Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wat ik nu weer op Marktplaats zag....

Gebruikersavatar
rchv
Forum-lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 24 apr 2010 22:22

Gebruikersavatar rchv 16 okt 2013 22:17

JPAR schreef:http://link.marktplaats.nl/732498069 Voor wie nog wat projectjes wil. Hij heeft er nog twee staan.
iig goede woorkeuze van de adverteerder "verkeerd" http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr Durft er wel wat voor te vragen.. Zow wat is dat voor framemaat, thank goodness voor mijn slooping frame!

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 16 okt 2013 23:04

http://link.marktplaats.nl/727542417

echte tijdritfiets voor een vriendelijk prijsje :mrgreen:
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

tjerk1121
Forum-lid
Berichten: 439
Lid geworden op: 15 okt 2010 15:45

tjerk1121 18 okt 2013 08:32

Iets anders maar wel Marktplaats-gerelateerd: de laatste paar weken heb ik al een aantal malen meegemaakt dat aanbieders totaal niet reageren op je email of bieding met toelichting per email (en dan zijn het gewoon normale biedingen, niet 10% van de vraagprijs want daar zou ik ook niet op reageren ;) )

Vorige week nog, ik had een mooie mountainbike gezien maar het lukte niet om in het weekend langs te komen. Per email afgesproken dat de verkoper mij op de hoogte zou brengen als de fiets verkocht was. Na een dag stond de fiets niet meer op Marktplaats en pas nadat ik zelf een mailtje gestuurd had kreeg ik de uitgebreide reactie: fiets is verkocht.

Ben ik nou een zeur of lijken de omgangsvormen per week slechter te worden? Ik zet zelf ook regelmatig zaken te koop op Marktplaats en reageer vrijwel altijd op emails of biedingen en dat lijkt mij niet meer dan normaal. Sowieso vind ik het wat vreemd om een email niet te beginnen met Beste... en af te sluiten met Met vriendelijke groet...maar zoals eerder in deze alinea: waarschijnlijk ben ik een zeur :lol:

Voor alle duidelijkheid: als er een telefoonnummer bij de advertentie staat dan bel ik uiteraard maar bij veel adverteerders kan je alleen per email reageren.
Laatst gewijzigd door tjerk1121 op 18 okt 2013 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 18 okt 2013 08:39

Als je niet wil bellen dan is een email sturen toch wel het minimum toch? Ook al zijn het een minimum aantal aan woorden zodat de andere partij weet waar hij/zij aan toe is.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 18 okt 2013 08:56

rchv schreef:
JPAR schreef:http://link.marktplaats.nl/732498069 Voor wie nog wat projectjes wil. Hij heeft er nog twee staan.
iig goede woorkeuze van de adverteerder "verkeerd" http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr Durft er wel wat voor te vragen.. Zow wat is dat voor framemaat, thank goodness voor mijn slooping frame!

en dan nog dit:

verkeerd in goede staat! :lol: :lol: :lol: :lol:
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9132
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 18 okt 2013 09:16

@tjerk: nee hoor, geen zeur. Ik koop en verkoop zelf niets meer via marktplaats. Met 95% van de mensen daar is geen fatsoenlijke afspraak te maken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

flins
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 12 apr 2013 01:02

flins 18 okt 2013 11:35

W.b. Marktplaats:
Heb momenteel wat stripboeken te koop staan. Tot 3x toe een bod gehad van dezelfde "geinteresseerde", maar als je dan een mail stuurt met de mededeling dat ie de boekjes mag komen ophalen, wordt er niet meer gereageerd.
Weekje afgewacht, niks gehoord en dus het bod van hem maar verwijderd.
De volgende ochtend opnieuw een (hoger) bod van deze persoon! :o
Ook deze keer geen reactie op mijn mail aan hem, dat de boekjes klaar staan :?

Dus fatsoensnormen? Wasda? :roll:

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 18 okt 2013 11:46

flins schreef:W.b. Marktplaats:
...
Dus fatsoensnormen? Wasda? :roll:
Het kan zijn dat de marktplaats email in zijn spam folder komt. En als je daar niet in kijkt wordt het niet wat. Het hoeft niet altijd opzet te zijn, maar vaak wel. In jouw geval zou ik in de tekst erbij zetten dat deze bieder je even moet bellen oid.

flins
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 12 apr 2013 01:02

flins 18 okt 2013 12:11

dickw schreef:
flins schreef:W.b. Marktplaats:
...
Dus fatsoensnormen? Wasda? :roll:
Het kan zijn dat de marktplaats email in zijn spam folder komt. En als je daar niet in kijkt wordt het niet wat. Het hoeft niet altijd opzet te zijn, maar vaak wel. In jouw geval zou ik in de tekst erbij zetten dat deze bieder je even moet bellen oid.
Goeie tip!
Thanx!! :P

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5513
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 18 okt 2013 12:24

Ik heb meer last van het gebrek aan fatsoensnormen van de spambots hierboven. Wat willen ze hier toch in hemelsnaam mee bereiken, behalve dan irritant zijn. EDIT gelukkig wordt dit ook weer allemaal netjes verwijderd.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

tjerk1121
Forum-lid
Berichten: 439
Lid geworden op: 15 okt 2010 15:45

tjerk1121 18 okt 2013 12:38

thestudent schreef:Ik heb meer last van het gebrek aan fatsoensnormen van de spambots hierboven. Wat willen ze hier toch in hemelsnaam mee bereiken, behalve dan irritant zijn. EDIT gelukkig wordt dit ook weer allemaal netjes verwijderd.
:?: Voor zover je op mijn bericht en de reacties daarop doelt: volgens mij is dit een redelijk fatsoenlijke discussie? En wat hopen we, in ieder geval: ik, daarmee te bereiken? Nou....dat mensen de minimale beleefdheid opbrengen om te reageren en dan het liefst op een niet-Neanderthaler niveau....

En inderdaad: dat laatste is dan wat minder fatsoenlijk :o

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6034
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 18 okt 2013 12:53

tjerk1121 schreef:
thestudent schreef:Ik heb meer last van het gebrek aan fatsoensnormen van de spambots hierboven. Wat willen ze hier toch in hemelsnaam mee bereiken, behalve dan irritant zijn. EDIT gelukkig wordt dit ook weer allemaal netjes verwijderd.
:?: Voor zover je op mijn bericht en de reacties daarop doelt: volgens mij is dit een redelijk fatsoenlijke discussie? En wat hopen we, in ieder geval: ik, daarmee te bereiken? Nou....dat mensen de minimale beleefdheid opbrengen om te reageren en dan het liefst op een niet-Neanderthaler niveau....

En inderdaad: dat laatste is dan wat minder fatsoenlijk :o
Ik denk dat het niet op jouw bericht slaat, maar op alle spam die elke keer in topics verschijnt sinds het forum over is op de nieuwe server. ;)
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie