Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

prjz
Forum-lid

prjz 20 nov 2023 11:26

Ernie C. schreef: 20 nov 2023 11:03 Maar waarom sociaal zijn in een land waar niet sociaal zijn de norm is?

Iedereen is hier bezig een zo groot mogelijk stuk van de taart naar zich toe te trekken en we hebben al decennia lang regeringen die dat aanmoedigen.
Precies en dat zie je ook terug in de peilingen. Meer dan de helft blijkt een graaicultuur wel prima te vinden, Dat mensen in de kou zitten, kinderen niet naar een sportclub kunnen, een kind dat naar de middelbare school moet geen laptop heeft, dat is toch gewoon hun probleem. 't Is net een wielerwedstrijd.
prj

prjz
Forum-lid

prjz 20 nov 2023 11:32

prjz schreef: 20 nov 2023 11:26
Ernie C. schreef: 20 nov 2023 11:03 Maar waarom sociaal zijn in een land waar niet sociaal zijn de norm is?

Iedereen is hier bezig een zo groot mogelijk stuk van de taart naar zich toe te trekken en we hebben al decennia lang regeringen die dat aanmoedigen.
Precies en dat zie je ook terug in de peilingen. Meer dan de helft blijkt een graaicultuur wel prima te vinden, Dat mensen in de kou zitten, kinderen niet naar een sportclub kunnen, een kind dat naar de middelbare school moet geen laptop heeft, dat is toch gewoon hun probleem. Dat je in de omgeving van Dordrecht beter geen groente uit eigen tuin kan eten, dat een melkkoe maar zes jaar mee gaat,dat je in de omgeving van IJmuiden eerder longklachten krijgt, daar kan ik toch niks aan doen.
prj

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 20 nov 2023 11:54

Het is geven en nemen. En meer belasten van de ene groep is wat mij betreft prima als je van de andere groep dan ook mag vragen om bij te dragen aan de samenleving door het inzetten van tijd en arbeid.

Als het uitganspunt ieder voor zich wordt/is...

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 20 nov 2023 12:00

Ernie C. schreef: 20 nov 2023 10:42
Jans schreef: 20 nov 2023 10:26 Mogen kinderen nog een tijdje kind blijven? Middelbare school is voor mij vroeg genoeg om met politiek te beginnen.
Waarom zou je het zaadje niet alvast planten? Zeker een opdracht waarin je ingaat op de reden waarom je stemt en niet te diep ingaat op politieke kleurtjes, is heel leerzaam.
Onze kinderen, nu begin dertig, zijn erg politiek bewust, maar hebben daar op de basisschool 0,0 over gehad. Dus een zaadje dat later, onder betere omstandigheden geplant wordt kan tot een veel grotere plant uitgroeien.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 20 nov 2023 12:57

prjz schreef: 20 nov 2023 11:22 Precies en dat zie je ook terug in de peilingen. Meer dan de helft van de keizers vindt een graaicultuur wel prima. Als ik maar een mijn auto kan blijven rijden en drie keer per jaar met vakantie kan gaan, Dat er mensen in de kou zitten dat kinderen niet kunnen sporten, dat ouders geen laptop kunnen betalen voor een kind dat naar de middelbare school gaat, is hun probleem toch.
Heeft iedereen in die situatie ook écht geprobeerd om de situatie te veranderen?
Ik ben er van overtuigd dat je met een gezonde portie doorzettingsvermogen echt kunt groeien.
Ik wil met alle liefde helpen, mijn oude laptop schenken voor schoolwerk, etc maar hoe weet ik dat het bij de juiste personen terecht komt? Ik kreeg nota bene de loopfiets en 20” fiets van mevr2016 niet eens bij een goed doel. Alleen zo’n kansloze kringloopwinkel. “Nee meneer, ik wil hem weggeven aan iemand die het echt nodig heeft”.
Kreeg het niet voor elkaar.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 20 nov 2023 14:40

Herken ik, paar jaar terug met gemeente en allelei bureau,s gebeld voor een gezin, wat met kinderen twee a drie jaar achter de onze zat, zodat we konden helpen. Lukte niet, kringloop was de enige, die er dan ook weer op verdienen.

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 20 nov 2023 16:18

Bij "ons" wil dat nog wel eens werken via de kerk. Die kennen de gezinnen ook waar de behoefte aan ondersteuning is. Naast de voedselbank is er ook nog een kledingbank. Voor de absolute minima gratis, voor anderen een paar euro per kledingstuk.

hopjes
Forum-lid

hopjes 20 nov 2023 16:26

Voor degenen die geïnteresseerd zijn waarom PVV momenteel heel hoog in de peilingen staat. De podcast van Wierd Duk gaat erover, inderdaad een rechtse journalist maar hij benoemt heel duidelijk een aantal herkenbare issues.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 20 nov 2023 16:41

EmPeHa schreef: 20 nov 2023 16:18 Bij "ons" wil dat nog wel eens werken via de kerk. Die kennen de gezinnen ook waar de behoefte aan ondersteuning is. Naast de voedselbank is er ook nog een kledingbank. Voor de absolute minima gratis, voor anderen een paar euro per kledingstuk.
Goeie tip! Ik ga het eens vragen, staat bijna in mijn achtertuin
Ha ik nog niet aan gedacht

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 20 nov 2023 16:58

Ik zet het gewoon gratis op marktplaats, of voor heel weinig en als ik merk dat het arme mensen zijn, geef ik het alsnog gratis weg.
Campagnolo Ultra Dork

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 20 nov 2023 17:01

Ernie C. schreef: 20 nov 2023 07:29
mao schreef: 20 nov 2023 00:16 Wereldwijd gezien zijn we al behoorlijk genivelleerd,

Zijn vermogens in Nederland extreem ongelijk verdeeld?
Niet volgens de World Inequality Database van Thomas Piketty c.s. Daarin bezit de rijkste 1 procent van Nederland 16% van het totale vermogen.
Alleen in België is dat aandeel lager

Volgens de WIDB is het aandeel van de rijkste 10% in Nederland zelfs het laagste ter wereld, met 48%.

https://x.com/phvmulligen/status/163884 ... 96544?s=20
"Maar" 10%, heeft "maar" de helft? Dat lijken mij dus geen cijfers om trots op te zijn.
Dat klopt, daar kunnen we niet trots op wezen.
Het zou beter wezen als de rest (meer) gaat werken, beter z’n best zou doen op school, spaarzaam met z’n geld om zou gaan en geen onzinnige uit gaven zou doen ;-).

Ernie, mag ik vragen? Jij bent toch docent / leraar?

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 20 nov 2023 17:37

Ernie C. schreef: 20 nov 2023 10:42
Jans schreef: 20 nov 2023 10:26 Mogen kinderen nog een tijdje kind blijven? Middelbare school is voor mij vroeg genoeg om met politiek te beginnen.
Waarom zou je het zaadje niet alvast planten? Zeker een opdracht waarin je ingaat op de reden waarom je stemt en niet te diep ingaat op politieke kleurtjes, is heel leerzaam.
Baudet op tik tok of minecraft allemaal klein bier,
De angst scenario’s die dag in dag uit in het journaal en de rest van de media langskomen, daar zou je pas zorgen om moeten maken….
De einden der tijden is al zo vaak voorspeld door de media, 1974 dacht men nog dat er een ijstijd aan zat te komen, olie zou binnen 50 jaar op wezen, dan hebben we nog de ozon gat gehad, corona ( weet je nog zelfs kinderen moesten moesten er zelfs aan geloven ) , de Russen moeten in Oekraïne gestopt worden anders worden we onder de voet gelopen enz enz….om maar een paar voorbeelden te noemen van de laatste tijd.

Gesloten