Vorig jaar me deze aangeschaft, als aanvulling bij m'n pure racer met 25mm banden.mouse schreef:iemand ervaring met deze 2016 Giant Defy Advanced Pro 0 ?
Ik wilde een fiets die me wat meer comfort kon bieden, door gebruik te maken van bredere banden (minimum 28 mm) en met een comfort geometrie die voor mij geschikt was.
Na diverse andere comfortfietsen uitgebreid te mogen testen, kwam de Giant Defy er voor mij althans als beste uit de test.
Het frame is erg goed opgebouwd, is zeer responsief, stijf, maar niet stug of springerig, en blijft in alle omstandigheden comfortabel en zeer stabiel, ongeacht het wegdek, de rijeigenschappen zijn erg goed op kasseien en slecht wegdek, klimt voortreffelijk,en levert veel vertrouwen tijdens lange afdalingen;
Met een totaal gewicht van 7.8 kg, en dit voor een fiets met schijfremmen, de hydraulische stoppers zijn zeer goed moduleerbaar.
Ik ben erg tevreden over deze Giant, ondertussen reeds 2.800 km op de teller ermee, het is een erg fijne fiets, om er een hele dag mee onderweg te zijn, en ik plaats deze onder de noemer: Aanrader!