Scott
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Bij welk merk vormt marketing niet minimaal 40% van de waarde van een merk. Het laten maken van een carbon frame stelt niet zoveel voor het vermarkten (en dan nog tegen een zo hoog mogelijke prijs) van een bepaald merk des te meer.
De verwachting is dat ca. 70-80% van te frames voor 2012/2013 aero shaped zal zijn dus waarom zou scott hier niet op inspelen?
De F01 is overigens wezenlijk anders als de Addict, een frame waar ik ook nog wel een aantal verbeteringen voor weet te verzinnen maar kennelijk is daar niet voor gekozen...
De verwachting is dat ca. 70-80% van te frames voor 2012/2013 aero shaped zal zijn dus waarom zou scott hier niet op inspelen?
De F01 is overigens wezenlijk anders als de Addict, een frame waar ik ook nog wel een aantal verbeteringen voor weet te verzinnen maar kennelijk is daar niet voor gekozen...
dat hele aero shaped gedoe wordt nu gelanceerd omdat de frame fabrikanten momenteel gewoon geen noemenswaardige technologische upgrades te bieden hebben... 'laten we de balhoofdbuis en de zadelpen buis dan maar wat meer aero gaan maken' is blijkbaar de meest innovatieve inval die ze momenteel hebben... lol
en op zich heeft dergelijke 'upgrade' een 0,0 toegevoegde waarde, te meer omdat de F01 zelfs zwaarder zal zijn als de huidige hmx addicts...
enfin, ik ben gesteld dus hoef ik me er eigenlijk ook niet al te druk in te maken...
en op zich heeft dergelijke 'upgrade' een 0,0 toegevoegde waarde, te meer omdat de F01 zelfs zwaarder zal zijn als de huidige hmx addicts...
enfin, ik ben gesteld dus hoef ik me er eigenlijk ook niet al te druk in te maken...
Ik hoef 'm dan ook niet om het gewicht, maar om beter te kunnen sprinten. Eerlijk gezegd ben ik er namelijk van overtuigd dat ik de kwaliteiten van Cav bezit, maar dat hij alleen zoveel harder gaat vanwege die F01.
Anyway, ieder merk gaat het er uiteindelijk om een sterk product voor de consument te hebben. Die fietsen van de profs kosten geld en dat moet terugverdiend worden bij ons stervelingen...
Anyway, ieder merk gaat het er uiteindelijk om een sterk product voor de consument te hebben. Die fietsen van de profs kosten geld en dat moet terugverdiend worden bij ons stervelingen...
H&H schreef:Ik kan het verkeerd hebben, maar volgens mij heeft Cavendish zijn addict weer gepakt...
In de Tour in ieder geval wel, ik heb zo snel niet kunnen vinden waarom.
Vermoed ook vandaag in de Vuelta.
~ Each cyclist has its story ~
~ Scott Addict - di2 12 speed - Roval C38 ~
~ Scott Addict - di2 12 speed - Roval C38 ~
Sharkman 1 schreef:De F01 is overigens wezenlijk anders als de Addict, een frame waar ik ook nog wel een aantal verbeteringen voor weet te verzinnen maar kennelijk is daar niet voor gekozen...
Welke verbeteringen? Zit namelijk te twijfelen of ik over zal stappen van mijn CR1 (die goed bevalt) naar een Addict....
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Ach zijn kleine dingen maar ik zou zelf een kleine wijziging aanbrengen in de geometrie (die nu eigenlijk iets te racy is)
Verder patten en dan vooral die aan de derailleurzijde moeten sterker worden en de cassette heeft meer clearance nodig. Mijn Addict werd achter bijna doorgezaagd (beetje buiten tolerantie i.c.m. te weinig speelruimte).
Verder: Ritchey one bold klemming bij de isp is een mislukking (niet licht en bovendien heel erg kwetsbaar, kan beter).
Derailleurhanger van carbon gaat niet met alle voorderailleurs even goed samen (en helemaal niet met tripple).
Een oude CR1 is niet veel minder dan een Addict (maar het is een verbetering, zeker als je wedstrijden rijdt), Tussen de huidige CR1 en de addict ligt een wereld van verschil en de wensen van de klanten zullen volledig anders zijn.
De oude CR1 is wel de beste allrounder (kan alles en is redelijk robuust gebouwd)
Verder patten en dan vooral die aan de derailleurzijde moeten sterker worden en de cassette heeft meer clearance nodig. Mijn Addict werd achter bijna doorgezaagd (beetje buiten tolerantie i.c.m. te weinig speelruimte).
Verder: Ritchey one bold klemming bij de isp is een mislukking (niet licht en bovendien heel erg kwetsbaar, kan beter).
Derailleurhanger van carbon gaat niet met alle voorderailleurs even goed samen (en helemaal niet met tripple).
Een oude CR1 is niet veel minder dan een Addict (maar het is een verbetering, zeker als je wedstrijden rijdt), Tussen de huidige CR1 en de addict ligt een wereld van verschil en de wensen van de klanten zullen volledig anders zijn.
De oude CR1 is wel de beste allrounder (kan alles en is redelijk robuust gebouwd)
Sharkman 1 schreef:Ach zijn kleine dingen maar ik zou zelf een kleine wijziging aanbrengen in de geometrie (die nu eigenlijk iets te racy is))
Ik dacht ook dat je op de Addict erg diep zat maar bij mijn maat valt dat nog mee. Bij een horizontale bovenbuismaat 58 hoort een 18 cm hoge balhoofdbuis.
Ter vergelijking:
Can Supersix (57,5) : 17,5
Giant TCR (58,5) : 18
Canyon Ultimate (57) : 17
Canyon Ultimate (59) : 18,5
Of zie ik andere dingen over het hoofd?
Hoi,
En oude CR-1 blijft nog altijd een super-allround carbon frame.
Licht en sterk, in een kleine maat een fijn stuurgedrag, enige nadeel is dat het niet het meest comfortabele frame is, maar dat went snel.
Bij aero denk ik dat dit alleen echt zinvol is in een tijdrit, dus ook bij scott vooral marketing....
Grtz,
Eric
En oude CR-1 blijft nog altijd een super-allround carbon frame.
Licht en sterk, in een kleine maat een fijn stuurgedrag, enige nadeel is dat het niet het meest comfortabele frame is, maar dat went snel.
Bij aero denk ik dat dit alleen echt zinvol is in een tijdrit, dus ook bij scott vooral marketing....
Grtz,
Eric
Mmm, moet ik er toch nog eens over denken.... Kan een Addict SL 2009 voor een aardige prijs kopen, maar ben wel erg te spreken over de robuustheid/rijeigenschappen/geometrie van de CR1 (model 2008 overigens, waarvan de patten van alu zijn), maar iets nieuws is natuurlijk ook altijd leuk.
Overigens is het geen isp en heb ik geen triple, dus dat scheelt weer!
Overigens is het geen isp en heb ik geen triple, dus dat scheelt weer!