De grote wielren quiz!
-
- Forum-lid
Inderdaad, een mannetje.
Jouw beurt, Farelli.
Jouw beurt, Farelli.
Wie waren de nummers één en twee in de laatste touretappe die Merckx won?
Dit is niet wat ik bedoel ....
-
- Forum-lid
-
Laatst gewijzigd door Deleted_User op 26 jul 2017 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Nah.... is het niet een beetje een vreemde vraag?
Ik vraag het natuurlijk niet voor niks zo....
Ik vraag het natuurlijk niet voor niks zo....
Laatst gewijzigd door farelli op 02 jan 2012 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
Het gaat niet over de 18de etappe van TdF 1977 waar de eerste twee werden gediskwalificeerd? Officieel was Merckx geen winnaar omdat hij niet getest was.
De eerste twee waren Joaquim Agostinho en Fernando Mendes.
De eerste twee waren Joaquim Agostinho en Fernando Mendes.
Bijna goed. Volgens mij klopt de laatste naam niet.
Het gaat denk ik inderdaad over de 18e etappe waar in veel boeken staat "geen etappewinnaar"
Agostinho won, maar leverde een verkeerd plasje af, Menedez idem, en omdat Merckx niet getest was, kon hij niet worden aangewezen
Overigens kwam hier nog een protest tegen van de Fiat ploeg omdat Cees Bal de eerstvolgende was met een dopingtest (loting aangewezen) en hij dus etappewinnaar zou zijn geweest. Het protest werd afgewezen...waarom weet ik niet.
Agostinho won, maar leverde een verkeerd plasje af, Menedez idem, en omdat Merckx niet getest was, kon hij niet worden aangewezen
Overigens kwam hier nog een protest tegen van de Fiat ploeg omdat Cees Bal de eerstvolgende was met een dopingtest (loting aangewezen) en hij dus etappewinnaar zou zijn geweest. Het protest werd afgewezen...waarom weet ik niet.
En Lior63 komt met de juiste naam, Antonio Menendez.
Agostinho en Menendez werden vanwege een besmet plasje gedeklasseerd naar de laatste positie in de uitslag. Verder nog 10 minuten tijdstraf, 1000 Zwitserse frank boete en 1 mnd voorwaardelijke schorsing. Dat waren nog eens tijden.
Agostinho en Menendez werden vanwege een besmet plasje gedeklasseerd naar de laatste positie in de uitslag. Verder nog 10 minuten tijdstraf, 1000 Zwitserse frank boete en 1 mnd voorwaardelijke schorsing. Dat waren nog eens tijden.