Bianchi
Altijd leuk als je onderweg forumleden tegenkomt die jouw fiets van het forum herkennen en die een liefde voor een merk delen: da's prettig kennismaken
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
- urdvurk1.1
- Forum-lid
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 20 jul 2011 22:45
- Locatie: Amsterdam
Zelf had ik eigenlijk een foto van alleen de fiets in gedachten, maar timo2.0 is me voorgeweest zie ik. Zo fiets je nietsvermoedend je rondje en herken je een bijzonder fraaie eigenbouw-Bianchi, zo sta je opeens met je tronie op de internets.
Ik hang hier al een paar jaar rond, heb nooit iets gepost, en met de overgang naar het nieuwe forum bleek ook mijn forumnaam ook niet meer te werken. In tegenstelling tot timo2.0 ben ik nog niet toe aan een heel nieuw versienummer, maar maintenance release 1.1 lijkt wel op zijn plaats. Dit is dus de fiets zonder berijder:
Ooit in 2006 het leven begonnen als een Via Nirone 7 met Campa Xenon, Bianchi (Ambrosio geloof ik) wielen en alu zadelpen, stuur en stuurpen. Inmiddels is behalve het frame alles wel een keer vervangen, het meeste ook wel meer dan eens. Op dit moment:
- Bianchi FFV full carbon voorvork
- Campa Eurus 2010 wielen
- Campa Chorus 2010 groep
- Chorus zadelpen
- Chorus bidonhouders
- 3T ARX Team stuurpen
- 3T Ergonova Team stuur
- Look Keo Carbon pedalen
Bij elkaar, maar zonder kabels en stuurlint, 7631 gram schoon aan de haak. Volgend project: hoge wielen, waarschijnlijk Campa Bullet Ultra 50 - maar ik moet me nog wel even over de graphics heenzetten, of een list verzinnen.
Ik hang hier al een paar jaar rond, heb nooit iets gepost, en met de overgang naar het nieuwe forum bleek ook mijn forumnaam ook niet meer te werken. In tegenstelling tot timo2.0 ben ik nog niet toe aan een heel nieuw versienummer, maar maintenance release 1.1 lijkt wel op zijn plaats. Dit is dus de fiets zonder berijder:
Ooit in 2006 het leven begonnen als een Via Nirone 7 met Campa Xenon, Bianchi (Ambrosio geloof ik) wielen en alu zadelpen, stuur en stuurpen. Inmiddels is behalve het frame alles wel een keer vervangen, het meeste ook wel meer dan eens. Op dit moment:
- Bianchi FFV full carbon voorvork
- Campa Eurus 2010 wielen
- Campa Chorus 2010 groep
- Chorus zadelpen
- Chorus bidonhouders
- 3T ARX Team stuurpen
- 3T Ergonova Team stuur
- Look Keo Carbon pedalen
Bij elkaar, maar zonder kabels en stuurlint, 7631 gram schoon aan de haak. Volgend project: hoge wielen, waarschijnlijk Campa Bullet Ultra 50 - maar ik moet me nog wel even over de graphics heenzetten, of een list verzinnen.
- urdvurk1.1
- Forum-lid
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 20 jul 2011 22:45
- Locatie: Amsterdam
...en deze is voor als het nat is:
- Bianchi SL3 van 2003 of 2004, maat 53
- Campa Centaur, 50-40-30 triple, 13-26
- Campa Scirocco wielen
- 3T ARX Pro stuurpen
- 3T Ergonova Pro stuur
- Hoki Gass carbon zadelpen (nooit van gehoord, maar wel prima licht)
- Campa Centaur bidonhouders
Deels ook gekocht om eens te experimenteren met een diepere zithouding, vandaar de kleinere maat.
Overige leden van het gezin: een Bianchi Mega Pro Al, voor weinig gekocht maar in zorgwekkende staat, dus nog niet toonbaar, en een Pinarello Stelvio met alles erop en eraan - maar die mag ik hier natuurlijk niet posten.
En Timo: het was gezellig, waarvoor dank, ik haak binnenkort graag weer een keer aan!
- Bianchi SL3 van 2003 of 2004, maat 53
- Campa Centaur, 50-40-30 triple, 13-26
- Campa Scirocco wielen
- 3T ARX Pro stuurpen
- 3T Ergonova Pro stuur
- Hoki Gass carbon zadelpen (nooit van gehoord, maar wel prima licht)
- Campa Centaur bidonhouders
Deels ook gekocht om eens te experimenteren met een diepere zithouding, vandaar de kleinere maat.
Overige leden van het gezin: een Bianchi Mega Pro Al, voor weinig gekocht maar in zorgwekkende staat, dus nog niet toonbaar, en een Pinarello Stelvio met alles erop en eraan - maar die mag ik hier natuurlijk niet posten.
En Timo: het was gezellig, waarvoor dank, ik haak binnenkort graag weer een keer aan!
En zo hoort het: tutto Campagnolo en veel celeste. Ik stuur je wel even een pm als de fietsgroep er weer op uittrekt
P.S.: decals op die Bullet wielen, custom setje laten maken in het oude lettertype of even op e-bay kijken. Daar worden regelmatig setjes voor Bora's aangeboden met het oude lettertype waarvan je iig het "Campagnolo" gedeelte kan gebruiken.
P.S.: decals op die Bullet wielen, custom setje laten maken in het oude lettertype of even op e-bay kijken. Daar worden regelmatig setjes voor Bora's aangeboden met het oude lettertype waarvan je iig het "Campagnolo" gedeelte kan gebruiken.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Zonder gekheid: waarom eigenlijk niet omgekeerd? Ik bedoel, die SL3 is (als voorloper van de 1885) op zich een beter kader dan de Via Nirone (die de opvolger is van de ML3) - dus ergens zou een navenante pikorde (en dus afmontage) niet onlogisch zijn. Maar hoedanook, het zijn twee fijne raspaardjes!!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
- urdvurk1.1
- Forum-lid
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 20 jul 2011 22:45
- Locatie: Amsterdam
Dank! Ik heb weinig vergelijkingsmateriaal, maar het zijn inderdaad fijne fietsen.
De Via Nirone is waarschijnlijk wel de opvolger van de ML3 in de zin van instapmodel, maar volgens mij is een Via Nirone gewoon een SL3 met een staande buis met een grotere diameter. Allebei zijn ze van double-butted alu 7000 buizen gemaakt, en ze zijn op de staande buis na ook exact hetzelfde - inclusief de rare aanlopende voorderailleurkabel aan de schuine buis, 10 cm boven het bracket. De ML3 had gewone single thickness buizen. Ik heb sterk de indruk dat de ML3 aan de onderkant gewoon is uitgefaseerd, en de 1885 als nieuw en verbeterd (want lichter en stijver) alu frame boven de Via Nirone is geplaatst.
Maar dat is niet waarom de afmontage niet omgekeerd is: ik heb de SL3 gekocht vlak nadat ik de Via Nirone in deze vorm had opgebouwd - dus ik had geen zin om alles om te gaan bouwen.
Bovendien ben ik het eens met Timo: celeste = goed.
De Via Nirone is waarschijnlijk wel de opvolger van de ML3 in de zin van instapmodel, maar volgens mij is een Via Nirone gewoon een SL3 met een staande buis met een grotere diameter. Allebei zijn ze van double-butted alu 7000 buizen gemaakt, en ze zijn op de staande buis na ook exact hetzelfde - inclusief de rare aanlopende voorderailleurkabel aan de schuine buis, 10 cm boven het bracket. De ML3 had gewone single thickness buizen. Ik heb sterk de indruk dat de ML3 aan de onderkant gewoon is uitgefaseerd, en de 1885 als nieuw en verbeterd (want lichter en stijver) alu frame boven de Via Nirone is geplaatst.
Maar dat is niet waarom de afmontage niet omgekeerd is: ik heb de SL3 gekocht vlak nadat ik de Via Nirone in deze vorm had opgebouwd - dus ik had geen zin om alles om te gaan bouwen.
Bovendien ben ik het eens met Timo: celeste = goed.
Beste heren (en dames),
Ik heb jullie advies nodig.
Ik ben mij aan het orienteren voor een racefiets.Ik wilde toen ik klein was altijd een Bianchi (Pantani 1998;)). Heb uiteindelijk een Trek gehad in het verleden en wilde eigenlijk nu een Pinarello gaan kopen. Maar nu zag ik in de fietsenzaak de:
Bianchi Sempre, in matzwart met celeste kleuren.
Ik vond het een prachtig carbonframe, voor een leuke prijs. Maar ik wil meer informatie over het frame. Wat voor carbon is het? Wat is het gewicht?
Ik heb al gegoogled en kwam berichten tegen dat het UD40 carbon is en 1120 gram weegt klopt dat?
Als dat zo is, is het vrijwel vergelijkbaar met de eenmalige Pinarello Prince (touractie 2012) Carbon = UD50
Bianchi hanteert verder drie categorieën: HOC, B4P en C2C
De Sempre valt onder de B4P maar is het dan ook een betere fiets dan de Infinito (C2C)
Ik kijk uit naar jullie reacties!!!
Ik heb jullie advies nodig.
Ik ben mij aan het orienteren voor een racefiets.Ik wilde toen ik klein was altijd een Bianchi (Pantani 1998;)). Heb uiteindelijk een Trek gehad in het verleden en wilde eigenlijk nu een Pinarello gaan kopen. Maar nu zag ik in de fietsenzaak de:
Bianchi Sempre, in matzwart met celeste kleuren.
Ik vond het een prachtig carbonframe, voor een leuke prijs. Maar ik wil meer informatie over het frame. Wat voor carbon is het? Wat is het gewicht?
Ik heb al gegoogled en kwam berichten tegen dat het UD40 carbon is en 1120 gram weegt klopt dat?
Als dat zo is, is het vrijwel vergelijkbaar met de eenmalige Pinarello Prince (touractie 2012) Carbon = UD50
Bianchi hanteert verder drie categorieën: HOC, B4P en C2C
De Sempre valt onder de B4P maar is het dan ook een betere fiets dan de Infinito (C2C)
Ik kijk uit naar jullie reacties!!!