Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 20 nov 2023 17:39

Ernie C. schreef: 20 nov 2023 16:58 Ik zet het gewoon gratis op marktplaats, of voor heel weinig en als ik merk dat het arme mensen zijn, geef ik het alsnog gratis weg.
Zo doe ik dat ook maar sommige maken het hele grijs: kan je het komen brengen?

galileo2
Forum-lid

galileo2 20 nov 2023 18:18

prjz schreef: 20 nov 2023 11:22
Precies en dat zie je ook terug in de peilingen. Meer dan de helft van de keizers vindt een graaicultuur wel prima. Als ik maar een mijn auto kan blijven rijden en drie keer per jaar met vakantie kan gaan, Dat er mensen in de kou zitten dat kinderen niet kunnen sporten, dat ouders geen laptop kunnen betalen voor een kind dat naar de middelbare school gaat, is hun probleem toch.
Dus jij bent bereid om 1 van 3 vakanties te schrappen en het uitgespaarde bedrag door te storten aan een hulporganisatie.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 20 nov 2023 19:07

Gastheerg schreef: 20 nov 2023 17:39
Ernie C. schreef: 20 nov 2023 16:58 Ik zet het gewoon gratis op marktplaats, of voor heel weinig en als ik merk dat het arme mensen zijn, geef ik het alsnog gratis weg.
Zo doe ik dat ook maar sommige maken het hele grijs: kan je het komen brengen?
Zelfs dat heb ik nog ooit gedaan. Een hele babykamer naar een flatje, 3 hoog, zonder lift. Als je dan ook nog zegt dat ze het geld mogen houden, wordt je helemaal raar aangekeken.

Ook weleens een aantal werktafels zo "verkocht". De vraag of ik ze naar de dierenambulance in Born kon brengen. Die heb ik dus ook maar weggegeven.
Campagnolo Ultra Dork

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 20 nov 2023 19:14

mao schreef: 20 nov 2023 17:01
Ernie C. schreef: 20 nov 2023 07:29
mao schreef: 20 nov 2023 00:16 Wereldwijd gezien zijn we al behoorlijk genivelleerd,

Zijn vermogens in Nederland extreem ongelijk verdeeld?
Niet volgens de World Inequality Database van Thomas Piketty c.s. Daarin bezit de rijkste 1 procent van Nederland 16% van het totale vermogen.
Alleen in België is dat aandeel lager

Volgens de WIDB is het aandeel van de rijkste 10% in Nederland zelfs het laagste ter wereld, met 48%.

https://x.com/phvmulligen/status/163884 ... 96544?s=20
"Maar" 10%, heeft "maar" de helft? Dat lijken mij dus geen cijfers om trots op te zijn.
Dat klopt, daar kunnen we niet trots op wezen.
Het zou beter wezen als de rest (meer) gaat werken, beter z’n best zou doen op school, spaarzaam met z’n geld om zou gaan en geen onzinnige uit gaven zou doen ;-).

Ernie, mag ik vragen? Jij bent toch docent / leraar?
Het is natuurlijk een internationaal probleem waar wij in Nederland de oplossing ook niet voor gaan vinden, maar we moeten het wel zo goed mogelijk doen

En ik heb een rare baan: ik ben technicus (conciërge+ zeg maar), STEAM-educator, assistent bij de plusklas en handvaardigheid en ambulant begeleider van een paar kinderen die wat extra nodig hebben.
Campagnolo Ultra Dork

prjz
Forum-lid

prjz 20 nov 2023 19:17

daniel1975 schreef: 20 nov 2023 12:57
prjz schreef: 20 nov 2023 11:22 Precies en dat zie je ook terug in de peilingen. Meer dan de helft van de keizers vindt een graaicultuur wel prima. Als ik maar een mijn auto kan blijven rijden en drie keer per jaar met vakantie kan gaan, Dat er mensen in de kou zitten dat kinderen niet kunnen sporten, dat ouders geen laptop kunnen betalen voor een kind dat naar de middelbare school gaat, is hun probleem toch.
Heeft iedereen in die situatie ook écht geprobeerd om de situatie te veranderen?
Ik ben er van overtuigd dat je met een gezonde portie doorzettingsvermogen echt kunt groeien.
Ik wil met alle liefde helpen, mijn oude laptop schenken voor schoolwerk, etc maar hoe weet ik dat het bij de juiste personen terecht komt? Ik kreeg nota bene de loopfiets en 20” fiets van mevr2016 niet eens bij een goed doel. Alleen zo’n kansloze kringloopwinkel. “Nee meneer, ik wil hem weggeven aan iemand die het echt nodig heeft”.
Kreeg het niet voor elkaar.
Ik wordt zo moe v zulke kortzichtigheid. Wat kun je er aan doen als je een slechte gezondheid hebt?
PS Ze zitten niet op een oude laptop te wachten, maar op een goei.
prj

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 20 nov 2023 19:33

prjz schreef: 20 nov 2023 19:17
daniel1975 schreef: 20 nov 2023 12:57
prjz schreef: 20 nov 2023 11:22 Precies en dat zie je ook terug in de peilingen. Meer dan de helft van de keizers vindt een graaicultuur wel prima. Als ik maar een mijn auto kan blijven rijden en drie keer per jaar met vakantie kan gaan, Dat er mensen in de kou zitten dat kinderen niet kunnen sporten, dat ouders geen laptop kunnen betalen voor een kind dat naar de middelbare school gaat, is hun probleem toch.
Heeft iedereen in die situatie ook écht geprobeerd om de situatie te veranderen?
Ik ben er van overtuigd dat je met een gezonde portie doorzettingsvermogen echt kunt groeien.
Ik wil met alle liefde helpen, mijn oude laptop schenken voor schoolwerk, etc maar hoe weet ik dat het bij de juiste personen terecht komt? Ik kreeg nota bene de loopfiets en 20” fiets van mevr2016 niet eens bij een goed doel. Alleen zo’n kansloze kringloopwinkel. “Nee meneer, ik wil hem weggeven aan iemand die het echt nodig heeft”.
Kreeg het niet voor elkaar.
Ik wordt zo moe v zulke kortzichtigheid. Wat kun je er aan doen als je een slechte gezondheid hebt?
Hoe oud mag een laptop dan zijn? Wij gebruiken er één die een jaar of 7, 8 is. Ik neem aan dat dat al veel te oud is?

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 20 nov 2023 20:02

ligt er weer aan wat voor laptop.
Maar zeg een laptop van 4 a 5 jaar oud van 1000 a 1200 euro toen voldoet echt nog wel een jaar of 3 a 4.
Je moet er een beetje inzitten, maar een laptop van 7 of 8 jaar en een nieuwe SSD erin is vaak voldoende.

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 20 nov 2023 22:12

Ter illustratie een artikel wat verklaart waarom de PVV zo groot kan worden.
Niet omdat de stemmers racisten zijn, maar omdat men de overlastgevende asielzoekers zat is, net als de apatische houding van de huidige politici / bestuurders.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1093283/ ... pot-update

Dit verhaal is te kopieren naar alle dorpen op de lijn Emmen - Ter Apel en omgeving.
Ben er ook redelijk zeker van dat je dit artikel ook 1 op 1 op Budel en omgeving van toepassing kan laten zijn.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 21 nov 2023 03:43

prjz schreef: 20 nov 2023 19:17
De laptop die wij thuis gebruiken is een Apple Macbook, model late2012.
Werkt voor thuisgebruik nog prima, al begint het einde nu wel in zicht te raken. Werklaptops gaan er hier wat sneller doorheen, kun je echt nog jaren mee vooruit op school.
Less is bore

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 21 nov 2023 06:20

uninvitedguest schreef: 20 nov 2023 22:12 Ter illustratie een artikel wat verklaart waarom de PVV zo groot kan worden.
Niet omdat de stemmers racisten zijn, maar omdat men de overlastgevende asielzoekers zat is, net als de apatische houding van de huidige politici / bestuurders.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1093283/ ... pot-update

Dit verhaal is te kopieren naar alle dorpen op de lijn Emmen - Ter Apel en omgeving.
Ben er ook redelijk zeker van dat je dit artikel ook 1 op 1 op Budel en omgeving van toepassing kan laten zijn.
Dat lijken mij geen gebieden die qua bevolkingsaantallen de PVV aan 25+ zetels helpen.
Maar die grote groepen zijn inderdaad een probleem, vandaar ook het belang van de spreidingswet, liefst gecombineerd met beperkte instroom.

Gooi de centra in Ter Apel en Budel plat, zet er kerncentrales neer en iedereen is weer happy.
Campagnolo Ultra Dork

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 21 nov 2023 08:05

Ik denk dat je door de spreidingswet de PVV nog verder in het zadel helpt.
We kunnen ook een proef doen met die spreidingwet, te beginnen in Aerdenhout, Bosch en Duin, Wassenaar, Bloemendaal etc.
Kijken na twee jaar hoe het uitpakt.

Het probleem wat hier geschetst wordt is tweeledig.
Enerzijds is men de overlastgevende asielzoekers meer dan zat, anderzijds de lakse politiek.
Juist die combinatie is er in mijn optiek debet aan dat men naar alternatieven in de politiek gaat zoeken.
Populistische partijen spelen daar handig op in. Niet alleeen in NL maar in heel Europa zie je een verrechtsing.

Daarom zie ik meer in een warm welkom voor de echte asielzoekers, dus die uit oorlogsgebieden bijv. en dienen we zsm afscheid te nemen van overlastgevende figuren. Al dat geld wat we nu uitgeven aan overlastbeperkende maatregelen voor de overlastgevers mag wat mij betreft ook aangewend worden voor de echte vluchtelingen.
Start bij het uitroeien van de mensensmokkelaars, want om in een rubberbootje te komen dient er grof geld aan de onderwerld betaald te worden.
Zonder papieren geen toegang tot Europa.
Asielaanvraag en beoordeling in het land van herkomst.
Eenmaal hier eerst een tijdelijke verblijfsvergunning voor bijv. 10 jaar en inburgeren door iig de taal te leren en werk te hebben.
Ben je na die tien jaar nog niet volledig ingeburgerd en/of heb je een strafblad, vervalt de verblijfsverguinning.

Gezien de verrechtsing van Europa zal hier op EU niveau vrij vlot een meerderheid voor te realiseren zijn gok ik zo.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 21 nov 2023 08:59

Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn!
Campagnolo Ultra Dork

Gesloten