daniel1975 schreef:Zal ik hem inkoppen.....?
Ik zou zeggen: Kop hem er maar in!
Fiets Magazine nr. 12-2024 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
daniel1975 schreef:Zal ik hem inkoppen.....?
Volgens mij is het wel een appart topic waard.. de fiets industrie, dat wat de merken je niet vertellenMany companies still make their own frames but the majority of 2012 Pro Tour team bikes are made by OEMs. Make no mistake, the frames used for the 2008 Tour de France were premium products requiring sophisticated design, but still they were all made under the same roof by a company you probably hadn’t heard of.
Check Vos met een setje Shimano wielen voor 550 euro. Of anders Supra bijvoorbeeld. Of Kuiper wielen. En een setje Cosmic kost rond de 700, wel iets meer inderdaad. Allemaal bewezen producten, daarvoor zou ik het risico niet gaan lopen en iets uit China gaan halen.zlyrinx schreef: Waar kan ik die alu carbon clinchers van 550 dan vinden hier in NL..?
Ik krijg het idee dat het setje van Farsport behoorlijk hoogwaardig is, dus kwalitatief een stuk beter is dan een setje wat hier voor hetzelfde geld te krijgen zou zijn. Ik vraag me bijvoorbeeld af hoe bijv. een setje alu carbon clinchers van Farsports zich verhoudt tot Campagnolo Bullets 50? Prijstechnisch relatief vergelijkbaar, maar de Farsports zijn lichter, meer 'aero' velg, met de bewezen kwaliteit van cx-ray spaken en novatec sl naven... Maar ik hoor graag hoe jij dat ziet.
Even off topic... ik denk Golf 3 of 5, maar volgens mij staat 4 juist bekend als de degelijkste serie. Hier weinig problemen mee, in ieder geval niet meer klachten dan de 3-serie die we ook hadden (tot die total loss ging) en nu de V70.daniel1975 schreef:Om over de pechstatistieken van sommige generaties Golf (dacht 4&5) maar niet te spreken.
Klopt, dat kostenaspect benoemde ik ook zojuist. Lijkt bijna wel of een statistiek met de hoeveelheid fouten voor een bepaald product ons meer interesseert dan alleen marketing. Je kunt zeggen dat de beste marketing dus is om te zorgen dat je foutmarge zo minimaal mogelijk is. Daarbij zul je met een smakelijk mooi product moeten komen wat ook nog wat bezieling heeft, en juist daar begint men steeds minder om te geven zo lijkt het.kenben schreef:@racingralph Er zijn nog genoeg merken die zelf hun carbon frames in europa maken.. zolang het uurloon in het oosten een stuk lager is dan zullen de frames daar wel goedkoper blijven. Bekende merken zijn niet 'zo maar' bekend geworden.. Marketing kost nog steeds (heel veel) geld..