Maar Sensa mag dat wel toch?jules_msk schreef:Inderdaad vreemd dat dit een "echte Italiaan" wordt genoemd.
Ok, waarschijnlijk komt het merendeel van de "echte" Italiaanse frames ook uit China. Maar ze worden toch nog door een echte Italiaan geassembleerd en verkocht. Een chinees frame dat door een Nederlander in elkaar werd gezet en waar enkel een Italiaans klinkende naam op geplakt wordt een Italiaanse fiets noemen, gaat me wel ver...
Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
-
- Forum-lid
Zojuist een carbonzadel besteld, voor dat geld wil ik het wel eens proberen...
http://www.aliexpress.com/snapshot/260007253.html
Ben benieuwd!
http://www.aliexpress.com/snapshot/260007253.html
Ben benieuwd!
'I have too many bikes', said no cyclist ever.
Ik had op 7 augustus al een vraag gesteld over Flyxii en hier en daar wat ervaringen van jullie gehoord. Na enig mailcontact heb ik besloten om mijn nieuwe wielen daar in ieder geval niet te bestellen. Er was werkelijk geen kaas te maken van de antwoorden op de vragen die ik via de mail had gesteld. Het engels was dusdanig slecht dat ik er geen vertrouwen in had dat de goede wielset naar me verstuurd zou worden, bovendien zag ik het al helemaal niet voor me hoe een garantiegeval in dit geval opgelost zou worden. Bovendien werden mijn 'moeilijkere' vragen uberhaupt niet beantwoord, dus Flyxii is een no-go.
Ik ben op zoek naar 50mm hoge carbon aluminium clinchers, maar ik heb niet zoveel aanbieders gevonden die alu carbon wielen verkopen. Enige zijn:
- Farsports http://www.farsports.cn/product/detail.php/id-134.html
- Yoeleo http://www.yoeleo.com/700c-50mm-carbon- ... rface.html
Kennen jullie nog meer aanbieders? Ik hoor ze graag. Dan heb ik wat meer vergelijkingsmateriaal. Ik vind Farsports wat duur, dan koop ik liever een bewezen merk 2e hands. Yoeleo heb ik wel positieve verhalen over gehoord, maar niets over alu/carbon wielen...
Hoor graag van jullie!
Ik ben op zoek naar 50mm hoge carbon aluminium clinchers, maar ik heb niet zoveel aanbieders gevonden die alu carbon wielen verkopen. Enige zijn:
Kennen jullie nog meer aanbieders? Ik hoor ze graag. Dan heb ik wat meer vergelijkingsmateriaal. Ik vind Farsports wat duur, dan koop ik liever een bewezen merk 2e hands. Yoeleo heb ik wel positieve verhalen over gehoord, maar niets over alu/carbon wielen...
Hoor graag van jullie!
In het topic "carbon clincher uit China" werd deze vraag onlangs ook gesteld. Maar... ook hier... ik snap het niet. De tweede link die je geeft komt inclusief verzenden op 500 dollar. Daar komen mogelijk nog douane kosten bij. Waarom zou je dan een set carbon wielen met alu remrand uit China laten komen? Een dergelijke set is in NL gewoon te krijgen vanaf 550 euro. Kan me niet voorstellen dat daar nog heel veel financieel voordeel te behalen is.zlyrinx schreef: Ik ben op zoek naar 50mm hoge carbon aluminium clinchers, maar ik heb niet zoveel aanbieders gevonden die alu carbon wielen verkopen.
De Chinezen zijn goedkoper dan de bij ons bekende merken voor full carbon clinchers, maar die zoek jij niet.
Mogen misschien wel... maar het gaat wel wat ver... wat dat betreft deel ik de mening van Jules volledig.RacingRalph schreef:Maar Sensa mag dat wel toch?jules_msk schreef:Een chinees frame dat door een Nederlander in elkaar werd gezet en waar enkel een Italiaans klinkende naam op geplakt wordt een Italiaanse fiets noemen, gaat me wel ver...
Sinds wanneer noemt Sensa zijn fietsen italiaans?RacingRalph schreef:Maar Sensa mag dat wel toch?jules_msk schreef:Inderdaad vreemd dat dit een "echte Italiaan" wordt genoemd.
Ok, waarschijnlijk komt het merendeel van de "echte" Italiaanse frames ook uit China. Maar ze worden toch nog door een echte Italiaan geassembleerd en verkocht. Een chinees frame dat door een Nederlander in elkaar werd gezet en waar enkel een Italiaans klinkende naam op geplakt wordt een Italiaanse fiets noemen, gaat me wel ver...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
-
- Forum-lid
Sensa pakt n chinees, plakt er n italiaans/spaans klinkende naam op en noemt het nederlands fabricaat.... ach misschien gaat er nu bij iemand n lampje aan. Of niet.
In elke casus neemt men een frame uit het oosten. Ook de grote "producenten" of "merken" of gewoonweg importeurs.
Eigenlijk probeert men dus een product uit het oosten te verwesteren.
In elke casus neemt men een frame uit het oosten. Ook de grote "producenten" of "merken" of gewoonweg importeurs.
-
- Forum-lid
Yoeloe verkoopt eigenlijk hetzelfde als het overgrote deel vd aanbieders, hij vraagt er alleen wat meer voor.zlyrinx schreef:Ik had op 7 augustus al een vraag gesteld over Flyxii en hier en daar wat ervaringen van jullie gehoord. Na enig mailcontact heb ik besloten om mijn nieuwe wielen daar in ieder geval niet te bestellen. Er was werkelijk geen kaas te maken van de antwoorden op de vragen die ik via de mail had gesteld. Het engels was dusdanig slecht dat ik er geen vertrouwen in had dat de goede wielset naar me verstuurd zou worden, bovendien zag ik het al helemaal niet voor me hoe een garantiegeval in dit geval opgelost zou worden. Bovendien werden mijn 'moeilijkere' vragen uberhaupt niet beantwoord, dus Flyxii is een no-go.
Hoor graag van jullie!
Waar kan ik die alu carbon clinchers van 550 dan vinden hier in NL..?buddo schreef:In het topic "carbon clincher uit China" werd deze vraag onlangs ook gesteld. Maar... ook hier... ik snap het niet. De tweede link die je geeft komt inclusief verzenden op 500 dollar. Daar komen mogelijk nog douane kosten bij. Waarom zou je dan een set carbon wielen met alu remrand uit China laten komen? Een dergelijke set is in NL gewoon te krijgen vanaf 550 euro. Kan me niet voorstellen dat daar nog heel veel financieel voordeel te behalen is.zlyrinx schreef: Ik ben op zoek naar 50mm hoge carbon aluminium clinchers, maar ik heb niet zoveel aanbieders gevonden die alu carbon wielen verkopen.
De Chinezen zijn goedkoper dan de bij ons bekende merken voor full carbon clinchers, maar die zoek jij niet.
Ik krijg het idee dat het setje van Farsport behoorlijk hoogwaardig is, dus kwalitatief een stuk beter is dan een setje wat hier voor hetzelfde geld te krijgen zou zijn. Ik vraag me bijvoorbeeld af hoe bijv. een setje alu carbon clinchers van Farsports zich verhoudt tot Campagnolo Bullets 50? Prijstechnisch relatief vergelijkbaar, maar de Farsports zijn lichter, meer 'aero' velg, met de bewezen kwaliteit van cx-ray spaken en novatec sl naven... Maar ik hoor graag hoe jij dat ziet.
Dus volgens jou doen de grote merken niks aan ontwikkeling en kopen ze gewoon stockframes uit China en Taiwan? Productie uitbesteden is echt wel wat anders dan "een frame uit het oosten nemen" en er een eigen naam op plakken.RacingRalph schreef:Sensa pakt n chinees, plakt er n italiaans/spaans klinkende naam op en noemt het nederlands fabricaat.... ach misschien gaat er nu bij iemand n lampje aan. Of niet.
Je kan wel blijven proberen je eigen stomme actie goed te praten, maar dat gaat je echt niet lukken...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
- Supergrover
- Forum-lid HC
...ik ga vast chips + cola pakken....
Tja je slaat de spijker op zijn kop , er zijn veel ook grotere merken die de carbon fabrikant de ontwikkeling laten doen en vervolgens dat frame uit de folder halen bij deze carbon fabrikant.Karl66 schreef:Dus volgens jou doen de grote merken niks aan ontwikkeling en kopen ze gewoon stockframes uit China en Taiwan? Productie uitbesteden is echt wel wat anders dan "een frame uit het oosten nemen" en er een eigen naam op plakken.RacingRalph schreef:Sensa pakt n chinees, plakt er n italiaans/spaans klinkende naam op en noemt het nederlands fabricaat.... ach misschien gaat er nu bij iemand n lampje aan. Of niet.
Je kan wel blijven proberen je eigen stomme actie goed te praten, maar dat gaat je echt niet lukken...
Makkelijk toch en het bespaart ontwerpen ontwikkelings kosten
Grtz; Mtbfool
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zal ik hem inkoppen.....?
Less is bore