Retro / oudere fietsen
Iemand nog een tip om een trapas die muurvast zit, los te krijgen? Het gaat om de rechterkant van een Shimano 600 trapas.
Shimano 6400 in BSA uitvoering.
Ik zou nog zo'n groep over hebben Chris, want mijn Gazelle Team gaat binnenkort ook helemaal uit elkaar, de huidige groep Chorus is die van begin jaren '90, en de fiets uit 1995, dus daar moet een 2e generatie Chorus opgezet worden. Na behoorlijk zoeken heb ik nu alle delen bij elkaar van deze groep, de laatste aanwinsten zijn het voor- en achterderailleur. Niet NOS, maar die fiets heeft ook echt wel wat gebruikssporen
En verder heb ik ook weer wat gescoord voor de Graphite groep, namelijk de remgrepen :
Voor de 6400 trapas, gewoon een passende sleutel pakken en een hamer, en dan met beleid lostimmeren? Frame op de kop zetten en goed vastklemmen met een voet. Of anders toch maar in de bankschroef zetten ... succes!
En verder heb ik ook weer wat gescoord voor de Graphite groep, namelijk de remgrepen :
Voor de 6400 trapas, gewoon een passende sleutel pakken en een hamer, en dan met beleid lostimmeren? Frame op de kop zetten en goed vastklemmen met een voet. Of anders toch maar in de bankschroef zetten ... succes!
De juiste sleutel heb en ik zie bevestigd dat ik goed om draai. Toch maar proberen om meer kracht te zetten. Die bankschroef is overigens ook een goede tip. Zo had ik de pedalen ook uit de cranks van het andere frame gekregen.
Nice
-
- Forum-lid
Prachtig, daarmee maak je ook in Frankrijk de blits!