Tijdritfietsen
Los van dat mijn disc voorzien is van tube zou ik het niet doen wegens het kostenaspect. Een Disc slijt ook, en er is relatief duur in het vervangen. Wel heb ik om die reden destijds kuipertjes gekocht (Full Carbon Clinchers) Werkt ook goed als TT-trainingswiel.
- tornadotom
- Forum-lid
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39
Zoals met veel dingen; ik olie m'n benen alleen voor een wedstrijd, trainen nooit. Ik gebruik Toco Tolin (mint vloeistof) alleen voor een wedstrijd, trainen nooit. Allemaal wat extra bijgeloof! Helpt het niet, het geeft toch moed!
Vertrouwen is goed, controle is beter.
- geertjan5
- Forum-lid
- Berichten: 1093
- Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
- Locatie: Friesland, nabij Sneek
@ rhwp
Mocht je willen kijken of je home made disc geluid maakt voor anderen kan je aan 1 kant van je fiets hangen (jij links en je fiets schuin rechts) dan moet er toch wel wat te horen zijn.
Een voordeel van trainen met disc vind ik bijvoorbeeld bochten rijden. Ik ben echt geen 'held' in de bochten en rijd deze ook belabbert, met een disc rijd het toch anders dan open wieltjes en het lijkt me goed dat dat ook eens getraind word.
En als je eenmaal aan de startkar/ startpodium staat, krijg naast de totale voorbereiding helemaal weer het gevoel dat je in een wedstrijd zit;).
Mocht je willen kijken of je home made disc geluid maakt voor anderen kan je aan 1 kant van je fiets hangen (jij links en je fiets schuin rechts) dan moet er toch wel wat te horen zijn.
Een voordeel van trainen met disc vind ik bijvoorbeeld bochten rijden. Ik ben echt geen 'held' in de bochten en rijd deze ook belabbert, met een disc rijd het toch anders dan open wieltjes en het lijkt me goed dat dat ook eens getraind word.
En als je eenmaal aan de startkar/ startpodium staat, krijg naast de totale voorbereiding helemaal weer het gevoel dat je in een wedstrijd zit;).
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.
- tornadotom
- Forum-lid
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39
Weet iemand eigenlijk waar je de Nederlandse prijzen kunt vinden van de Fuji D6? Google geeft niet zoveel af eigenlijk. Ziet er wel een brute bak uit... Of is het er 1 uit de categorie; plastic fantastic?!
Vertrouwen is goed, controle is beter.
- geertjan5
- Forum-lid
- Berichten: 1093
- Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
- Locatie: Friesland, nabij Sneek
Tornado Tom schreef:Of is het er 1 uit de categorie; plastic fantastic?!
+10 fantastische opmerking! die houden we er zeker in
Helaas kan ik je verder niet helpen. Al ziet de d6 er idd vet uit!
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.
- tornadotom
- Forum-lid
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39
Heb hem eens op de beurs gezien... Die achterrem is "omhuld" door het frame, appart. Maar als je in de regen rijdt vangt dat ontzettend veel vuil ben ik bang.
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Tornado Tom schreef:Weet iemand eigenlijk waar je de Nederlandse prijzen kunt vinden van de Fuji D6? Google geeft niet zoveel af eigenlijk. Ziet er wel een brute bak uit... Of is het er 1 uit de categorie; plastic fantastic?!
Hopelijk kan EP bike's uit Zeist je helpen (zit ook op dit forum).
Van Kokke Sport BV heb ik begrepen dat zij Fuji dealer zijn.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
- tornadotom
- Forum-lid
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39
Die is erg mooi ja
Ik ben momenteel opzoek naar een budget tijdritfiets, framemaat 60/61, momenteel zit ik te kijken naar:
Ridley phaeton T a 1399,-
Cayon speedmax AL 8.0 a 1599,-
Aluminium is prima voor mij, bij mijn lengte en gewicht valt een kilogrammetje meer of minder op een tijdrit in het niets. Ik hoef ook geen ultegra, shimano 105 zal voor mij prima zijn werk kunnen doen.
Wat ik wel belangrijk vind is:
- Tijdritstuur
- Redelijk aerodynamisch frame
- maat 60/61
- Shifters op het tijdritsstuur
Zijn er nog meer suggestiess rond hetzelfde budget?
Ik ben momenteel opzoek naar een budget tijdritfiets, framemaat 60/61, momenteel zit ik te kijken naar:
Ridley phaeton T a 1399,-
Cayon speedmax AL 8.0 a 1599,-
Aluminium is prima voor mij, bij mijn lengte en gewicht valt een kilogrammetje meer of minder op een tijdrit in het niets. Ik hoef ook geen ultegra, shimano 105 zal voor mij prima zijn werk kunnen doen.
Wat ik wel belangrijk vind is:
- Tijdritstuur
- Redelijk aerodynamisch frame
- maat 60/61
- Shifters op het tijdritsstuur
Zijn er nog meer suggestiess rond hetzelfde budget?
Jong broekie ('91)
ex eigenaar 83 koga miyata gentsracer aero (race)
'86 koga miyata terrarunner-e (ATB)
'10 Merida Crossway (werk-woon fiets)
Binnenkort '11 Ridley Pheaton T (redelijk betaalbaar tijdrit beestje, ook voor langere ritten)
ex eigenaar 83 koga miyata gentsracer aero (race)
'86 koga miyata terrarunner-e (ATB)
'10 Merida Crossway (werk-woon fiets)
Binnenkort '11 Ridley Pheaton T (redelijk betaalbaar tijdrit beestje, ook voor langere ritten)
HJvK schreef:Zijn er nog meer suggestiess rond hetzelfde budget?
Als je het leuk vindt om zelf spullen bij elkaar te zoeken en op te bouwen, zou je een bv een Pro Lite Espresso kunnen overwegen, zoals ik gedaan heb. Hij staat op pagina 204. Die blijft ruim binnen budget.
Frame is relatief goedkoop bij ChainReactionCycles. Frameset is ca. 400 euro. Afhankelijk van de verdeling van het budget kun je ook een iets duurdere versie nemen met een mooiere zadelpen in de vorm van de zitbuis en horizontale uitvalpatten.
- tornadotom
- Forum-lid
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39
@HJvK: Je zou eens kunnen kijken in het Chinarello topic. Daar hebben ze voor weinig geld al TT's samengesteld dacht ik. Wel al vlug carbon, maar ik heb op Ebay ook al alu frame's gezien voor weinig.
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Tornado Tom schreef:FF een afbeelding zodat duidelijk is waarover we praten:
Zo even uit m'n hoofd en info die ik ooit heb opgevraagd.
Deze afgebeelde D6 2.0 kost 4699 euro.
Via de importeur heb ik begrepen dat het frame ook los te krijgen is: 2099 euro.
De D6 3.0 kost volgens mij 2499 euro.
Daarnaast heb je nog de D6 1.0, maar daar weet ik geen prijs van: ga maar uit van dik 7 a 8000 euro.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity