Pagina 256 van 669

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 22 aug 2013 19:13
door alexander87
Ik ben wel geinteresseerd in chinese wielen, maar is dit wel mogelijk als wat zwaardere fietser?
Met mijn 95 kilo (bij 2.00m) heb ik geen zin om steeds naar de fietsenmaker te moeten om ze opnieuw recht te laten stellen.. Iemand daar ervaring mee?

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 22 aug 2013 19:46
door ARB
Bij bv FFWD wordt aangeraden boven de 90 kilo een speciaal wiel te nemen, met meer spaken. Ga er vanuit dat dat bij wielen uit China ook wel geldt.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 22 aug 2013 21:20
door nijkie
alexander87 schreef:Ik ben wel geinteresseerd in chinese wielen, maar is dit wel mogelijk als wat zwaardere fietser?
Met mijn 95 kilo (bij 2.00m) heb ik geen zin om steeds naar de fietsenmaker te moeten om ze opnieuw recht te laten stellen.. Iemand daar ervaring mee?
Minimaal 24 spaaks.
De meeste zijn 20 sp voor bij de Chinees.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 23 aug 2013 11:30
door arnoudrace
Mijn yishun 50mm sub 1400gr clinchers gaan maandag op transport. Nu wel nieuwsgierig aan het worden...

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 23 aug 2013 19:48
door jsparie
spook schreef:Voor de Chinese carbonkenners,

Wat is het verschil tussen de 3K glossy / 3k matte / UD matte afwerking? Zowel esthetisch als kwalitatief bedoel ik dan.
Door het feit dat ik voor mijn rechtstreeks in china bestelde carbon frames zonder meer- of minderprijs kon kiezen uit 3K 12K of UD carbon als afwerking werd mijn vermoeden bevestigd dat het uiterlijk zeer weinig zegt over de kwaliteit en/of kostprijs.

Natuurlijk is er wel verschil in kwaliteit carbon en de nauwkeurigheid waarmee het gemaakt wordt, maar op alleen het uiterlijk kun je nauwelijks afgaan.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 23 aug 2013 23:04
door alexander87
ARB schreef:Bij bv FFWD wordt aangeraden boven de 90 kilo een speciaal wiel te nemen, met meer spaken. Ga er vanuit dat dat bij wielen uit China ook wel geldt.
Shimano geeft aan dat hun Shimano WH-RS80-C50 een rijdersgewicht van 120 kg zouden moeten kunnen hebben. Zou dit dus betekenen dat ik alu wielen met een carbon kap wel gewoon zou kunnen bestellen? de C50's hebben namelijk 20 spaken achter en 16 voor..

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 23 aug 2013 23:29
door oldandslow
alexander87 schreef:
ARB schreef:Bij bv FFWD wordt aangeraden boven de 90 kilo een speciaal wiel te nemen, met meer spaken. Ga er vanuit dat dat bij wielen uit China ook wel geldt.
Shimano geeft aan dat hun Shimano WH-RS80-C50 een rijdersgewicht van 120 kg zouden moeten kunnen hebben. Zou dit dus betekenen dat ik alu wielen met een carbon kap wel gewoon zou kunnen bestellen? de C50's hebben namelijk 20 spaken achter en 16 voor..
Bestellen wel, maar of je er ook lang mee kunt rijden..? Ik ben bang dat niemand je daar antwoord op kan geven, tenzij hij net zo zwaar is als jij, net zo sterk en precies dezelfde wielen heeft als jij wilt. Het lijkt me niet onverstandig om in jouw geval toch van wat meer spaken uit te gaan, bijvoorbeeld 28 voor en 32 achter.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 24 aug 2013 09:43
door DvanW
Bij verschillende sites kun je ook gewoon wielen met meer spaken bestellen, soms even apart een mailtje sturen. Heb zelf velgen met 28 en 32 gaten in china laten maken en toen in Nederland laten spaken door een top wielbouwer. Blijft helaas altijd slapper dan een alu wielset maar op deze manier kan het wel. Kijk bijvoorbeeld eens bij Yoeleo. Succes!

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 24 aug 2013 17:10
door ARB
alexander87 schreef:
ARB schreef:Bij bv FFWD wordt aangeraden boven de 90 kilo een speciaal wiel te nemen, met meer spaken. Ga er vanuit dat dat bij wielen uit China ook wel geldt.
Shimano geeft aan dat hun Shimano WH-RS80-C50 een rijdersgewicht van 120 kg zouden moeten kunnen hebben. Zou dit dus betekenen dat ik alu wielen met een carbon kap wel gewoon zou kunnen bestellen? de C50's hebben namelijk 20 spaken achter en 16 voor..
Geen ervaring mee sorry. Ik ben, nadat ik gestopt ben met wedstrijden, van 67 kilo naar, dit voorjaar, 84 gegaan. Toen ik 4 maand geleden weer begon wist ik niet of die trent zich zou doorzetten. Vandaar dat het bij het zoeken naar wielen opviel dat er wielen met meer spaken gemaakt werden boven de 90 kilo. Nu na 1700 km te hebben gefietst ben ik gelukkig net weer onder de 80 geschoten. Net als hier op het forum wordt gezegd, zou ik iemand zoeken met hetzelfde gewicht. Kijk daarnaast goed naar de hoogte van het wiel en of je daarnaast nog een ander setje hebt. Vandaag stond er al weer wat meer wind en die voel direct op je voorwiel. Mijn carbonnen wielen zijn 6 cm hoog. Als de wind straks echt toe gaat nemen, gaat er in ieder geval aan de voorkant een wiel in met een lagere velg. Succes met je verdere zoektocht.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 24 aug 2013 21:24
door RacingRalph
Wordt er hier nu gezegd dat onze douanemensen de dozen niet openen om te bezien of men hier met namaak oid te maken heeft?

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 24 aug 2013 21:39
door spook
Volgens mij maakt de douane dozen open als ze vermoeden dat de inhoud niet klopt met de pakbon. Of als er geen pakbon is. Of als er iets vreemds op de pakbon staat. Of als er iets anders is waardoor ze twijfelen over de inhoud. Of wanneer ze een steekproef houden.

Standaard zullen ze niet elk pak openen.

Mocht het toch geopend worden en het blijkt een namaak artikel te zijn, dan ben je de sjaak.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 24 aug 2013 21:42
door RacingRalph
Ik ben slechts benieuwd of de kwaliteit van 50mm Clincher's wel helemaal goed zijn, ik bedoel dan de sets met de aluminium velgranden en carbon velgen. Waar ik schrik voor heb is dat bijvoorbeeld de spaaknippels door de velg komen oid. Iemand ervaring? En misschien net zo belangrijk, waar is een goede en vertrouwde handelaar in het verre oosten (ervaringen)