Titanium fietsen
Ik heb ook naar die pen gekeken maar ben geen fan van klemming langs de zijkant.
Zelfs met de adapter voor ovalen rails is het nog niet ideaal om deze met zadels met carbon rails te gebruiken (en een Becker past niet eens).
Vaak worden deze zadels specifiek ontworpen voor top-down klemming, klemkrachten van de zijkant doen de meeste carbon rails geen goed.
Voor zover ik heb kunnen ontdekken bestaat er geen titanium setback zadelpen met top down klemming, een redelijk gewicht en een mooi uiterlijk.
Ik ben zelf afgelopen week op zoek geweest naar een mooie pen maar niets gevonden, uiteindelijk voor een Thomson masterpiece gegaan met als aanpassing, titanium boutjes, carbon zadelgootje en POP-yokes.
Dat kost je minder dan 200€ en je hebt de lichtst mogelijk aluminium setback zadelpen.
Zelfs met de adapter voor ovalen rails is het nog niet ideaal om deze met zadels met carbon rails te gebruiken (en een Becker past niet eens).
Vaak worden deze zadels specifiek ontworpen voor top-down klemming, klemkrachten van de zijkant doen de meeste carbon rails geen goed.
Voor zover ik heb kunnen ontdekken bestaat er geen titanium setback zadelpen met top down klemming, een redelijk gewicht en een mooi uiterlijk.
Ik ben zelf afgelopen week op zoek geweest naar een mooie pen maar niets gevonden, uiteindelijk voor een Thomson masterpiece gegaan met als aanpassing, titanium boutjes, carbon zadelgootje en POP-yokes.
Dat kost je minder dan 200€ en je hebt de lichtst mogelijk aluminium setback zadelpen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Hoi,Tom-s schreef:Ik heb ook naar die pen gekeken maar ben geen fan van klemming langs de zijkant.
Zelfs met de adapter voor ovalen rails is het nog niet ideaal om deze met zadels met carbon rails te gebruiken (en een Becker past niet eens).
Vaak worden deze zadels specifiek ontworpen voor top-down klemming, klemkrachten van de zijkant doen de meeste carbon rails geen goed.
Voor zover ik heb kunnen ontdekken bestaat er geen titanium setback zadelpen met top down klemming, een redelijk gewicht en een mooi uiterlijk.
Ik ben zelf afgelopen week op zoek geweest naar een mooie pen maar niets gevonden, uiteindelijk voor een Thomson masterpiece gegaan met als aanpassing, titanium boutjes, carbon zadelgootje en POP-yokes.
Dat kost je minder dan 200€ en je hebt de lichtst mogelijk aluminium setback zadelpen.
Deze dan misschien ?
Uploaded with ImageShack.us
Grtz,
Morel.
Weet jij een beter type dat wel werkt met een setback pen? Ik weet dat AX-Lightness yokes een groter oppervlak hebben en mogelijk beter zijn voor mijn zadelrails maar ze werken niet met alle zadels (becker). KCNC yokes zijn helemaal slecht omdat je die perfect vlak moet monteren en dat lukt niet omdat je inbus en zeker momentsleutel niet meer in het boutje past onder die hoek bij een setback zadelpen.amclassic-fan schreef:Je maakt je druk over de klem krachten en dan monteer je POP yokes?
Ik rij liever met POP / Mack / Ax-Lightness Yokes dan bijvoorbeeld die van KCNC of Tune omdat deze eerste een zadelrail nooit beschadigen.
Wat voor mij het belangrijkst is qua drukpunten is het onderste gootje. Daarom dat ik daar een Smud zadelgootje voor bestel welke de rails in zijn geheel ondersteunen. Ook op mijn AX-Daedalus heb ik zo een zadelgootje omdat deze de rails gewoon mooier ondersteunt en dus ook geen markeringen achterlaat zoals het originele gootje wel doet. Drukpunten langs boven maak ik me met een rond set yokes nooit zorgen over, deze hoeven enkel te klemmen, geen klappen op te vangen.
Je hebt gelijk, bedankt om dat recht te zetten. Ik had die titanium pen niet in dat detail gekeken en dacht dat het om een klemmechanisme ging zoals bij de vorige generatie Cannondale SAVE zadelpennen (USE).apexrider schreef:Als je de Lynskey pen bedoelt, dan heb je het mis. De klemming is wel degelijk van boven en onder. Ik heb dezelfde klemming, maar dan met de carbon pen van Enve.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Als je je zorgen op de klemming maakt moet je gewoon de originele bovenkant van de Masterpiece gebruiken. De bovenkant van de klemming krijgt praktisch dezelfde piekbelastingen te verwerken dan de onderkant. Vrij logisch gezien het feit dat je zwaartepunt achter het klempunt ligt.
Kan iemand mij een paar praktische tips geven om mijn titanium frame te reinigen en van kleine krasjes te ontdoen? Heb vandaag een Gazelle V8 frame op de kop kunnen tikken en vooral op de plekken waar de kabels tegen het frame hebben geschuurd zijn wat lichte schuurplekjes ontstaan. Daarnaast zitten er wat lichte krasjes op de achterbrug waar de ketting heeft gelopen.
Nadat ik mijn titanium frame eerst met water heb gereinigd verwijder ik de achtergbleven vlekken met RVS reiniger van HG. Beschadigingen kun je herstellen met een schuurpad van 3m, bij Lynskey gebruiken ze Scotch-Brite 7440 (bruin). Ik kon zo snel niet vinden waar je deze in Nederland kunt bestellen, bij Overtoom hebben ze Scotch-Brite 7447 waarmee het ook wel zal gaan.
Laatst gewijzigd door apexrider op 13 mar 2013 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.