten maken en toen in Nederland laten spaken door een top wielbouwer. Blijft helaas altijd slapper dan een alu wielset maar op deze manier kan het wel. Kijk bijvoorbeeld eens bij Yoeleo. Succes!

ARB
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 aug 2013 23:25

ARB 24 aug 2013 17:10

alexander87 schreef:
ARB schreef:Bij bv FFWD wordt aangeraden boven de 90 kilo een speciaal wiel te nemen, met meer spaken. Ga er vanuit dat dat bij wielen uit China ook wel geldt.
Shimano geeft aan dat hun Shimano WH-RS80-C50 een rijdersgewicht van 120 kg zouden moeten kunnen hebben. Zou dit dus betekenen dat ik alu wielen met een carbon kap wel gewoon zou kunnen bestellen? de C50's hebben namelijk 20 spaken achter en 16 voor..
Geen ervaring mee sorry. Ik ben, nadat ik gestopt ben met wedstrijden, van 67 kilo naar, dit voorjaar, 84 gegaan. Toen ik 4 maand geleden weer begon wist ik niet of die trent zich zou doorzetten. Vandaar dat het bij het zoeken naar wielen opviel dat er wielen met meer spaken gemaakt werden boven de 90 kilo. Nu na 1700 km te hebben gefietst ben ik gelukkig net weer onder de 80 geschoten. Net als hier op het forum wordt gezegd, zou ik iemand zoeken met hetzelfde gewicht. Kijk daarnaast goed naar de hoogte van het wiel en of je daarnaast nog een ander setje hebt. Vandaag stond er al weer wat meer wind en die voel direct op je voorwiel. Mijn carbonnen wielen zijn 6 cm hoog. Als de wind straks echt toe gaat nemen, gaat er in ieder geval aan de voorkant een wiel in met een lagere velg. Succes met je verdere zoektocht.
Concorde, Colnago master, Batavus, Canyon Aeroad CF SLX Disc 8.0 Di2

RacingRalph
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 jul 2011 12:33

RacingRalph 24 aug 2013 21:24

Wordt er hier nu gezegd dat onze douanemensen de dozen niet openen om te bezien of men hier met namaak oid te maken heeft?

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 24 aug 2013 21:39

Volgens mij maakt de douane dozen open als ze vermoeden dat de inhoud niet klopt met de pakbon. Of als er geen pakbon is. Of als er iets vreemds op de pakbon staat. Of als er iets anders is waardoor ze twijfelen over de inhoud. Of wanneer ze een steekproef houden.

Standaard zullen ze niet elk pak openen.

Mocht het toch geopend worden en het blijkt een namaak artikel te zijn, dan ben je de sjaak.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

RacingRalph
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 jul 2011 12:33

RacingRalph 24 aug 2013 21:42

Ik ben slechts benieuwd of de kwaliteit van 50mm Clincher's wel helemaal goed zijn, ik bedoel dan de sets met de aluminium velgranden en carbon velgen. Waar ik schrik voor heb is dat bijvoorbeeld de spaaknippels door de velg komen oid. Iemand ervaring? En misschien net zo belangrijk, waar is een goede en vertrouwde handelaar in het verre oosten (ervaringen)

Plaats reactie