Precies en dat zie je ook terug in de peilingen. Meer dan de helft blijkt een graaicultuur wel prima te vinden, Dat mensen in de kou zitten, kinderen niet naar een sportclub kunnen, een kind dat naar de middelbare school moet geen laptop heeft, dat is toch gewoon hun probleem. 't Is net een wielerwedstrijd.
Politiek
prj
prjz schreef: ↑20 nov 2023 11:26Precies en dat zie je ook terug in de peilingen. Meer dan de helft blijkt een graaicultuur wel prima te vinden, Dat mensen in de kou zitten, kinderen niet naar een sportclub kunnen, een kind dat naar de middelbare school moet geen laptop heeft, dat is toch gewoon hun probleem. Dat je in de omgeving van Dordrecht beter geen groente uit eigen tuin kan eten, dat een melkkoe maar zes jaar mee gaat,dat je in de omgeving van IJmuiden eerder longklachten krijgt, daar kan ik toch niks aan doen.
prj
Het is geven en nemen. En meer belasten van de ene groep is wat mij betreft prima als je van de andere groep dan ook mag vragen om bij te dragen aan de samenleving door het inzetten van tijd en arbeid.
Als het uitganspunt ieder voor zich wordt/is...
Als het uitganspunt ieder voor zich wordt/is...
Onze kinderen, nu begin dertig, zijn erg politiek bewust, maar hebben daar op de basisschool 0,0 over gehad. Dus een zaadje dat later, onder betere omstandigheden geplant wordt kan tot een veel grotere plant uitgroeien.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Heeft iedereen in die situatie ook écht geprobeerd om de situatie te veranderen?prjz schreef: ↑20 nov 2023 11:22 Precies en dat zie je ook terug in de peilingen. Meer dan de helft van de keizers vindt een graaicultuur wel prima. Als ik maar een mijn auto kan blijven rijden en drie keer per jaar met vakantie kan gaan, Dat er mensen in de kou zitten dat kinderen niet kunnen sporten, dat ouders geen laptop kunnen betalen voor een kind dat naar de middelbare school gaat, is hun probleem toch.
Ik ben er van overtuigd dat je met een gezonde portie doorzettingsvermogen echt kunt groeien.
Ik wil met alle liefde helpen, mijn oude laptop schenken voor schoolwerk, etc maar hoe weet ik dat het bij de juiste personen terecht komt? Ik kreeg nota bene de loopfiets en 20” fiets van mevr2016 niet eens bij een goed doel. Alleen zo’n kansloze kringloopwinkel. “Nee meneer, ik wil hem weggeven aan iemand die het echt nodig heeft”.
Kreeg het niet voor elkaar.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Herken ik, paar jaar terug met gemeente en allelei bureau,s gebeld voor een gezin, wat met kinderen twee a drie jaar achter de onze zat, zodat we konden helpen. Lukte niet, kringloop was de enige, die er dan ook weer op verdienen.
Bij "ons" wil dat nog wel eens werken via de kerk. Die kennen de gezinnen ook waar de behoefte aan ondersteuning is. Naast de voedselbank is er ook nog een kledingbank. Voor de absolute minima gratis, voor anderen een paar euro per kledingstuk.
-
- Forum-lid HC
Goeie tip! Ik ga het eens vragen, staat bijna in mijn achtertuin
Ha ik nog niet aan gedacht
Dat klopt, daar kunnen we niet trots op wezen.Ernie C. schreef: ↑20 nov 2023 07:29"Maar" 10%, heeft "maar" de helft? Dat lijken mij dus geen cijfers om trots op te zijn.mao schreef: ↑20 nov 2023 00:16 Wereldwijd gezien zijn we al behoorlijk genivelleerd,
Zijn vermogens in Nederland extreem ongelijk verdeeld?
Niet volgens de World Inequality Database van Thomas Piketty c.s. Daarin bezit de rijkste 1 procent van Nederland 16% van het totale vermogen.
Alleen in België is dat aandeel lager
Volgens de WIDB is het aandeel van de rijkste 10% in Nederland zelfs het laagste ter wereld, met 48%.
https://x.com/phvmulligen/status/163884 ... 96544?s=20
Het zou beter wezen als de rest (meer) gaat werken, beter z’n best zou doen op school, spaarzaam met z’n geld om zou gaan en geen onzinnige uit gaven zou doen .
Ernie, mag ik vragen? Jij bent toch docent / leraar?
Baudet op tik tok of minecraft allemaal klein bier,
De angst scenario’s die dag in dag uit in het journaal en de rest van de media langskomen, daar zou je pas zorgen om moeten maken….
De einden der tijden is al zo vaak voorspeld door de media, 1974 dacht men nog dat er een ijstijd aan zat te komen, olie zou binnen 50 jaar op wezen, dan hebben we nog de ozon gat gehad, corona ( weet je nog zelfs kinderen moesten moesten er zelfs aan geloven ) , de Russen moeten in Oekraïne gestopt worden anders worden we onder de voet gelopen enz enz….om maar een paar voorbeelden te noemen van de laatste tijd.